Natuurbranden 2013

Auteur Topic: Natuurbranden 2013  (gelezen 91820 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #360 Gepost op: 8 mei 2013, 16:06:21
Even apart topic ivm bijstand van regionale brandweer, normaliter zijn grote branden op de Oldebroekseheide niet zo bijzonder...we wachten berichtgeving even af!

In de voorgaande 2 uur is brandweer ASK 'T Harde ook al 2 keer gealarmeerd voor een brand op de Oldebroekseheide. Misschien heeft dat er ook wat mee te maken?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #361 Gepost op: 8 mei 2013, 16:10:17
In de voorgaande 2 uur is brandweer ASK 'T Harde ook al 2 keer gealarmeerd voor een brand op de Oldebroekseheide. Misschien heeft dat er ook wat mee te maken?

Schietterrein, op jaarbasis honderden branden daar. Dus op zich niets bijzonders.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #362 Gepost op: 8 mei 2013, 16:36:14
Hoelang blijven we de meldingen van 't Harde nog plaatsen??? Pas als ze externe collega's alarmeren is het daadwerkelijk raak daar. Maar dit gaat de hele zomer meerdere keren per dag zo door, een beetje topicvervuiling lijkt me?
If you can dream it, you can do it.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #363 Gepost op: 8 mei 2013, 16:54:34
Hoelang blijven we de meldingen van 't Harde nog plaatsen??? Pas als ze externe collega's alarmeren is het daadwerkelijk raak daar. Maar dit gaat de hele zomer meerdere keren per dag zo door, een beetje topicvervuiling lijkt me?

Natuurbrand is natuurbrand, ongeacht hoe vaak het voorkomt per dag  ;). Bij deze een externe alarmering:  http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=74561


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #364 Gepost op: 8 mei 2013, 16:58:15
We hebben al eerder aangegeven dat het plaatsen van de meldingen gewoon mag, ware het niet dat er op jaarbasis honderden van deze meldingen te zien zijn. De posters van deze meldingen wordt dan ook verzocht om desnoods aan het einde van de dag één totale post met de meldingen van die dag en eventuele nieuwsberichten (alhoewel die er nauwelijks zullen zijn voor het ASK) te plaatsen. Het heeft, naast het ophogen van het berichtenaantal, weinig zin om alle ASK- (of ISK-)meldingen continu te posten.

Danny722
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #365 Gepost op: 8 mei 2013, 17:02:46
Misschien intressante nieuwe regel maken? Mag pas gepost worden bij bevestiging? Dus zelf gezien/tweet/nieuwsbericht/video/oid.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #366 Gepost op: 8 mei 2013, 17:04:38
Misschien intressante nieuwe regel maken? Mag pas gepost worden bij bevestiging? Dus zelf gezien/tweet/nieuwsbericht/video/oid.

Voor ASK 'T Harde stem ik ermee in, voor de rest/overige is er meestal 'echt' wat aan de hand.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #367 Gepost op: 8 mei 2013, 17:37:25
Voor ASK 'T Harde stem ik ermee in, voor de rest/overige is er meestal 'echt' wat aan de hand.

Het is volgens mij vaker loos dan echt een natuurbrand. De meeste zijn bosjes in een woonwijk of zand/stof over de hei.  :) Er zijn maar een paar plekken waar het vrijwel altijd echt raak is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #368 Gepost op: 8 mei 2013, 18:16:49
Het is volgens mij vaker loos dan echt een natuurbrand. De meeste zijn bosjes in een woonwijk of zand/stof over de hei.  :) Er zijn maar een paar plekken waar het vrijwel altijd echt raak is.

Dat is waar, maar wanneer het raak is wordt er meestal, zeker bij sommige weersomstandigheden en vanwege waterwinning, opgeschaald. Denk maar aan Bergen & Schoorl.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #369 Gepost op: 8 mei 2013, 20:15:09
Afgelopen maandag werd Oldebroek ook gealarmeerd voor het ASK, maar dat bleek een fout te zijn. We gaan er gemakshalve maar dus van uit dat er een TS is geweest die niet goed heeft gestatust o.i.d. en dus niet beschikbaar was. ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon