Keurig gehandeld? een andere het werk laten doen? stel die brandweerman was niet langs geweest dan had deze persoon wel eens verzopen kunnen zijn! Die brandweerman is de held in dit verhaal en niet een jongen die nog bleef zitten omdat hij mogelijk een ''brasem'' aan de lijn kon krijgen.....Ik weet niet in hoeverre het verplicht is om een slachtoffer te helpen maar ze hadden op zen minst zelf ook wat actie kunnen ondernemen. Het gebeurd overigens veel vaker dat er een groep mensen aan de kant toekijkt hoe iemand verdrinkt en buiten het 112bellen geen actie ondernemen.
Ken jij deze jongens toevallig
Het lijkt namelijk dat je behoorlijk op de hoogte bent van hun (reddende) zwemkunsten en daar geloof ik helaas helemaal niks van dat JIJ daar enige kennis van hebt.
Nog triester vind ik het dat je op deze wijze reageerd terwijl je zelf (althans volgens je onderschrift in je avatar) aan het rode kruis verbonden bent, juist JIJ zou als LEKEN hulpverlener (want meer ben je strikt genomen niet) dat je eerst op je eigen veiligheid dient te letten !!
Deze jongens hebben dus (kennelijk) binnen hun mogelijkheden zorg gedragen voor de beste hulp die ZIJ konden verlenen en die menig ander zelfs zou nalaten (al of niet bewust).
Hoe je het namelijk ook wenst te keren ze hebben 112 gebelt, ze hebben een pasant aangesproken (die toevallig brandweerman bleek te zijn) en ze hebben de bewuste brandweerman geholpen om het SO op de kant te krijgen.
Noordennieuws, je zou je mogelijk kunnen proberen in te leven in de twee jongens die op hun leeftijd van toeten noch blazen weten ten aanzien van enige hulpverlening (in georganiseerde vorm) ze zijn zelf nog te jong voor een EHBO diploma. Ik begrijp helaas echt niet dat je op deze wijze uit de hoek durft te komen.