Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257864 keer)

0 gebruikers (en 96 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #280 Gepost op: 2 januari 2013, 23:57:35
Dat is NIET waar. Wij annuleren wel!! (Ze krijgen een annulerings sms, kan natuurlijk niet garanderen dat ze doorjakkeren naar het adres).
Akkoord, maar je kunt het inderdaad niet voorkomen dat ze door jakkeren.
Wat je dan wel kunt doen is mensen die zijn doorgejakkerd daarop aanspreken, in de voorwaarde zetten dat de AVP/ACH jou om je naam mag vragen en vervolgens die persoon uit het systeem gooien wegens het negeren van een annulering (en dus ramptoerist spelen)

mijn vader was terminaal
ik heb gewacht met bellen tot de dood ingetreden was , en niet naar 112 maar naar de huisarts

mag aan nemen dat 99% van dit soort gevallen hetzelfde handeld

Dat is al heel vaak gezegd en dat is heel goed gedaan van jou. Maar niet iedereen kan dat. Die mensen moet je ook beschermen.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #281 Gepost op: 3 januari 2013, 00:00:07
Akkoord, maar je kunt het inderdaad niet voorkomen dat ze door jakkeren.
Wat je dan wel kunt doen is mensen die zijn doorgejakkerd daarop aanspreken, in de voorwaarde zetten dat de AVP/ACH jou om je naam mag vragen en vervolgens die persoon uit het systeem gooien wegens het negeren van een annulering (en dus ramptoerist spelen)

ik ben ook wel een keer mijn telefoon vergeten mee te nemen
omdat het meteen om de hoek was
dus het is niet altijd ramp toerisme (in mijn geval geen anulering geweest)
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #282 Gepost op: 3 januari 2013, 00:00:31
EHBO behandelt per definitie helemaal geen patienten. Ik heb vaker gezegd dat ik geen enkel probleem heb met deze vorm van hulpverlening buiten op straat. Ik heb moeite met de inzet op huisadressen. Mensen vragen om medische hulp aan de ambulancedienst en ze krijgen leken over de vloer.

Kennisverschil en verschil in handelingsmogelijkheden prima. Maar een goed opgeleide burgerhulpverlener is voor wat betreft reanimatie geen leek... Wel moeten de mensen die geen certificaat hebben uitereraard worden geweerd.

Altijd liever een ambu dan een burgerhulpverlener. Meestal liever alvast een vooruitgeschoven burgerhulpverlener dan niets...

Hoeveel ervaring met BLS reanimatie heeft een cardioloog trouwens? (had ik volgens mij al gevraagd?)

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #283 Gepost op: 3 januari 2013, 00:00:49
Ambulances, brandweer, politie kun je annuleren, burgers met een SMS niet.

Je kunt die burgers dan toch een annulerings SMS sturen? Lijkt me technisch zeker mogelijk.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #284 Gepost op: 3 januari 2013, 00:03:35
ik ben ook wel een keer mijn telefoon vergeten mee te nemen
omdat het meteen om de hoek was
dus het is niet altijd ramp toerisme (in mijn geval geen anulering geweest)

Geen enkele oplossing is 100% waterdicht.

Maar als het over reanimaties gaat zegt iedereen in koor: beter iets dan niets.

als ik met voorstellen kom over hoe je dat soort processfouten in hartslagnu zou kunnen aanpakken en gewoon het project kunt verbeteren met kleine aanpassingen en dan misschien de 1% ongewenste inzetten kunt verlagen naar 0,1% ongewenste inzetten (cijfers verzin ik ter illustratie) dan zou ik het argument beter iets dan niets niet mogen gebruiken?

Als we het niet foutloos kunnen maken mogen we er niets aan verbeteren?


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #285 Gepost op: 3 januari 2013, 00:04:52
Wat je dan wel kunt doen is mensen die zijn doorgejakkerd daarop aanspreken, in de voorwaarde zetten dat de AVP/ACH jou om je naam mag vragen en vervolgens die persoon uit het systeem gooien wegens het negeren van een annulering (en dus ramptoerist spelen)

Ik zou iemand niet direct uit het systeem gooien (je zou inderdaad maar die tweede sms niet meer hebben gelezen), maar ik vind het wel een goed idee.

Je kunt die burgers dan toch een annulerings SMS sturen? Lijkt me technisch zeker mogelijk.
Klopt, dit is al mogelijk
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #286 Gepost op: 3 januari 2013, 00:08:26
Je kunt die burgers dan toch een annulerings SMS sturen? Lijkt me technisch zeker mogelijk.

Oke dat kan gelukkig, werd ik inderdaad net op gewezen. Maar laten we dan wel ook nadenken over een plan C
(plan A = alarmeren, B is tot inzicht komen dat dat beter niet gedaan kon worden in een bepaalde situatie en annuleren) er moet dan wel nagedacht worden over hoe je met de mensen omgaat die bewust of onbewust die annulering aan hun laars lappen. Natuurlijk zullen die mensen doorlopen en niet op hun telefoon kijken. Maar er moet wel een manier zijn  waarop er voor gezorgd wordt dat als ze ter plaatsen zijn ze ook weer vertrekken.

Dat moet in de cursus aan bod komen, daar moet verteld worden: je kunt geannuleerd worden, neem je telefoon dus mee, en als bij aankomst blijkt dat het niet gewenst is of je geannuleerd bent, blijf dan niet kijken, dring je zelf niet op maar vertrouw op het oordeel van de centralist die je geannuleerd heeft, respecteer de privacy en ga naar huis. Die boodschap zit nu niet in de opleidingen en er is ook geen plan van aanpak voor mensen die moedwillig annuleringen negeren en ramptoerist gaan spelen. Net als mensen die achter A1 meldingingen op p2000 aan rijden. Het lijkt me dat je als AVP ook liever hebt dat die mensen aangepakt worden/dat probleem aangepakt wordt.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #287 Gepost op: 3 januari 2013, 00:10:18
Hoeveel ervaring met BLS reanimatie heeft een cardioloog trouwens? (had ik volgens mij al gevraagd?)

Ik had niet begrepen dat het een serieuze vraag was. Maak je niet ongerust, jij komt niet in de buurt van de ervaring van een cardioloog als het gaat over reanimaties.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #288 Gepost op: 3 januari 2013, 00:10:31
Ik zou iemand niet direct uit het systeem gooien (je zou inderdaad maar die tweede sms niet meer hebben gelezen), maar ik vind het wel een goed idee.
je kunt het gewoon even vriendelijk bespreken als AVP/ACH zodra je er tijd toe hebt, bedank die persoon voor zijn komst, wijs hem er nog even op dat het mogelijk is dat er een annulering komt en verzoek die persoon om weer verder te gaan met zijn dagelijkse bezigheden. Uit de reactie weet je meteen of iemand echt de beste bedoelingen had of kwam sensatie zoeken. Dan vertrouw ik op jullie mensenkennis om een goede inschatting te maken of je die naam opschrijft en doorgeeft aan hartslagNu, of het er gewoon bij laat.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #289 Gepost op: 3 januari 2013, 00:11:45
Het zou het beste zijn wanneer de deelnemers aan een burgeralarmering getraind zouden worden volgens een vast programma. Zodat iedereen weet wat er wel of niet van hem wordt verwacht, dat ze weten wat te doen -of niet- bij bijvoorbeeld een terminale patiënt.

Maar je wilt wel dat de vrijwilligers hier geen extra geld in hoeven te steken.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur