Assistentie ambulance bij reanimatie

Auteur Topic: Assistentie ambulance bij reanimatie  (gelezen 257693 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1000 Gepost op: 20 januari 2013, 00:10:01
na een dergelijke opmerking heb ook ik besloten de discussie te verlaten.
Dit slaat echt NERGENS op ! 98uiye

Prima, heb er geen probleem mee. 23% is ronduit een slechte prognose. Ik heb niets met mensen die 23% goede resultaten noemen zolang het over levens van anderen gaat.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1001 Gepost op: 20 januari 2013, 00:12:43
na een dergelijke opmerking heb ook ik besloten de discussie te verlaten.
Dit slaat echt NERGENS op ! 98uiye
Nou goed, met alle respect, een overlevingskans van 23% is gewoon laag. De opmerking van 024 is gewoon valide, dat jij dit anders ziet is je eigen keuze, maar inhoudelijk en feitelijk is deze correct.

Als je met een dergelijke prognose de OK binnen gerold wordt zou ik in ieder geval vast afscheid nemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #1002 Gepost op: 20 januari 2013, 00:15:37
Het WAS 9% kans op goede overleving, het is nu 23%.

Laten we maar stoppen met de projecten, want een stijgende lijn kan niet worden doorgezet als het toch onderuit gehaald wordt.

Vaag vermoeden dat vroeger ook meer mensen op de OK onder handen van de cardioloog overleden dan tegenwoordig. Is er toen ook geen gebruik gemaakt van voortschrijdend inzicht? Werd toen ook geroepen "ach de meeste gaan dood of kwijlen dus we sluiten afdeling Cardiologie?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1003 Gepost op: 20 januari 2013, 00:40:40
Het WAS 9% kans op goede overleving, het is nu 23%.

Laten we maar stoppen met de projecten, want een stijgende lijn kan niet worden doorgezet als het toch onderuit gehaald wordt.

Vaag vermoeden dat vroeger ook meer mensen op de OK onder handen van de cardioloog overleden dan tegenwoordig. Is er toen ook geen gebruik gemaakt van voortschrijdend inzicht? Werd toen ook geroepen "ach de meeste gaan dood of kwijlen dus we sluiten afdeling Cardiologie?

Als je een cardioloog op een OK laat bijklussen dan vallen er geheid doden. Die kan namelijk niet opereren.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1004 Gepost op: 20 januari 2013, 00:48:36
Als je een cardioloog op een OK laat bijklussen dan vallen er geheid doden. Die kan namelijk niet opereren.

Je kan de cardioloog laten klussen op de operatiekamer om een pacemaker in te brengen. Vroeger mocht je als chirurg komen opdraven om een pocket te maken, daarna zat de cardioloog de hele middag deftig in OK-pak met handschoenen aan in de operatiekamer tot grote vreugde van de hoofdzuster van de OK.

Dat waren nog eens tijden!


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #1005 Gepost op: 20 januari 2013, 07:09:28
Zouden we met zijn allen eens kunnen stoppen om elkaar neer te sabelen, om een verkeerd begrepen/bedoelde/geinterpreteerde zin (sbouw), woord of mening.

En elkaar als gelijken behandelen, ongeacht achtergrond, ervaring of aantal behaalde zwemdiploma`s  ;D

Ik las net: besef je wel dat je in discussie gaat met een MMT - arts. Dat is juist het mooi van het forum, dat doet er toch in het kader van de openheid van een forum niet toe (of iemand een MMT arts is of marktkraamhouder).

Ik ben bereid met iedereen in discussie te gaan (ook met een ambulanceverpleegkundige, een EHBO-er, een marktkraamhouden, een anesthesist, een verpleegkundige enzo). Dat wil toch niet zeggen dat dat een negatief iets is, alleen belangrijk vind ik dat iedereen aandacht besteed aan zijn of haar toon, om te voorkomen dat discussies weer eindigen in een schermspel van competenties, ervaringen en/of achtergrond

gr martien


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #1006 Gepost op: 20 januari 2013, 07:12:11
Het gevaar bestaat juist dat je niet in discussie gaat met iemand omwille zijn of haar ervaring, dan zou die persoon toch ook niet kunnen leren.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #1007 Gepost op: 20 januari 2013, 08:21:44
Beeindiging discussie mijnerzijds: het is namelijk leuker iemand op een fout te wijzen dan relevant antwoord te geven.

Als de toonzetting gewijzigd is en met name wanneer men respect heeft voor elkaars mening wellicht tot ziens.  Discussie op scherpst van de snede is niet erg, maar er zijn genoeg mensen afgehaakt/afgeserveerd en dat is hier iets nieuws. Hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Monique
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1008 Gepost op: 20 januari 2013, 09:27:40
Beeindiging discussie mijnerzijds: het is namelijk leuker iemand op een fout te wijzen dan relevant antwoord te geven.

Als de toonzetting gewijzigd is en met name wanneer men respect heeft voor elkaars mening wellicht tot ziens.  Discussie op scherpst van de snede is niet erg, maar er zijn genoeg mensen afgehaakt/afgeserveerd en dat is hier iets nieuws. Hartelijk dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Monique
Monique,

Het was bedoeld als grap en niet als belediging. Ik voel mij niet beter dan wie dan ook. Een beetje humor hoort namelijk bij ons vak om de lading wat af te halen. Zo ook hier omdat de gemoederen opliepen. Ik Ben persoonlijk erg voor dialoog tussen leken en professionals. Daarom ben ik een aantal jaren mod geweest. Maar als iedereen zulke lange tenen krijgt dan kunnen we idd beter ophouden.
CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #1009 Gepost op: 20 januari 2013, 09:54:18
Dag Carl,

Wil niet voor Moon praten hoor, maar ben zelf van mening dat dit niet bij jouw reacties ligt. Ik ken je en lees vaak jouw bijdragen en heb eerlijk gezegd nog geen onvertogen woord gehoord van je, wat als respectloos of denegrerend kan worden opgevat

Just my 2 cents