Geloof me, ook bij de NVVE wordt veel geschreven over de (in)effectiviteit van de penning.
Overigens heb ik nog het oude pasje (toen ik lid werd, was de penning nog niet rechtsgeldig), ik vind een gewone ketting toch leuker staan bij mijn kleren
(maar als ik duik hangt de verklaring aan mijn uitrusting)
Ik weet van een aantal mensen dat ze inderdaad gokken op die staatsloterij; ze vinden het moeilijk, kunnen zich eigenlijk wel in mijn standpunt vinden, maar toch... Ik heb het ze gevraagd.
Verder: tja, hier in het dorp moeten ze op het moment nog specifiek de dorps AED'ers los alarmeren, dus ik ga ervan uit dat mijn inzet dan gewenst is. Mocht het op straat gebeuren, tja, dan zou ik ook reanimeren. Ik weet van mezelf dat ik niet hoef na te denken hoe het ook al weer moest (wat ik bij herhalingslessen schrikbarend vaak zie gebeuren), dus dan kan ik het beter doen dan iemand die aan zichzelf loopt te twijfelen. Ik ga niet op zoek naar een AED. Zo'n ding halen en aansluiten vreet tijd die je eigenlijk niet hebt.
Ik zie nu je reactie van 22:01:07 - Ik ben het met je eens. Mijn standpunt is al van voordat de AED gemeengoed werd, dus ik heb het sowieso al bij reanimeren. Zoals ik hierboven zeg, vind ik dat een AED veel tijdverlies met zich meebrengt. Als iemand met zo'n ding aan komt zetten en hem aansluit vind ik het een andere zaak, maar ik ga er geen tijd aan verspillen (in het dorpscenario zouden we met ons tweeën zijn - dan mag de ander dat doen).