SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit

Auteur Topic: SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit  (gelezen 39393 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #30 Gepost op: 14 juni 2005, 18:16:55
Ambuutje,

Ik heb een standaard rode kruissticker op de voor en achterbumper geplakt. Ik stop bij elk ongeval waar hulp mogelijk wenselijk is.


jan hanraths

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 15 juni 2005, 09:23:16
In het geval van een ramp of grote calamiteit is het als ehv'er veel beter om naar je opkomstplaats te gaan ipv op je eigen houtje naar het rampterrein.
Als je niet gealarmeerd bent kun je je verzamelen bij je opkomstlocatie en daar met spullen richting terrein gestuurd worden.
De politie accepteert als het goed is geen stickers of bordjes in zo'n geval. Je kunt die bordjes en stickers zo via internet bestellen dus die hebben totaal geen enkele waarde. Als ik hoor waar bordjes en stickers voor gebruikt worden, springen de tranen in mijn ogen. Een zo'n voorbeeld is dat je niet vastgeparkeerd wordt omdat je van het sigma bent. Met alle respect hoor. Maar 95% van de mensen weet niet eens wat sigma is en daarbij is de opkomstfrequentie zo laag. Bovendien zijn er altijd wel genoeg mensen die opkomen en maakt 1 iemand dan ook uit. Verder ben ik van mening dat je het zelf in de hand hebt om te zorgen dat je niet vastgezet kan worden.
nou op die gele bordje staat behalve het woord ambulance "Snel Inzetbare Groep ter Medische Asistentie"


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2005, 13:12:17
nou op die gele bordje staat behalve het woord ambulance "Snel Inzetbare Groep ter Medische Asistentie"
en dus?


Voske

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 25 juli 2005, 15:24:10
Over die bordjes.... :-\

Gaat het erom dat de hele wereld kan zien dat je een ehbo diploma hebt (prive mag je namelijk niet meer dan ehbo verlenen...)

Of gaat het erom dat je bij een calamiteit sneller op je opkomstplek bent? (dit is ook niet het geval, je hebt geen toeters en bellen, dus je bent geen hulpverleningsvoertuig waardoor je privileges zou hebben, dus gewoon achteraansluiten achter die invalidenwagen ;D)


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2005, 13:25:45
lijkt me een juiste conclusie....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #35 Gepost op: 4 september 2005, 20:29:28
Toch nog maar even een reactie, in het kader 'beter laat dan nooit'.

In mijn (iets actievere) Rode Kruis tijd, had ik een bordje met RK-logo + naam van mijn afdeling aan de zonneklep aan de bijrijders kant. Op het moment dat ik mijn auto gebruikte bij een inzet, ergens parkeerde bij een inzet, of als ik hulp ging verlenen bij een ongeval, klapte ik de zonneklep naar beneden en was het duidelijk waar de auto voor gebruikt werd. Eventueel kon ik ook nog twee magneetplaten met RK-logo gebruiken, op de beide zijkanten van de auto.

Op deze manier wek je geen 'valse verwachtingen' bij een ongeval waar je toevallig hulp verleend, maar als het nodig is duidelijk te maken van wie / wat de auto is, of als je zeker wilt zijn dat je niet ingeparkeerd wordt, is het snel te regelen.


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 14 september 2005, 01:38:11
Ik heb een klein rond stickertje achter de voorruit aan de bestuurderszijde met een STOL en 'ambulancedienst'.

Omdat onze post op een afgelegen bedrijventerrein ligt, hoop ik stiekum dat hierdoor eventuele autokrakers mijn wagentje met rust laten.

En daarbij; je mag best trots zijn op de doelen die je bereikt hebt.


sigmajan

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 19 oktober 2005, 12:20:40
Bordjes..... Tja, wat moet je ervan zeggen.
Laat ik het zo zeggen: Ik denk niet dat het uitmaakt of er sigma staat of "snel inzetbare groep ter medische assistentie", mensen hebben vaak ook niet van een snel inzetbare groep ter medische assistentie gehoord.

Zelf ben ik ook lid van het ambuteam in de regio (en dus ook oproepbaar) en ik heb ook geen bordje in de auto of ook maar iets waaruit op te maken is dat ik hulpverlener ben. Ook ik heb regelmatig hulp verleend bij ongevallen waarbij mijn auto in de berm stond. Nog geen enkele keer zijn daar vragen over gesteld of is daar moeilijk over gedaan door de politie. En ingeparkeerd worden ligt voor een deel ook bij jezelf. Je moet zorgen dat je niet vastgeparkeerd kan worden.

Ook ik ben trots op wat ik bereikt heb maar dat is voor mijn eigen gevoel en dat hoef ik niet naar een ander te tonen.
Ik veroordeel de mensen niet die het wel graag laten zien, maar ik plaats wel een kritische noot bij de argumenten die aangevoerd worden om een bordje te voeren.
Door het zichtbaar maken van je hobby loop je wel een grotere kans aangesproken te voelen op het moment dat je een fout begaat. Je hebt toch een voorbeeldfunctie.

Het woord ambulance is dan niet beschermd, maar er hangen wel verwachtingen van het publiek aan vast, die niet altijd waargemaakt kunnen worden.
Persoonlijk zou ik er mee oppassen, maar ja, dat is mijn mening.
Hou het gewoon bij een bordje SIGMA. De mensen die het moeten weten, weten dan wel genoeg.

wel degelijk geeft een voledige aanduiding van de afkorting sigma een duidelijker beeld aan het algemeenpubliek en dus een meerwaarde dus;
Snel Inzetbare Groep ter Medische Assistentie in plaats van S.I.G.M.A


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #38 Gepost op: 19 oktober 2005, 13:10:03
wel degelijk geeft een voledige aanduiding van de afkorting sigma een duidelijker beeld aan het algemeenpubliek en dus een meerwaarde dus;
Snel Inzetbare Groep ter Medische Assistentie in plaats van S.I.G.M.A
Nadeel:
De letters (op het toch al kleine bordje) worden zodanig klein dat niemand het meer zo snel kan lezen.  :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 26 oktober 2005, 12:35:17

Omdat onze post op een afgelegen bedrijventerrein ligt, hoop ik stiekum dat hierdoor eventuele autokrakers mijn wagentje met rust laten.


ze breken hier zelfs de ambulances open  :-X :-X :-X :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !