Ik neem het je als mens zelfs kwalijk, ik heb daar helemaal geen rechter bij nodig. Als je zo debiel bent, niet kan lezen of denkt dat mensen een NR_penning dragen omdat ze het een prachtig sieraad vinden en toch gaat reanimeren ben je een grote kneus.
Tja, dat is uiteraard je goed recht.
Ik denk dat mensen al geshockeerd genoeg zijn als er spontaan iemand voor hun neus in elkaar zakt. Paniek is dan vaak het eerste wat mensen overvalt. Men belt 112 en de MKA zal proberen iemand telefonisch te coachen om te gaan reanimeren. Dat men daarbij in de stress/paniek een penning over het hoofd ziet neem ik deze mensen niet kwalijk. Dat heeft niets met debiel gedrag of het zijn van een kneus te maken maar zelfs de meest getrainde personen kunnen door stress en shock hele vreemde dingen doen.
Nogmaals, ik praat het niet goed, maar het bestempelen van mensen die zonder training spontaan worden geconfronteerd met een zeer heftige ervaring van een reanimatie kan je wat mij betreft niet bestempelen als kneus of debiel, dat vind ik in ieder geval niet respectvol.