P2000 berichten 2013

Auteur Topic: P2000 berichten 2013  (gelezen 419482 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #770 Gepost op: 6 juni 2013, 11:12:48
Citaat van: rensb link=msg=1170223 date=1370444932
Iemand informatie of beide traumahelikopters ter plaatse zijn (geweest)?

Ze zijn allebei geland. Toen ik er gisteravond om 17:15 langs reed stonden ze achter elkaar.

TVEllef Nuuts: Twee trauma helikopters bij ongeval op A73

Ongeval is gebeurd ter hoogte van een flitser van het KLPD.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #771 Gepost op: 6 juni 2013, 17:26:06
Citaat
Onderzoek of flitser rol speelde bij ongeluk A73
De landelijke politie bekijkt samen met de politie in Limburg of een snelheidscontrole de oorzaak was van het ernstige ongeluk, woensdag op de A73 bij Maasbracht.
Iets ten noorden van knooppunt Het Vonderen reden een personenauto en daarna een bestelbusje in op de staart van een file. De twee inzittenden van de personenauto raakten zwaargewond.
Volgens verschillende automobilisten die zich meldden bij L1, werd de file veroorzaakt door een snelheidscontrole. Bestuurders zouden daarvan zijn geschrokken en sterk hebben afgeremd.

Nog niet in bedrijf
Woorvoerder Ed Kraszweski van de landelijke politie-eenheid zegt dat de flitser nog niet in bedrijf was, op het moment van het ongeluk. Het busje met de apparatuur stond er al wel.
Ook zou er al een begin van een file zijn geweest, waardoor de controleurs besloten nog even te wachten met het opstellen van de flitser. Niettemin wordt de gang van zaken samen met de politie in Limburg geëvalueerd, zegt Kraszewski.

Controles blijven
De politie zegt op die plek snelheidscontroles te blijven houden. De maximumsnelheid daar is 130 kilometer per uur.
bron: http://www.l1.nl/nieuws/217237-onderzoek-flitser-rol-speelde-bij-ongeluk-a73#.UbCo_Jxs_Ms
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #772 Gepost op: 6 juni 2013, 19:28:30
Ernstig verkeersongeval A73
Laatste update: 05-06-2013 | 17:11

A73 thv Echt
Rond half vier vond er een ernstig verkeersongeval plaats op de A73 van vanuit Zuid richting Noord ter hoogte van hmp 7,2. Een personenauto raakte hierbij bekneld tussen een vrachtwagen en een bestelbusje.


Het vermoeden bestaat dat het bestelbusje achterop een beginnende file is gereden, dit moet nog onderzocht worden. De bestuurder van de vrachtwagen kwam met de schrik vrij. De bestuurder van de bestelbus is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. In de personenauto zaten twee slachtoffers, zij moesten bevrijd worden door de brandweer en zijn er slecht aan toe. Ter plaatse zijn twee traumahelikopters, vier ambulances, twee brandweervoertuigen en diverse politieauto's om hulp te verlenen en het verkeer te regelen. Er staat een lange file op de A73 en inmiddels ook op de A2. De hulpdiensten verwachten dat het nog zeker anderhalf tot twee uur duurt voordat de weg vrij gegeven kan worden.

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2013/juni/5/10-ernstig-verkeersongeval-a73.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #773 Gepost op: 6 juni 2013, 19:28:41
Onderzoek ernstig verkeersongeval A73
Laatste update: 06-06-2013 | 14:15

Echt
In tegenstelling tot berichtgeving in sommige media wijzen de eerste bevindingen uit het nog lopende politieonderzoek uit dat de flitscontrole op de A73 mogelijk niet de oorzaak is van het verkeersongeval woensdagmiddag.


Het ongeval gebeurde waarschijnlijk doordat het verkeer op de A73 in een file terecht kwam nadat er even verderop een aanhanger was geschaard. Op de plek van het ongeval was een agent van de Landelijke Eenheid bezig met de opbouw van een snelheidscontrole. Eerste bevindingen van het nog lopende onderzoek wijst uit dat de flitser mogelijk geen rol speelt in de oorzaak. De radarapparatuur stond namelijk achter het viaduct, buiten het zicht van uit het zuiden aanrijdende voertuigen op de A73.

De beide slachtoffers uit de personenauto liggen in stabiele, maar nog altijd kritieke toestand in het ziekenhuis. De exacte oorzaak van het verkeersongeval wordt nog door de politie onderzocht.

