Je kunt die burgers dan toch een annulerings SMS sturen? Lijkt me technisch zeker mogelijk.
Oke dat kan gelukkig, werd ik inderdaad net op gewezen. Maar laten we dan wel ook nadenken over een plan C
(plan A = alarmeren, B is tot inzicht komen dat dat beter niet gedaan kon worden in een bepaalde situatie en annuleren) er moet dan wel nagedacht worden over hoe je met de mensen omgaat die bewust of onbewust die annulering aan hun laars lappen. Natuurlijk zullen die mensen doorlopen en niet op hun telefoon kijken. Maar er moet wel een manier zijn waarop er voor gezorgd wordt dat als ze ter plaatsen zijn ze ook weer vertrekken.
Dat moet in de cursus aan bod komen, daar moet verteld worden: je kunt geannuleerd worden, neem je telefoon dus mee, en als bij aankomst blijkt dat het niet gewenst is of je geannuleerd bent, blijf dan niet kijken, dring je zelf niet op maar vertrouw op het oordeel van de centralist die je geannuleerd heeft, respecteer de privacy en ga naar huis. Die boodschap zit nu niet in de opleidingen en er is ook geen plan van aanpak voor mensen die moedwillig annuleringen negeren en ramptoerist gaan spelen. Net als mensen die achter A1 meldingingen op p2000 aan rijden. Het lijkt me dat je als AVP ook liever hebt dat die mensen aangepakt worden/dat probleem aangepakt wordt.