Schietincidenten Politie 2013

Auteur Topic: Schietincidenten Politie 2013  (gelezen 68543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #150 Gepost op: 30 november 2013, 15:54:14
Schietpartij bij Haga Ziekenhuis Leyenburg
Schietpartij bij Haga Ziekenhuis Leyenburg
omroepwest
Gepubliceerd op 28 nov 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #151 Gepost op: 4 december 2013, 13:06:29
Politie lost schot op auto

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/4/10-politie-lost-schot-op-auto.html
Laatste update: 04-12-2013 | 07:36

Born - Een agent heeft in de nacht van dinsdag 3 op woensdag 4 december geschoten op een auto die op de man inreed. Dit gebeurde op de Molenstraat, de auto is (nog) niet teruggevonden.

De politie was rond 01:45 uur op zoek naar inbrekers die mogelijk in de buurt actief waren. Een agent zag op de Molenstraat dat een man met gedoofde lichten op hem inreed. De agent loste vervolgens een schot waarna de auto er over het grasveld vandoor reed. De politie onderzoekt het incident.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Aanhouding en waarschuwingschot bij achtervolging inbrekers

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/6/05-waarschuwingschot-gelost-bij-achtervolging-inbreker.html
Laatste update: 06-12-2013 | 15:50

Amsterdam - De politie hield donderdag 5 december een 25-jarige inbreker aan in de Orteliusstraat in Amsterdam-West. De tweede inbreker wist ondanks een waarschuwingsschot te ontkomen. Agenten zijn tijdens de wintermaanden extra alert op woninginbraak.

Surveillerende agenten zien rond 18.30 uur twee mannen lopen die veel interesse tonen in woningen waar geen licht brandt, waarop ze besluiten de mannen te volgen. Na enkele minuten is het raak. De agenten zien dat de mannen een raam opentrappen en een woning binnenkruipen. In de tussentijd komen meerdere agenten toegesneld. Ze houden één verdachte aan die net uit de woning klimt. De tweede verdachte rent weg.

Tijdens de achtervolging bedreigt hij een van de achtervolgende agenten met een wapen, die daarop een waarschuwingsschot lost. De verdachte weet te ontkomen.

Getuigen gezocht

Signalement tweede dader:
Man
Noord-Afrikaans uiterlijk
Ongeveer 20-25 jaar
1.80 m. lang
Spijkerbroek
Donkere jas
Slank postuur

Heeft u informatie?
Heeft u rond dit tijdstip iets gezien of heeft u informatie over deze mannen, neem dan contact op met de politie via 0900-8844. Als u informatie anoniem wilt delen, kunt u bellen met Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.
Samen sterk in de hulpverlening!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #153 Gepost op: 12 december 2013, 22:35:25
p2kflex
22:14:54 12-12-13GROUP-1A2 AMBU 17134 Burgemeester Van Lierplein Vlaardingen vdg bon 101119
1420034Ambu 17-134 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / BIOS)
p2kflex
22:31:39 12-12-13-ALPHA-Bm van Lierplein Vlaardingen: man door politie in been geschoten n.a.v. bedreiging politie.
1430020Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #154 Gepost op: 13 december 2013, 18:32:37
Citaat
Een agent heeft donderdagavond een man in zijn been geschoten in de buurt van station Vlaardingen-Oost.
 
De politie kreeg een melding dat een man een bushokje aan het vernielen was met een baksteen. Agenten gingen richting het station en wilden dat de man zich overgaf. Die ging daar niet op in en bedreigde de agenten met de baksteen.

Pepperspray
De agenten gebruikten eerst pepperspray om de man onder controle te krijgen. Toen dat geen resultaat opleverde werden twee waarschuwingsschoten gelost. Ook daar reageerde de aggressieve man niet op, waarna hij in zijn been werd geschoten.

De man is naar het ziekenhuis gebracht. Hij is volgens een politiewoordvoerder niet in levensgevaar.
Bron Rijnmond tv

Iemand toevallig wat meer info? Zoals ik het lees aanhoudingsvuur, maar gezien de feiten (geen 4 jaar) wellicht een noodweer schot geweest?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #155 Gepost op: 13 december 2013, 19:16:34
Citaat van: silque link=msg=1228281 date=1386955957
Bron Rijnmond tv

Iemand toevallig wat meer info? Zoals ik het lees aanhoudingsvuur, maar gezien de feiten (geen 4 jaar) wellicht een noodweer schot geweest?