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2013/juni/6/10-onderzoek-ernstig-verkeersongeval-a73.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #774 Gepost op: 6 juni 2013, 21:19:33
Nee, tuurlijk niet. Zou ik snel ook roepen dat het ongeval iets verderop oorzaak is. Ja, van de file ja. Maar: waarom is de aanhanger gaan scharen? Vaak komt dit door een bruuske remactie of uitwijkactie. Vervolgens heeft er naast de flitser een ongeval plaats gevonden. Hoe aannemelijk is het dat de bestuurder van het busje naar de agent die daar blijkbaar stond de zooi op te bouwen heeft gekeken in plaats van naar het verkeer voor hem?

Maar ja, alles voor de staatskas :-\
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #775 Gepost op: 6 juni 2013, 21:52:01
Gelukkig dat dat ongeval daar heeft plaats gevonden. Dankzij de schade en de ontstane file zijn er vast veel minder boetes uitgedeeld.

DB's advies aan iedereen die een flitser ziet: aarzelt niet, doet uw ogen dicht en stuurt direkt uw voertuig de vangrail in. U helpt er uw medewegebruikers zo goed mee.

Dat zal die Farizeërs en tollenaars wel leren.

Effe serieus: het is echt stuitend dat er direkt verwezen wordt naar de flitser als "veroorzaker" van dit zware ongeval.
Uit de officiële berichtgeving van de politie is het duidelijk dat dit dus niet mogelijk kan zijn.
Over de oorzaak kan je eigenlijk heel duidelijk zijn: er is maar 1 manier om niet achterop een file te rijden en iedereen met een rijbewijs behoort dat gewoon te weten: afstand houden. En dat is hier dus niet gebeurt.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #776 Gepost op: 6 juni 2013, 22:06:28
De oorzaak van het achter op de file rijden is m.i. Onoplettendheid. Maar waarom stond er een file? Is de bestuurder van de auto met aanhanger idd verrast door de flitser?
De politie zal natuurlijk ontkennen maar je ziet soms acties in de buurt van een flitser... Mensen gaan zelfs vol op de rem staan als ze de maximum snelheid rijden.
Zoals Scaniafan zegt: alles voor de (staatskas) verkeersveiligheid.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #777 Gepost op: 6 juni 2013, 22:19:10
Het verhaal begint en eindigt bij onoplettendheid en de regels die gelden in het verkeer niet in acht nemen.

Er kan van alles gebeuren in het verkeer, daar moet je als bestuurder alert op zijn. Dat er een aanhanger schaart vanwege een flitser die niet eens te zien was, valt onder het kopje aluhoedje. Dan had men net zo goed kunnen schrikken van een streaker, een ooivaar met een baby in de bek of een ufo. Maar dat wil men kennelijk niet in zien. Het is zoveel makkelijker om de schuld een ander in de schoenen te schuiven - zeker als zo iemand ook nog eens iets doet wat niet erg populair is, terwijl men zelf de eigen populariteit bij het CJIB helemaal in eigen hand heeft.

Wat is het toch weer een wonderlijke wereld.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #778 Gepost op: 6 juni 2013, 22:51:00
p2kflex
21:37:17 06-06-13GROUP-1A1 (GG: ANH-INCI-1) (ovdg) WEELENPAD/VEILINGWEG BOVENKARSPEL Waterongeval
0220811MKA Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (OvD-G GHOR)
0220800MKA Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (OvD-G Noord Holland Noord)
p2kflex
21:33:52 06-06-13GROUP-1A1 13150 bovenkarspel Het streekbos M-10-B (MMT Inzet: Nrd-Holland Nrd ANH-MMT-01 258)
0120150Ambu 13-150 (Ambulance Amsterdam)
p2kflex
21:33:37 06-06-13GROUP-1A1 13901 bovenkarspel Het streekbos M-10-B (MMT Inzet: Nrd-Holland Nrd ANH-MMT-01 258)
0120901MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Lifeliner 1 / MMT 901)
p2kflex
21:32:11 06-06-13GROUP-1109 met spoed contact cpa
0220109Ambu 10-109 (West Friesland)
p2kflex
21:31:50 06-06-13GROUP-1A1 (GG: ANH-INCI-1) BOS STREEKBOS BOVENKARSPEL Waterongeval
0220107Ambu 10-107 (West Friesland / Wieringerwerf)



Volgens @112NHN zou er een aanvaring zijn tussen 2 boten. Lifeliner 4 heeft nu rendez vous nabij de A7 Avenhorn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #779 Gepost op: 6 juni 2013, 22:56:02
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Weelenpad+Bovenkarspel,+Stede+Broec,+Noord-Holland

Een aanvaring is niet ondenkbaar. Uit eigen ervaring weet ik dat er op de binnenwateren van het Westfriese vaak te hard wordt gevaren en die tochten zijn in meerdere opzichten nogal nat (a.i. we lusten wel een slokkie met dit mooie weer). Vandaar dat er ook geregeld watersurveillance plaats vind in die contreien.