Brandweer bevrijdt jarige parachutiste
15 augustus, 14:28
TEUGE - De eerste solosprong van parachutiste Michelle Berveling uit Vlaardingen eindigde donderdagmorgen in een boom langs de Zandenallee in Teuge. De brandweer moest haar bevrijden.En dat nog wel op haar 22ste verjaardag.
http://www.destentor.nl/regio/voorst/brandweer-bevrijdt-jarige-parachutiste-1.3958760
Ik weet er het fijne niet van, maar vind het vreemd dat de HW van Apeldoorn hiervoor prio 2 wordt gealarmeerd. Het lijkt mij toch zaak die parachutist zo snel mogelijk uit die boom te krijgen. Deze zal misschien wel aan een stevige tak gehangen hebben (lastig te zien op de foto's), maar dan nog is er niemand die garandeert dat er niet alsnog iets afbreekt of knapt. En hij hangt op een hoogte waar vanaf je niet naar beneden wil vallen..
Daarbij komt dat het van de kazerne in Apeldoorn naar Teuge zo'n 18 minuten rijden is volgens Google Maps. Dus het is ook niet zo dat het maar een klein stukje is waardoor de tijdswinst tussen prio 1 en prio 2 minimaal zou zijn. Op zo'n afstand praat je dan toch al snel over een aantal minuten.
Nogmaals ik weet de achtergrond niet en niet of er misschien alsnog prio 1 is gereden. Maar als ik soms zie waarvoor men prio 1 wordt gealarmeerd (zaken waarvoor prio 2 ook ruim voldoende was geweest, ervan uitgaande dat de melding naar de meldkamer correct is geweest) vind ik het vreemd dat ze voor zoiets prio 2 op pad gestuurd worden.