24-03-2005, Eindhoven, Woning in de as bij uitslaande br

Auteur Topic: 24-03-2005, Eindhoven, Woning in de as bij uitslaande br  (gelezen 7652 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 29 maart 2005, 19:05:04
Wat ik begrepen heb is dat het huis bijna geheel was afgetimmerd met multiplex schroten/delen.
Het was trouwens best een groot huis met alles erop en eraan. Tevens was het een splitlevel dus veel open ruimten.

Zover ik weet heeft de TR onderzoek gedaan. Ik vrees dat het alleen zo heet is geweest dat er weinig terug te vinden is. Het is binnen zo heet geweest dat er op veel plaatsen zelfs geen roet/blussporen aanwezig zijn. Het is gewoon helemaal schoongebrand. Echt bizar.

Kortom,even met een stoffer en blik navegen en weer opknappen die handel  :-\ :-X


Target77

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 2 april 2005, 16:46:23
een Flashover heb je meestal rond de 3 minuten,afhankelijk van de materialen die er ontleden.Maar dan blijft de brand meestal beperkt tot het vertrek,of het direct aanpalende.Niet meteen tot op zolder  :-\

En wat als er nou deuren binnen open gestaan hebben?? Warme lucht stijgt..dat is een feit.. weet verder niet hoe de woning opgebouwd is.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #42 Gepost op: 2 april 2005, 16:48:22
Ja warme lucht stijgt hahaha, maar dan nog is het tijdsbestek om heel de woning in brand te krijgen erg kort als het idd zo is dat de brandweer na het ontstaan binnen 6 minuten ter plaatse was.