Jongetje ernstig gewond bij ongeluk in Buurse
zondag 17 maart 2013 | 14:51
Laatst bijgewerkt:17-3-2013 | 16:48
Bij een boerderij aan de Alsteedseweg in Buurse is vanmiddag een 4-jarig jongetje uit Enschede ernstig gewond geraakt.
Het kind kwam door nog onbekende oorzaak in de gierkelder terecht. Hij is door de brandweer en de politie uit de gierkelder gehaald. Het jongetje is in kritieke toestand met de ambulance naar het ziekenhuis in Enschede gebracht. ...............
Voor verdere bericht en foto's, zie http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=160565
In een ander persbericht (wat ik niet meer kan vinden) las ik dat het jongetje al uit de put was gehaald voor de hulpdiensten er waren.
Iemand meer info over wat er echt is gebeurd?
Ik neem aan dat je op
dit persbericht doelt, wat ik geschreven heb.
Verschijnende mensen hebben vandaag aan ons gevraagd hoe het nu precies in elkaar zit, aangezien er in andere berichten staat dat het jongentje er door de hulpdiensten uit is gehaald. Daarom bij deze even uitleg:
Door de persvoorlichter is via de telefoon verklaard dat het jongentje er door de hulpdiensten uit gehaald is. Echter, toen de brandweer op de kazerne was (zo'n twee minuten na de eerste melding) werd via C2000 al duidelijk dat het jongentje reeds uit de gierput was. Geen van alle hulpdiensten kon op dat moment al ter plaatse zijn. In het persbericht hebben ze het overigens ook in het midden gelaten.