Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257973 keer)

0 gebruikers (en 86 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #820 Gepost op: 10 januari 2013, 18:44:42
Als je daar geen zin in hebt, dan is het misschien te overwegen om je mening anders te verwoorden

Als jij hier geen zin in hebt kan je overwegen om ergens anders te gaan lezen. Het is een discussieforum en discussie vereist niet dat iedereen een gelijke mening hoeft te verkondigen.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #821 Gepost op: 10 januari 2013, 18:51:01
Ik heb toch niet gezegd dat ik er geen zin in hebt.

Ik begrijp alleen niet dat wanneer je voor een bepaalde manier van reageren kiest. Waarvan je kan veronderstellen dat het mensen raakt, dat je dan verbaast bent dat mensen hier tegen in gaan.

Natuurlijk vereist een openbaar discussieforum niet dat iedereen gelijke meningen hoeven te verkondigen. Ik heb het ook niet over je mening, maar over het verpakkingsmateriaal van je mening.

Hoe zou je het vinden als ik ga verkondigen dat alle cardio thoracale chirurgen totaal geen gepaste communicatie toepassen op een discussieforum.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #822 Gepost op: 10 januari 2013, 19:09:15
Ik heb toch niet gezegd dat ik er geen zin in hebt.

Ik begrijp alleen niet dat wanneer je voor een bepaalde manier van reageren kiest. Waarvan je kan veronderstellen dat het mensen raakt, dat je dan verbaast bent dat mensen hier tegen in gaan.

Natuurlijk vereist een openbaar discussieforum niet dat iedereen gelijke meningen hoeven te verkondigen. Ik heb het ook niet over je mening, maar over het verpakkingsmateriaal van je mening.

Hoe zou je het vinden als ik ga verkondigen dat alle cardio thoracale chirurgen totaal geen gepaste communicatie toepassen op een discussieforum.

Over welke verbazing heb je het eigenlijk, dat het me weinig kan schelen wat men allemaal roept over mij is iets anders. Hier op dit forum hou ik me aan de regels van het moderatorteam. In feite lever je ook kritiek op het moderatorteam. Moderators bewaken hier de grens en grijpen ook in. Als ze het niet doen zal het nog wel mee vallen met het ongepaste of ontoelaatbare. Ik denk dat het eerder ligt aan een vorm van overgevoeligheid van een aantal EHBO-ers. Ik gebruik meestal de term burgerhulpverlener, dat de EHBO-ers deel uit maken van deze veel grotere groep en zich aangesproken voelen is niet mijn probleem. De goede EHBO-er kan het ook lezen en voor zichzelf bedenken dat ze zich er niet door aangesproken te hoeven voelen. Misschien past zelfs wel enige vorm van zelfreflectie omdat je als EHBO-er zelf gekozen hebt om deel uit te maken van de inmiddels meer dan 40.000 burgerhulpveleners van HartslagNU.

Desondanks staat het je helemaal vrij om een mail te sturen naar de NVT, als men het er overeens is dat ik me ongepast uit zou laten dan hoor ik het wel. Misschien schorsen ze me wel! Als ze een bericht terug sturen dat ze het niet onbetamelijk vinden hoor ik het waarschijnlijk wel van jou, toch?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #823 Gepost op: 10 januari 2013, 19:22:30
Ik ben geen hulpverlener of EHBO-er en hoor wat dat betreft dus niet in die doelgroep. Toch stoor ik mij aan jou manier van communiceren. Je bent nieuw hier en bent zonder je ook maar één letter ingelezen te hebben (anders wist je dat er hier op normale, respectabele  toon discussies gevoerd worden) maak je iedereen die een andere mening heeft dan jijzelf, nog net niet uit voor idioot, of iets wat er voor door gaat. DAT ZIJN WE HIER NIET GEWEND.

Dokter of schillenboer, iedereen heeft zich aan deze regels te houden, dus jij ook.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #824 Gepost op: 10 januari 2013, 19:29:32
Veel mensen die in de zorg werken hebben een BLS/AED certificaat of EHBO diploma behaald als aanvulling omdat de werkgever dat eist en/of omdat zij dat zelf willen.
Alleen het hebben van een BLS/AED certificaat of EHBO diploma geeft natuurlijk geen enkele basis en bevoegdheid om in de zorg te kunnen werken en dat is ook niet de intentie van deze discussie.

Dat veel mensen niet werkzaam in de zorg een EHBO diploma hebben is goed, hoe meer hoe beter zelfs.
Eerstehulp door leken wordt overgenomen door de op het moment van de stoornis en/of ongeval niet ter plaatse zijnde professionele medische hulpverleners. Politie en brandweer geven allen ook op BLS/EHBO niveau eerstehulp !
Ze zijn professionals op hun eigen specifieke werkgebied, maar beslist niet in de professionele eerstehulpverlening.

Hoe beter leken eerstehulpverleners in kwaliteit en niveau zijn getraind, des te beter is de uitkomst voor een slachtoffer/patient. Dat is in mijn ogen de kern van de zaak cq deze discussie.
Als bepaalde mensen in bepaalde medische beroepsgroepen dit verloochenen en verafschuwen zegt des te meer iets over hun individuele houding en gedrag.
Met het zonder gedegen onderbouwing de "groep EHBO-ers" degenereren schaadt juist die mensen werkzaam in de gezondheidszorg die ook een EHBO diploma hebben. Zij vallen dus in principe ook hun eigen collega's af.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #825 Gepost op: 10 januari 2013, 19:31:00
Ik ben geen hulpverlener of EHBO-er en hoor wat dat betreft dus niet in die doelgroep. Toch stoor ik mij aan jou manier van communiceren. Je bent nieuw hier en bent zonder je ook maar één letter ingelezen te hebben (anders wist je dat er hier op normale, respectabele  toon discussies gevoerd worden) maak je iedereen die een andere mening heeft dan jijzelf, nog net niet uit voor idioot, of iets wat er voor door gaat. DAT ZIJN WE HIER NIET GEWEND.

