SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit

Auteur Topic: SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit  (gelezen 39384 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #120 Gepost op: 20 augustus 2006, 10:32:27
Het zal allemaal best wel.
Als SIGMA lid hebt er wat aan moeten doen en het kost je veel tijd je geeft je met je hart, je voelt een verbondenheid met de ambulancediens en met de GHOR, je bent één familie, je bent altijd geinteresseerd, je wilt altijd leren, ze mogen je op elk moment wakker maken en je zegt nooit nee.
Dat is de reden dat je een bordje achter de voorruit plakt en daar is niets mis mee.
Het lijkt mij niet oké wanneer je de dag en nacht met een schaar een je riem loopt en zak met pleisters bij je hebt (Niet te letterlijk nemen)
EN VOORAL DENK NIET DAT JE BIJ EEN OPROEP JE EEN A1 RIT HEBT MET JE PRIVÉ AUTO.

P.s.
Als SIGMA lid heb ik geen bordje achter mijn vooruit. Ik vind niet dat het enige toegevoegde waarde heeft.

JG

Yep


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #121 Gepost op: 31 december 2006, 11:09:21
Mag ik misschien als allerlaatste nog reageren op het onderwerp?

ik vindt dat als mensen met een bordje willen rijden achter de ruit dat dit inderdaad zoals al genoemd een verwachting schept bij anderen. alleen 1 groot probleem, bij de politie op de werkvloer is over het algemeen niet bekend wat sigma is! sterker nog de meeste agenten kennen de GHOR niet eens. dus waar komt het op neer als je uitstapt, "ben ehbo'er" kan ik helpen.

wel is het zo dat de meeste AHVers erg blij zijn als er sigma hulp assisteert, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar dit geldt ook voor sommige sigmaleden die slaan ook door, en ja die zetten de rest ook in een ander daglicht,
ik zie vanuit mijn positie gelukkig beide kanten en bedoel daarmee dat ik kan kijken richting sigma en ambupersoneel, de meeste verdragen mekaar goed maar sommige ook helemaal niet en als ze kunnen (af) zeiken zullen ze het niet nalaten.

wel wil ik een heel mooi voorbeeld geven van hoe het wel kan en ook ging:
op visite bij vrienden kwamen we erachter dat er 2 jonge jongens in de straat op de grondlagen 15 jaar oud beide, bleken en al een 1/2 uur te liggen, alcoholintoxicatie ( bleek later )
wij stappen naar buiten en ook gelijk komt de ambulance, beide mannen kennen ons, 3 sigmaleden en GHOR medewerker, ik vraag of we kunnen helpen en meteen krijgen allemaal een taak om deze jongens te helpen, uiteindelijk wil men dat ik mee rijdt naar het ziekenhuis om evt te reanimeren indien nodig onderweg. zo slecht ging het dus met deze jongens. verdere details zal ik jullie besparen, maar je mag zeker stellen dat met de assisterende hulp van deze sigmaleden die nacht 2 mensenlevens zijn gered, en dan gaat het in zo'n geval zeker om die kleine simpele handelingen en ondersteunende taak van de sigmaleden, ook werden zij nog geprezen voor hun inzet door de bemanning van de ambulance.

en wil ik jullie al het goeds wensen voor 2007

groet

logistiek.


Harry007

  • Gast
Reactie #122 Gepost op: 15 januari 2007, 23:07:46
Ooit gehoord van de balk en de splinter??

Ja...

Lucas 6:39-42 Balk en splinter

39 Hij sprak ook een gelijkenis tot hen: Kan een blinde een blinde geleiden? Zullen zij niet beiden in een put vallen?
40 Een discipel staat niet boven zijn meester, maar al wie volleerd is, zal zijn als zijn meester.
41 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 42 Hoe kunt gij tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter, die in uw oog is, wegdoen, terwijl gij de balk, die in uw eigen oog is, niet ziet? Huichelaar, doe eerst de balk weg uit uw oog en dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter in het oog van uw broeder weg te doen.


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #123 Gepost op: 15 januari 2007, 23:32:00
Ik heb wel ontheffing van de RVV is (nog gekregen van Minister Peijs), heeft zelfs in de staatcourant gestaan.

Dus wettelijk volledig juist. Maar om er gebruik van te maken moet er wel zeer goede gegronde reden voor zijn.

En dan heb ook nog een bordje achter de ruit van de auto.

Verder  ook de kofferbak vol met gereedschap, zo ook zo'n zuurstofmeter en een ding voor drukmeting.

Zelfs een apparaat om hoge spanning mee op te wekken. Verschullende tube's. Ook spuiten.

Maar omdaar zo'n ophef over te maken gaat mij te ver.

Maar ik zie geregeld een prive auto met rodekruis logo. En deze auto staat regelmatig op plekken waar hij niet hoort te staan.

Beetje vreemd om recht te nemen zonder er recht op te hebben ??


En Sigma,  hoe trots je ook mag zijn. Maar vul eens "sigma' in de beste zoekmachine op het internet google.
En kijk dan eens waar je op uit komt !!!  

Dus wees maar bescheiden.  