Gezien de baksteen en de dreigende houding (die ik daar uit het verhaal concludeer) ga ik zelf al snel naar poging zware mishandeling / zware mishandeling / poging doodslag / doodslag. Volgens mij is aanhoudingsvuur dan wel degelijk toegestaan. Daarbij, zoals ik het lees, heel netjes de geweldsspiraal doorlopen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Red link=msg=1228085 date=1386884125
p2kflex
22:14:54 12-12-13GROUP-1A2 AMBU 17134 Burgemeester Van Lierplein Vlaardingen vdg bon 101119
1420034Ambu 17-134 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / BIOS)
p2kflex
22:31:39 12-12-13-ALPHA-Bm van Lierplein Vlaardingen: man door politie in been geschoten n.a.v. bedreiging politie.
1430020Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo)
Citaat van: silque link=msg=1228281 date=1386955957
Bron Rijnmond tv

Iemand toevallig wat meer info? Zoals ik het lees aanhoudingsvuur, maar gezien de feiten (geen 4 jaar) wellicht een noodweer schot geweest?
Citaat van: grizz link=msg=1228287 date=1386958594
Gezien de baksteen en de dreigende houding (die ik daar uit het verhaal concludeer) ga ik zelf al snel naar poging zware mishandeling / zware mishandeling / poging doodslag / doodslag. Volgens mij is aanhoudingsvuur dan wel degelijk toegestaan. Daarbij, zoals ik het lees, heel netjes de geweldsspiraal doorlopen...

Agressieve man in been geschoten

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/12/07-agressieve-man-neergeschoten-in-vlaardingen.html
Laatste update: 12-12-2013 | 23:31

Vlaardingen - Agenten hebben donderdagavond 12 december op het Burgemeester van Lierplein in Vlaardingen een agressieve man in zijn been geschoten. De man had kort daarvoor vernielingen aangericht en gedroeg zich agressief in de richting van de agenten toen deze hem aan wilden houden.

Rond kwart over tien kreeg de politie een melding van een man die met een baksteen vernielingen aanrichtte op het plein. De man vernielde onder andere een bushokje. Toen gearriveerde agenten de man aanspraken en hem wilden aanhouden, reageerde deze zeer agressief en verzette zich tegen zijn aanhouding. Pogingen om de man met pepperspray onder controle te krijgen, bleven zonder resultaat. Daarom trokken de agenten hun wapen en droegen de man op om op de grond te gaan liggen en de baksteen te laten vallen. Omdat de man bleef weigeren zijn verzet op te geven, losten de agenten twee waarschuwingsschoten. Toen ook dit niet hielp, schoten zij de man in zijn been.

De man is aangehouden en overgebracht naar het ziekenhuis. De rijksrecherche stelt een onderzoek in naar de zaak.



Politie schiet man in been in Vlaardingen + VIDEO
rtvrijnmond
Gepubliceerd op 13 dec 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #157 Gepost op: 14 december 2013, 11:47:05
Citaat van: grizz link=msg=1228287 date=1386958594
Gezien de baksteen en de dreigende houding (die ik daar uit het verhaal concludeer) ga ik zelf al snel naar poging zware mishandeling / zware mishandeling / poging doodslag / doodslag. Volgens mij is aanhoudingsvuur dan wel degelijk toegestaan. Daarbij, zoals ik het lees, heel netjes de geweldsspiraal doorlopen...

Vandaar mijn vraag, voor een poging is het vereist dat een begin van de uitvoering gemaakt is want anders is het 'slechts' een bedreiging (waar geen 4 jaar op staat).
Een begin van de uitvoering is dus een beginnende aanval, waardoor er ook op noodweer geschoten kan zijn. Echter, zo lees ik het niet. :)

Ook de vernieling van het bushokje, wederspannigheid of dreigen met een baksteen staat geen 4 jaar op. Ik ga er dus vanuit dat ie daadwerkelijk geprobeerd heeft de collega's aan te vallen en dat er daarop geschoten is, idd poging zware mishandeling of zelfs doodslag.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #158 Gepost op: 15 december 2013, 18:57:44
Citaat van: silque link=msg=1228451 date=1387018025
Vandaar mijn vraag, voor een poging is het vereist dat een begin van de uitvoering gemaakt is want anders is het 'slechts' een bedreiging (waar geen 4 jaar op staat).
Een begin van de uitvoering is dus een beginnende aanval, waardoor er ook op noodweer geschoten kan zijn. Echter, zo lees ik het niet. :)

Ook de vernieling van het bushokje, wederspannigheid of dreigen met een baksteen staat geen 4 jaar op. Ik ga er dus vanuit dat ie daadwerkelijk geprobeerd heeft de collega's aan te vallen en dat er daarop geschoten is, idd poging zware mishandeling of zelfs doodslag.

Je zou m ook van deze kant kunnen bekijken. Het oppakken van de baksteen is al een begin van de uitvoering...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #159 Gepost op: 16 december 2013, 13:26:57
Nee, zo kun je hem dus niet bekijken. Het vasthouden en dreigen met een steen is gewoon bedreiging, net zoals het vast hebben en dreigen met een mes bedreiging is. Immers, de verdachte kan altijd zeggen dat hij nooit 'echt' iets had willen doen, je kunt de poging tot dus nooit hard maken. Pas als hij daadwerkelijk uithaalt of probeert te gooien heb je een begin van de uitvoering, de poging tot.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.