Dokter of schillenboer, iedereen heeft zich aan deze regels te houden, dus jij ook.

Ik kan er niets aan doen dat jij je stoort aan mijn manier van communiceren. Klachten moet je maar neer leggen bij het moderatorteam. Het doet er inderdaad niet toe of ik schillenboer of dokter ben, iedereen moet zich aan de regels houden, de regels worden gemaakt door het moderatorteam en ik hou me daar aan.

Dat jullie het niet zo gewend zijn is weer iets anders  ;)


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #826 Gepost op: 10 januari 2013, 19:32:44
moet eerlijk bekennen dat de opmerkingen soms wel een beetje raar overkomen ,maar dat heb je met schrijven, face to face komen dat soort berichten meestal niet zo over,

Terug komen op het hele verhaal,ben ik er toch wel wat anders over na gaan denken en zal het bij de eerst volgende FRB herhaling toch even naar voren halen,en zeker het belang er van in te gaan zien .

Heb tijdens het lezen van dit topic de meeste van mijn meegemaakte reanimaties herbeleefd en als je dan bedenkt dat er 2 mensen[1x39 jaar en1x 45jaar] weer vrij gezond het ziekenhuis heeft verlaten is dat op zich wel een nobel iets.

Maar heb er ook div gehad, waarvan ik nu eigenlijk denkt waarom begonnen ??

Bij ons hebben we 1 keer per jaar een lezing[handvaten] van een trauma psycholoog hoe om te gaan met omstanders en het verwerken van een reanimatie.

Lijkt mij ook wel een zeer goed idee om toch basis dingen te leren waneer wel en waneer niet[duiken er nu eigenlijk op als een bok op een haverzak]

Ben ook zeer benieuwd hoe de nazorg is geregeld bij de burger hulpverlening wand een reanimatie gaat niet in de koude kleren zitten
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #827 Gepost op: 10 januari 2013, 19:36:50
Ik zeg ook niet dat je over de grens gaat, ik zeg ook niet dat het onaangepast of ontoelaatbaar is. Alleen ik begrijp niet wat de reden is om met bepaalde opmerkingen te komen, waarvan je mag verwachten dat mensen er door worden geraakt.

Ik geloof juist dat door deze manier te kiezen je minder mensen bereikt met je gedachten (waar ik het ook zeker niet mee oneens ben), dan dat je ze wel bereikt en eventueel overtuigd (wat uiteindelijk wel de bedoeling is toch?)

Citaat
Ik denk dat het eerder ligt aan een vorm van overgevoeligheid van een aantal EHBO-ers. Ik gebruik meestal de term burgerhulpverlener, dat de EHBO-ers deel uit maken van deze veel grotere groep en zich aangesproken voelen is niet mijn probleem. De goede EHBO-er kan het ook lezen en voor zichzelf bedenken dat ze zich er niet door aangesproken te hoeven voelen. Misschien past zelfs wel enige vorm van zelfreflectie omdat je als EHBO-er zelf gekozen hebt om deel uit te maken van de inmiddels meer dan 40.000 burgerhulpveleners van HartslagNU.

Je maakt ook opmerkingen over EHBO`ers (
Citaat
Wat mij betreft gaat de EHBO weer blaren prikken tijdens de vierdaagse of kwallenbeten behandelen op het strand.
). Ik ben zelf geen EHBO-er, maar zou me zeker aangesproken voelen.

Je hebt het over zelfreflectie, alleen als mensen je wijzen op je manier van communiceren, dan pas je deze zelfrelfectie m.i. weinig toe.

Ik geef als voorbeeld hoe je het zou vinden als ik zou zeggen dat alle cardio thoracale chirurgen geen gepaste communicatie toepassen en je pakt het direct persoonlijk op

Citaat
dat ik me ongepast uit zou laten

Dan reageer je m.i. defensief. Begrijp je niet dat ik je probeer een spiegel voor te houden, hoe het voor anderen ook kan gelden als je zulke opmerkingen maakt

Waarom zou ik een mail naar de NVT gaan sturen? Waarom zouden ze je daardoor misschien wel schorsen. Mij ontgaat het sarcasme niet (zo vat ik het in ieder geval op), alleen mij ontgaat wel de reden van het sarcasme?

Misschien om ons kleine `discussie` af te leiden van de kern?


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #828 Gepost op: 10 januari 2013, 19:41:48
Je kan als burgerhulpverlener naar je huisarts,vereniging of naar een nummer bellen (80ct per minuut)


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #829 Gepost op: 10 januari 2013, 19:42:14
Citaat
Ik kan er niets aan doen dat jij je stoort aan mijn manier van communiceren. Klachten moet je maar neer leggen bij het moderatorteam

Het aparte eraan is, dat je er wel iets aan kan doen !!

Het is zo makkelijk te zeggen dat je er maar niks aan kan doen en dat anderen zich maar moeten conformeren aan jouw idee van communiceren. Was het maar zo simpel.

Waarom zou je jouw manier van reageren (op bepaalde vlakken) niet aan willen passen, zodat mensen zich niet zo zouden storen (en daardoor wel de boodschap willen/kunnen horen)

Zou je mij dat eens uit kunnen leggen, want ik begrijp het oprecht niet