Brandweerkazerne Osdorp zaait onrust in ZuidoostbeemsterREGIO | 15 januari 2013 | 22 | Door sebastiaan87, dichtbij-meeschrijver
ZUIDOOSTBEEMSTER - [update 17.58 uur] We werden in de nacht van maandag op dinsdag wakker van de brandweerauto, die met sirene en roepend door een megafoon door de straat reed.
Dit was vanaf de brandweerauto op de Oostdijk in de Zuidoostbeemster. Wat ze riepen was niet verstaanbaar, want we waren net wakker.
Vanuit de flat zagen we dat de brandweermensen een bakkie ging doen bij een van de
woonboten: dit was om 04:50.
De brandweerauto met 3 /4 brandweermannen ging om 05:50 weg, opnieuw met sirenes en megafoon. We werden weer wakker. Ze zeiden toen "Dag buurtjes!" en maakten iets van een liedje "TARATATA". Toen dacht ik: "Ik pak mijn telefoon, wat is dit voor gekkigheid?" . Dit heb ik gefilmd:
Hoe kan je de brandweer zo nog serieus nemen?
Aanvulling van de redactie: De brandweer Zaanstreek-Waterland distantieert zich van deze actie en geeft aan er 'helemaal niets mee te maken te hebben'. Waarschijnlijk gaat het om een medewerker van een ander korps die de dienstauto heeft gebruikt om deze actie te ondernemen, maar dit kan nog niet bevestigd worden.
Reactie van Brandweer Amsterdam-Amstelland: Op kazerne Osdorp in de regio Amsterdam-Amstelland is vandaag een medewerker voor het laatst in dienst. Na 32 jaar als beroepsbrandweerman gewerkt te hebben stopt hij met werken. Het is een traditie dat men dan van huis wordt opgehaald met een brandweerauto die niet meer voor operationele doeleinden gebruikt wordt. Deze collega gaat normaal gesproken voor 06.00 van huis vandaar dat we vroeg voor de deur stonden. Wij hebben ons onvoldoende gerealiseerd dat ons optreden ongerustheid en een verkeerd beeld van de brandweer op kan roepen. Hiervoor bieden wij nogmaals onze excuses aan. Ten onrechte zou men kunnen denken dat het hier om een operationeel voertuig van brandweer Zaanstreek-Waterland gaat. Dit is absoluut niet het geval. Er is met hun inmiddels contact opgenomen om ook daar onze excuses aan te bieden. De paraatheid van de brandweer en de hulp die u van de brandweer in zijn algemeenheid mag verwachten is niet in het geding geweest.
http://www.dichtbij.nl/amsterdam-west/regionaal-nieuws/artikel/2602994/brandweerkazerne-osdorp-zaait-onrust-in-zuidoostbeemster.aspx?utm_source=Telegraaf&utm_medium=Crosspromotion&utm_term=Lijstartikel&utm_campaign=Telegraaf