Even wat feitelijke onjuistheden uit de weg ruimen. Een advocaat kan buigen wat hij wil, het is niet aan een advocaat om de rechtmatigheid te beoordelen. Dit oordeel ligt bij de rechtbank. Ik heb nog geen enkele jurisprudentie kunnen vinden waarbij de agent ooit onterecht is binnen getreden in een woning alwaar hij iemand wilde reanimeren.
.....
De vraag was volgens mij heel simpel en ik lees hier nog steeds geen antwoord... Hoe vaak dient de gemiddelde arts volgens jou per maand/jaar borstcompressies uit bij een reanimatie. Dat heeft niets te maken met het afleggen van verantwoording, maar volgens mij is het een vraag die uit interesse gesteld wordt en een vraag die best een simpel antwoord kan krijgen.
Het opheffen of oprekken van medisch beroepsgeheim is niet aan de regio's. Het medisch beroepsgeheim is er inderdaad om de patient te beschermen. Neem van mij aan dat informatie delen met de politie een iets te ruime opvattting is van het beschermen van de patient.
Wat wil je zeggen met terminaal. Indien de familie aangeeft dat de patient een terminale kankerpatient is dan is dat zo. Het zijn geen criminelen of verdachten. Dat jij gaat nadenken over een familielid die dit kan gaan zeggen vanwege de toekomstige erfenis zegt al dat er voor politiemensen geen plek is in de medische hulpverlening bij mensen thuis.
Laten we ook maar eens ophouden met het denkwerk dat een arts die alleen reanimeert in het ziekenhuis en nooit buiten op straat ineens ondergeschikt is aan een politieman die een paar keer per jaar op een pop drukt of ervaring heeft met BLS.
Ik hoef niet door het hoofd van mensen heen te kunnen kijken als arts. Als ik weet dat iemand terminaal is ga ik niet meer reanimeren. Zelfs als de familie het eist begin ik er niet aan. Ik ben niet verplicht om zinloos medisch te handelen. Het reanimeren van een terminale patient is zinloos medisch handelen. Misschien klinkt het woord zinloos ook weer te bot of lomp, maak er dan maar van dat ik liefdevol medisch denk .
Ik kan geen antwoord geven over hoe vaak een gemiddelde arts borstcompressies moet uitvoeren. Ik ken geen gemiddelde artsen.