daar gaat ze weer
Wij als ehbo worden dus wel opgeroepen naar huis adressen
En ik neem aan dat de meeste mensen van de EHBO ook wel kunnen inzien dat het geen nut heeft als het een persoon van 200 jaar is
Maar regelmatig krijgen wij ook oproepen voor huis adressen van mensen onder de 60
En die zouden graag wel verder willen leven
Als wij als EHBO dat KUNNEN bereiken dan graag
Wij zijn geen artsen of ambu personeel, maar wij hebben wel gezond verstand
Persoonlijk heb ik 5 oproepen gehad op huisadressen
En alle 5 waren onder de 60 jaar, de jongste was denk ik 45 jaar
Wie ben jij om te bepalen of ik wel of niet naar een huis adres ga, jij en ik weet niet WIE er achter die deur ligt
Een persoon van 200 of een persoon van 30
Zolang wij ons gezond verstand gebruiken kunnen wij ook op huisadressen komen
OK jij bent een chirurg en ik ben een leek
Maar beide willen we dat iemand het overleeft met onze inspanning
Jij gaat niet snijden als je weet dat het onbegonnen werk is
Ik ga niet reanimeren op een 200 jarig fosiel
Leer eens onderscheid maken tussen de leken hulpverlening
We zijn niet allemaal cowboys
Omdat een meisje die voor haar beroep deze mensen wil verzorgen eerst nog een opleiding moet doen voor ze iemand mag helpen de steunkousen aan te trekken.
Wat geeft EHBO-ers het streepje voor dat ze zonder meer geschikt zijn om bij deze mensen in de slaapkamer te komen in een reanimatie situatie, waarmee ze de hele zorgketen van ambulanceverpleegkundigen + ziekenhuizen voor voldongen feiten plaatsen. Nog veel belangrijker ze plaatsen de patient + familie ook voor deze voldongen feiten.
Wat geeft jou eigenlijk iedere keer het recht om te beweren dat het allemaal zo geweldig is geregeld binnen de EHBO? Waarom moet ik denken dat de EHBO in Enkhuizen zo geweldig is, een aantal andere instructeurs van de EHBO is wel van mening dat ze niet helemaal op de hoogte zijn of beperkt zijn.