Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257880 keer)

0 gebruikers (en 81 gasten bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #880 Gepost op: 11 januari 2013, 23:35:23
Ja, dat had ik al begrepen. Mijn uitgeademde lucht is natuurlijk veel minder nuttig als de zuurstofflessen van de ambulance. Dat schrijf ik ook, het is belabberd, maar beter als niets. Ik teken er ook voor om de ambu voor mijn deur te laten posten, maar dat zit er, vooralsnog, niet in. ;)

Ik heb overigens even gekeken en het ritje van mijn huis naar de eerste SEH is 5 minuten.... Dus in dat opzicht is je voorstel nog niet eens zo'n slecht idee.

hier is dat 20 minuten. aangezien ik me aan de snelheid moet houden
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #881 Gepost op: 11 januari 2013, 23:40:50
hier is dat 20 minuten. aangezien ik me aan de snelheid moet houden

officieel wel natuurlijk


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #882 Gepost op: 12 januari 2013, 10:19:00
En ik zie niet in, wat deze posting bijdraagt aan het discussieonderwerp van dit topic. Wel stel ik vast dat volksdans lessen voor volwassenen en perfecte beheersing van de Duitse taal geen bescherming bieden tegen overgewicht en de verhoogde kans op een collaps bij verkeerde medicatie.
Heb je een link naar de wetenschappelijke onderbouwing?

024,

Ik heb de literatuur er even op na geslagen omdat ik je vraag erg leuk vond.

Een search op Pub Med met als zoektermen; "Obesity", "Adult Folk Dance", "German Language", and "Cardiovasculair Risk" levert helaas geen resultaat op. Wanneer ik de laatste zoekterm verwijder dan vind je drie verwijzingen in de literatuur. Geen van allen hebben betrekking op dit topic.

Maar goed.., de posting was dan ook meer een conclusie,  gebaseerd op de bijdrage van EHBO-er.

Expert


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #883 Gepost op: 12 januari 2013, 10:29:59

De Berdenscore is een objectieve score voor reanimaties
Daarbij wordt gekeken naar de efficientie van de reanimatie


Outcome na een reanimatie is gedefinieerd aan de hand van de Utstein score.

Expert.


helm

  • Gast
Reactie #884 Gepost op: 12 januari 2013, 11:14:05
Outcome na een reanimatie is gedefinieerd aan de hand van de Utstein score.

Ik gebruikte dat eind vorige eeuw toen ik reanimatiecoördinator was in een ziekenhuis. Als ik mij goed herinner was het in de tijd dat Laerdal de Nederlandse Reanimatie Raad oprichtte.
Ik vond het ontzettend lastig om de gegevens compleet te krijgen. (dat lukte dus ook bijna nooit)

Wordt de Utstein score nu nog gebruikt?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #885 Gepost op: 12 januari 2013, 11:27:20
Ik heb de literatuur er even op na geslagen omdat ik je vraag erg leuk vond.

Een search op Pub Med met als zoektermen; "Obesity", "Adult Folk Dance", "German Language", and "Cardiovasculair Risk" levert helaas geen resultaat op. Wanneer ik de laatste zoekterm verwijder dan vind je drie verwijzingen in de literatuur. Geen van allen hebben betrekking op dit topic.

Maar goed.., de posting was dan ook meer een conclusie,  gebaseerd op de bijdrage van EHBO-er.

Bedankt voor de moeite!

Ik heb wel een beetje literatuur voor de forumleden om het winterse weekend door te komen.

Patients with an AED Applied by a Bystander in a Public Setting have a Strikingly Higher Frequency of VT/VF Than Observed Cardiac Arrests in the Home http://circ.ahajournals.org/cgi/content/meeting_abstract/118/18_MeetingAbstracts/S_1481-d

Meer info: Ventricular Tachyarrhythmias after Cardiac Arrest in Public versus at Home
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3062845/


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #886 Gepost op: 12 januari 2013, 11:32:37
Een search op Pub Med met als zoektermen; "Obesity", "Adult Folk Dance", "German Language", and "Cardiovasculair Risk" levert helaas geen resultaat op. Wanneer ik de laatste zoekterm verwijder dan vind je drie verwijzingen in de literatuur. Geen van allen hebben betrekking op dit topic.

Maar goed.., de posting was dan ook meer een conclusie,  gebaseerd op de bijdrage van EHBO-er.

Ik lach me doodziek


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #887 Gepost op: 12 januari 2013, 11:37:09
Ik lach me doodziek

Lachen is gezond. Dat schetst ook de tegenstrijdigheid. Het is altijd lachen met die anesthesiologen maar de meeste patienten merken er niets van omdat ze slapen.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #888 Gepost op: 12 januari 2013, 14:22:45

Ik gebruikte dat eind vorige eeuw toen ik reanimatiecoördinator was in een ziekenhuis. Als ik mij goed herinner was het in de tijd dat Laerdal de Nederlandse Reanimatie Raad oprichtte. Ik vond het ontzettend lastig om de gegevens compleet te krijgen. (dat lukte dus ook bijna nooit)

Wordt de Utstein score nu nog gebruikt?


Jazeker!


helm

  • Gast
Reactie #889 Gepost op: 12 januari 2013, 14:43:22
Ik zag net dat er in 2004 een vereenvoudigde versie van Utstein is gekomen.

Weet u toevallig of er nog wat zinnige informatie uit die gegevens komen?