Bescheidenheid siert de mens, zeggen ze. Wie te bescheiden is, wordt wel onder de voet gelopen door de brutale mensen die toch al de halve wereld hebben. Onder de voet gelopen worden siert de mens, zou je kunnen zeggen.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


0923993

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 16 januari 2007, 10:43:04
Ik heb wel ontheffing van de RVV is (nog gekregen van Minister Peijs), heeft zelfs in de staatcourant gestaan.

Dus wettelijk volledig juist. Maar om er gebruik van te maken moet er wel zeer goede gegronde reden voor zijn.

En dan heb ook nog een bordje achter de ruit van de auto.

Verder  ook de kofferbak vol met gereedschap, zo ook zo'n zuurstofmeter en een ding voor drukmeting.

Zelfs een apparaat om hoge spanning mee op te wekken. Verschullende tube's. Ook spuiten.


Ik ben dan wel heel erg nieuwschierig wat die "gegronde reden" is waarom een minister jou ontheffing geeft. En de vraag die mij bij mij op komt wat de toegevoegde waarde is van je kofferbakinhoud.

Met grote regelmaat zie ik de bolides van trauma-chirurgen maar die zijn drukker met ruimte creeëren voor hun golftassen dan voor iets anders  8)

Groet,

Peter


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #125 Gepost op: 16 januari 2007, 13:02:03
alleen 1 groot probleem, bij de politie op de werkvloer is over het algemeen niet bekend wat sigma is! sterker nog de meeste agenten kennen de GHOR niet eens. dus waar komt het op neer als je uitstapt, "ben ehbo'er" kan ik helpen.

groet
logistiek.

Wij hebben in de regio IJsselVecht een pasje gekregen voor de crissisbeheersing in de veiligheidsregio.
Dit moet ons toegang verschaffen in een rampgebied als er wat loos is.

Laatst kwam ik thuis, en was de school naast de flat ontruimd, en het gebied rondom afgezet.
Ik raakte aan de praat met een agent en had het toen over de sigma en dat pasje.
Hij zou mij toegang verschaffen niet wetende wat ik kom doen of wie/ wat ik voor fuctie heb.
Er staat "uitgegeven door de politie" en 'crisisbeheersing" op dat pasje en op basis daarvan zou het wel goed zijn.
Ik kon op dat moment dus zo het gebied inlopen zonder dat ik er wat te zoeken had, en het was nog gevaarlijk ook
vanwege de ontsnapping van een gevaarlijke stof (wat achteraf bleek mee te vallen)

Ook de politie zelf weet i.d.d. dus nog lang niet wie de sigma is.

trieste zaak toch eigenlijk   :-[ :-X
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #126 Gepost op: 17 januari 2007, 20:08:20
En Sigma,  hoe trots je ook mag zijn. Maar vul eens "sigma' in de beste zoekmachine op het internet google.

Dat heb dus ik gedaan.

De de meeste SIGMA's vormen samen een team, de groep heet dan ook sigmateam.
De eenling is goed voor 0 hits, als team zij we goed voor 1680 hits.

Los daarvan, SIGMA verven zijn van hoge kwaliteit en zoals verf als een beschermde mantel voorkomt dat objecten aangetast worden heeft het SIGMA team een bescheiden, maar wel belangrijke taak in het grote geheel.


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #127 Gepost op: 17 januari 2007, 23:31:11

De de meeste SIGMA's vormen samen een team, de groep heet dan ook sigmateam.
De eenling is goed voor 0 hits, als team zij we goed voor 1680 hits.

  

Je hebt gelijk Maarten, maar mooiste is Groningen staat boven aan !! Hebben die Grunningers toch gelijk.

"Er gaat niets boven Groningen" !!

Verder de ontheffing heeft temaken met mijn werk.  Drukmeter voor het mwk. En die hogespannings ding is een megger
om isolatieweerstand te bepalen.  
En de gereedschappen zijn onderanderen. Tangen, schroevendraaiers, ring/steek sleutels etc.

Hoja de  zuurstofmeter. Niet voor de saturatie. Maar voor mg/l zuurstof in gewoon water.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #128 Gepost op: 18 januari 2007, 23:27:21
Je hebt gelijk Maarten, maar mooiste is Groningen staat boven aan !! Hebben die Grunningers toch gelijk.

"Er gaat niets boven Groningen" !!

Zonde dat je ons imago van bescheidenheid weer onderuit haalt  >:(


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #129 Gepost op: 22 januari 2007, 12:50:13
Je hebt gelijk Maarten, maar mooiste is Groningen staat boven aan !! Hebben die Grunningers toch gelijk.

"Er gaat niets boven Groningen" !!

Zonde dat je ons imago van bescheidenheid weer onderuit haalt  >:(

Ach Maarten,
Ze bedoelen dat er niets "boven"  de provincie gaat, geen wonder ook.
Wie wil er nou natte voeten van de Noordzee daar.   ;D ;D ;D

enne.... de uitslag van de laatste wedstrijd laat wel degelijk zien dat er wat BOVEN (sigma) Groningen komt  :-X
1 Drenthe
2 Rotterdam Rijmond
3 Zuid Limburg
4 Friesland
5 Utrecht
6 IJssel Vecht
7 Midden  en West Brabant
8 Zuid Holland Zuid
9 Flevoland
10 Noord en Oost Gelderland
11 Groningen


I rest my case  :-X
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R