Als ik een sms krijg voor een reanimatie dan zal ik daar zeker op af gaan, mits ik daartoe in staat ben
niet thuis, wel thuis maar met alcohol op, dan zal ik zeker niet gaan, dat vind ik zelf niet verantwoord
ga ik wel dan ben ik meestal de 1e en zal de reanimatie beginnen indien nodig
heb ook oproepen gehad waar het so nog bij kennis was, en een geval suiker
begin ik met de reanimatie, en de familie s er op tegen om dat het so terminaal is, dan zal ik er accuut mee stoppen
ook als ik al begonnen ben , en ik ontdek de niet reanimeren penning, dan zal ik stoppen om de wens te respecteren
helaas zal die niet altijd zichtbaar zijn, kleding, in de nek, verzin er nog een paar
ben ik niet de 1e,2e,3e dan ga ik alsnog naar binnen om over te nemen , 2 minuten regel
dat alles tot de ambu ter plaatse is
kom ik aan op de plaats waar de oproep voor is , en er staan ambu en politie, dan draai ik om en ga naar huis
op dat moment heb ik daar niets meer te zoeken
ben ik wel binnen en dan komt de ambu, ga ik nog niet weg
er is altijd nog het moment dan het personeel alles klaar moet maken
als ze alles klaar hebben en het overnemen ga ik naar buiten
ook dan heb ik daar niets meer te zoeken, tenzij ze vragen of ik nog even kan blijven om te assisteren als infuuspaal
rotte appels heb je overal, en in elke beroeps sector
ik vraag alleen om niet alle burgers over 1 kam te scheren, dat we geen van allen deugen en er niets van bakken
ik doe niet voor niets , en met mij vele, de EHBO opleiding en herhalingen
dat doen wij om mensen naar beste kunnen te helpen
natuurlijk lukt niet elke reanimatie, dat weet ik ook wel
maar als er ook maar 1 wel geholpen is door een reanimatie van een burger dan ben ik al blij
dan weet ik, we doen het niet voor niks, er is een kans
just my 2 cents