Middelbrand (winkel) Jan van Schaffelaarstraat - Barneveld 01-01-2013

Auteur Topic: Middelbrand (winkel) Jan van Schaffelaarstraat - Barneveld 01-01-2013  (gelezen 4831 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2013, 13:40:40
Was het gebruik van de grote voorhamer om de ruiten in de deur stuk te slaan geen betere optie geweest dan maat44?


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #11 Gepost op: 2 januari 2013, 17:58:57
Was het gebruik van de grote voorhamer om de ruiten in de deur stuk te slaan geen betere optie geweest dan maat44?

Met een bijl kan je dat gelaagd glas goed verwijderen.
Neem altijd de combinatie hooligantool en bijl mee voor het forceren van toegang, daar kom je al ver mee.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 2 januari 2013, 18:39:53
Met een bijl kan je dat gelaagd glas goed verwijderen.
Neem altijd de combinatie hooligantool en bijl mee voor het forceren van toegang, daar kom je al ver mee.
Precies, dat is vele malen beter dan met maat44 door dat gelaagde glas heen te gaan trappen. Dan neem je toch wen een groot risico voor wat betreft verwondingen. ;)


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #13 Gepost op: 2 januari 2013, 18:56:24
Was het gebruik van de grote voorhamer om de ruiten in de deur stuk te slaan geen betere optie geweest dan maat44?

sleepkabel of lier om de handgrepen van de deur en met de wagen een meter achteruit rijden.
Mister Livingstone, I presume?


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2013, 19:00:27
sleepkabel of lier om de handgrepen van de deur en met de wagen een meter achteruit rijden.
Ben bang dat je dan alleen de handgrepen verwijderd hebt. Een ram doet ook wonderen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2013, 19:36:19
sleepkabel of lier om de handgrepen van de deur en met de wagen een meter achteruit rijden.

Dan moet je wel 2 sleepkabels hebben, want met 1 kabel trek je de handgrepen naar elkaar toe waardoor die alsnog niet open kan. Daarnaast is de kans groot dat (zoals Yellowjackal aangeeft) je de handvaten er af trekt en de rest niet.

Een ram doet ook wonderen.

Ram is gebruikt op het linker raam. Ik weet niet of dat in het filmpje goed te zien is. Echter gaf die hetzelfde effect als Maat 44.  :)


Het is sowieso denk ik wel een leuk onderwerp hoe je door een degelijke hufterproof deur heen komt. Hij is gemaakt om ongewenste buiten openingstijd buiten te houden. Zeker bij zo'n dure winkel is daar veel geld in gestoken. Echter houd het de brandweer ook buiten en dat lijkt mij niet de bedoeling.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2013, 19:44:04
Nou, ik denk zeker dat de Hooligan-tool hier van grote waarde had kunnen zijn. Er zit een flinke punt aan waarmee je een gat in het raam kunt rammen, en het raam kapot kan krijgen. Het folie wat ertussen zit kun je snijden met het snijijzer wat aan de andere van de Hooligan-tool zit. Dat snijdt ook plaatijzer als koek, dat folie is dus goed te snijden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2013, 19:48:42
Nou, ik denk zeker dat de Hooligan-tool hier van grote waarde had kunnen zijn. Er zit een flinke punt aan waarmee je een gat in het raam kunt rammen, en het raam kapot kan krijgen. Het folie wat ertussen zit kun je snijden met het snijijzer wat aan de andere van de Hooligan-tool zit. Dat snijdt ook plaatijzer als koek, dat folie is dus goed te snijden.

Ik had het betreffende stuk gegoten staal nog niet eerder gezien, maar wat gegoogle brand uitkomst. Is dit onderdeel van de standaard TS bepakking of zijn er slechts een aantal korpsen die dit zelf extra hebben bepakt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2013, 19:53:17
Ik had het betreffende stuk gegoten staal nog niet eerder gezien, maar wat gegoogle brand uitkomst. Is dit onderdeel van de standaard TS bepakking of zijn er slechts een aantal korpsen die dit zelf extra hebben bepakt?
Nou moest ik zelf even rap de bepakkingslijst nakijken.
Maar hij valt onder deurforceerder, en dat de uitvoering daarvan divers kan zijn. Wij hebben op beide TSen de Hooligan-tool liggen. En gebruiken hem redelijk vaak.


Firefighter100

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2013, 20:49:27
Nieuwjaarsdag. 2de TS van Barneveld stond buiten dienst ivm vrijwilligers tekort.

Genoeg man onderweg naar kazerne voor de eerste TS maar hij was nog niet vol. Moesten aantal jongens uit west of Norschoten komen. Uiteindelijk zat hij vol en was Barneveld 8 á 9 minuten na melding terplaatse. Voorthuizen was slechts enkele secondes later aanwezig.  :)

Met hoeveel personen is er uitgerukt? Tijdens het filmpje (zo rond de 3.25) tel ik er zo gauw even +- 20.
(OVD meegeteld).