SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit

Auteur Topic: SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit  (gelezen 39377 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

peepklep

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 20 januari 2006, 01:25:29
OK!


S.I.G.M.A-jan

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 20 januari 2006, 08:53:47
beste edwin als  je niet weet wat er met dit bordje voor de voorruit bedoeld wordt hou je mond dan want die krietiek van jou slaat werkelijk nergens op.
dat er een kleine groep mensen is die doen wat jij schetst wil niet zeggen dat dit door elk sigmalid met zo`n bordje in de auto gebeurt maarja als ik jou "verhaaltje" zo lees dan snap jij daar niks van.
 
Leuke discussie,

Eerste uitleggen aan de poltie dat je absoluut mag parkeren bij een ongeval omdat je een vage sticker hebt en moet uitleggen wat Sigma nu eigenlijk inhoud en wat je meerwaarde (wellicht) is t.o.v. een EHBO-er. Trek en plaats dan je eigen afzet pylonnen en loop met je zelf samengestelde ALS-koffer naar het ongeval en ga dan pas hulpverlenen ! Alleen jammer van de kostbare en verspilde tijd.

Iedereen in Nederland weet waar EHBO voor staat.
Goed hulpverlenen doe je niet met pochen, maar met handelen !!

Als Sigmalid ben je IN JE VRIJE TIJD GEWOON EHBO-er, en niets anders en niets meer.
Dat je IN EEN SIGMA INZET (na toestemming van de VPK/arts) meer mag doen is meegenomen, maar enkele handelingen mogen nooit buiten Sigma verband worden toegepast omdat dit medische handelingen zijn. Toepassen ervan zonder direct toezicht van een arts kan je lelijk opbreken als het fout gaat. Zowel civiel als strafrechtelijk kan het je kop kosten.

DUS VERANDEREN DIE BORDJES SIGMA, IN EHBO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en houd je bij een ongeval aan de EHBO regels.

Willem D.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #82 Gepost op: 21 januari 2006, 11:22:33
Ik bedoelde ook niet dat jou opmerking sarcastisch was, maar uiteraard die opmerkingen van Gerard en Radar.
Ik ken allebei toevallig persoonlijk en 'k kan je verzekeren dat zij zeker geen doorgeslagen sigmaleden met infusen en intubatie-setjes in de auto zijn, zij waren juist sarcastisch bezig toen ze dat zeiden...  ;)

Euuhh,ik heb een redset en een stel brandblussers in de auto,je weet maar nooit als je ergens over neerlandswegen rijdt.Ben ik nu ook doorgeslagen ??? ??? ;D ;D :D


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #83 Gepost op: 21 januari 2006, 16:09:02
Ik heb ook nog een oranje zwaailamp en Mag-lite (in oplader) in de auto, is dat ook not-done?  ;)

groet, Michel


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #84 Gepost op: 21 januari 2006, 18:28:04
Ik een reddingsklos!  :D
343, never forget.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #85 Gepost op: 21 januari 2006, 18:56:09
Om weer bij het autobordje terug te komen, want daar ging het tenslotte om in dit topic: is dit een goed voorstel?  ;)



groet,

Michel


S.I.G.M.A-jan

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 22 januari 2006, 12:41:05
voor een aantal missschien wel maar wat ik daar heel sterk in mis is dat er niet duidelijk staat wat sigma betekend en aangezien dat "helaas" niet bekend is bij het gros van de nederlandse bevolking vindt ik dit persoonlijk niet een optie.
maar ik kan me indenken dat er mensen zijn die dit wel goed genoeg vinden.
verder vindt ik het super dat je nu terug komt op de oorsprong van mijn topic, ik vindt het ook schitterd waar dit alles toe heeft geleid en misschien nog toe zal leiden.
Om weer bij het autobordje terug te komen, want daar ging het tenslotte om in dit topic: is dit een goed voorstel?  ;)



groet,

Michel


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #87 Gepost op: 22 januari 2006, 19:32:39
Gaaf bordje ....

Waar kan je die bestellen ?


Willem D.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #88 Gepost op: 22 januari 2006, 19:36:36
Gaaf bordje ....

Waar kan je die bestellen ?


Willem D.


 ??? ??? :-X
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #89 Gepost op: 22 januari 2006, 21:37:57
Eerste uitleggen aan de poltie dat je absoluut mag parkeren bij een ongeval omdat je een vage sticker hebt en moet uitleggen wat Sigma nu eigenlijk inhoud en wat je meerwaarde (wellicht) is t.o.v. een EHBO-er. Trek en plaats dan je eigen afzet pylonnen en loop met je zelf samengestelde ALS-koffer naar het ongeval en ga dan pas hulpverlenen ! Alleen jammer van de kostbare en verspilde tijd.

Als Sigmalid ben je IN JE VRIJE TIJD GEWOON EHBO-er, en niets anders en niets meer.
Dat je IN EEN SIGMA INZET (na toestemming van de VPK/arts) meer mag doen is meegenomen, maar enkele handelingen mogen nooit buiten Sigma verband worden toegepast omdat dit medische handelingen zijn. Toepassen ervan zonder direct toezicht van een arts kan je lelijk opbreken als het fout gaat. Zowel civiel als strafrechtelijk kan het je kop kosten.

Dit zijn goede voorbeelden van cervicale condomologie.
(uit je nek lullend niet tot een vruchtbaar gesprek komen)

p.s. ik ben in mijn vrije tijd SIGMA lid, maar ook hulpverlener bij het Rode Kruis.