Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257705 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #930 Gepost op: 14 januari 2013, 19:58:45
alleen niet verplicht om een certificaat nummer in te voeren
dat is wel weer jammer

ik kan me aanmelden met allerlei fictive gegevens
dus zo goed is dat ook weer niet

bij AED allert werden de gegevens wel gecontroleerd
en was je verplicht je certificaat nummer in te voeren zodat ze het kunnen controleren

jammer, het klonk zo goed
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #931 Gepost op: 14 januari 2013, 20:05:52
een nummer invoeren is natuurlijk een wassenneus als er geen manier is dat te controleren bij een instantie.


helm

  • Gast
Reactie #932 Gepost op: 14 januari 2013, 22:32:12
een nummer invoeren is natuurlijk een wassenneus als er geen manier is dat te controleren bij een instantie.

Bij NedCert certificering kan dat wel, eenvoudig direct online.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #933 Gepost op: 14 januari 2013, 23:01:16
alleen niet verplicht om een certificaat nummer in te voeren
dat is wel weer jammer

ik kan me aanmelden met allerlei fictive gegevens
dus zo goed is dat ook weer niet

bij AED allert werden de gegevens wel gecontroleerd
en was je verplicht je certificaat nummer in te voeren zodat ze het kunnen controleren

jammer, het klonk zo goed

Ik heb mij ingeschreven om te kijken wat er gebeurt, maar je krijgt een oproep voor een training (zie de uitleg zoals ik in mijn vorige post schreef) en dan moet je ook je certificaat meenemen. daarnaast krijg je daar nog een extra rea/aed training, dus als je echt er niks van bak halen ze je er ook wel uit.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #934 Gepost op: 14 januari 2013, 23:01:58

Als ik bij diverse oefeningen en herhalingslessen zie wat EHBO-ers en BLS-ers van de meest cruciale handelingen brouwen bijvoorbeeld het openen van de luchtweg, dan schieten bij mij wel eens de tranen in mijn ogen. En dat zijn meestal de personen die regelmatig oefenen maar nog steeds niet in staat blijken te zijn om de kinlift effectief toe te passen.

Vaak wordt het ook niet gecorrigeerd door de instructeur.


Willem,

Met deze passage heb ik moeite. Een effectieve Chinlift is een zeer lastige procedure om correct uit te voeren bij een bewusteloze patiënt. Oefening en ervaring in deze handeling verkrijgt men louter en alleen op een Operatie Kamer bij patiënten na inductie van algehele anesthesie, onder leiding van een ervaren anesthesioloog. In deze hoedanigheid vind ik het zelfs soms buitengewoon lastig om de ademweg manueel te controleren.

Overigens is de Chinlift onderdeel van de Triple Airway Management manoeuvre. Hiernaast zijn Headtilt en Jaw Thrust onderdelen van manueel luchtweg management.

Expert.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #935 Gepost op: 14 januari 2013, 23:46:45
Willem,

Met deze passage heb ik moeite. Een effectieve Chinlift is een zeer lastige procedure om correct uit te voeren bij een bewusteloze patiënt. Oefening en ervaring in deze handeling verkrijgt men louter en alleen op een Operatie Kamer bij patiënten na inductie van algehele anesthesie, onder leiding van een ervaren anesthesioloog. In deze hoedanigheid vind ik het zelfs soms buitengewoon lastig om de ademweg manueel te controleren.

Overigens is de Chinlift onderdeel van de Triple Airway Management manoeuvre. Hiernaast zijn Headtilt en Jaw Thrust onderdelen van manueel luchtweg management.

Expert.

Ik ben bang dat willem het nog een stapje erger bedoelt dan gewoon niet correct een chinlift uitvoeren, maar mensen diezelfs niet echt een idee hebben van wat uberhaupt de bedoeling is.
Tijdens BHV herhalingen op mijn vorige werk zag je zaken als hulverleners die:
boven het s.o. gaan zitten in plaats van er naast om een chin lift uit te voeren,
een halve minuut hun vingers zitten te tellen voor ze besluiten er 2 of 3 of de hele hand onder de kin te plaatsen.
Gewoon maar de kaak helemaal vast pakken met een volledige hand.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #936 Gepost op: 15 januari 2013, 00:08:23
Ik ben bang dat willem het nog een stapje erger bedoelt dan gewoon niet correct een chinlift uitvoeren, maar mensen diezelfs niet echt een idee hebben van wat uberhaupt de bedoeling is.

Ik kan het ook niet.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #938 Gepost op: 15 januari 2013, 01:04:38


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #939 Gepost op: 15 januari 2013, 06:49:11
Gewoon twee vingers onder de kin. Dat gaat wel lukken, bedankt.
;D ;D ;D

Ik heb vorige week mijn luchtwegvaardigheden weer eens mogen bijwerken op de OK
Wisten jullie dat de meeste mensen in de verste verte niet op een ambu pop lijken?  :o
Arts  www.alphalog.nl