SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit

Auteur Topic: SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit  (gelezen 39433 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Bytehunter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
    • de vries brandbeveiliging & opleidingscentrum
Gepost op: 1 april 2005, 14:48:17
Hallo,

Ik heb een vraag over het voeren van een bord met de tekst ambulance achter de voorruit.

Mag een sigmalid in zijn burgerauto een geelbord met de tekst AMBULANCE voeren. Daaronder stond de regio van het destbetreffende sigmalid?

Alvast bedankt voor jullie positieve reacties




Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #1 Gepost op: 1 april 2005, 15:59:54
Is niet verboden tot zo ver ik weet, de term ambulance is een niet beschermde term.
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is wat het voor nut heeft om zo'n bordje achter je raam te plaatsen.... vooralsnog zie ik er geen nut in, maar overtuig me zou ik zeggen!

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Bytehunter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
    • de vries brandbeveiliging & opleidingscentrum
Reactie #2 Gepost op: 1 april 2005, 16:43:48
vooralsnog zie ik er geen nut in, maar overtuig me zou ik zeggen!

Mzzl, d'n Druif

Nou ik kan me er wel iets bij voorstellen dat iemand met een bordje van zijn vereniging wil rondrijden. Echter met het bordje ambulance schep je een bepaalde verwachting.
------------------------------------------------------------------------
Dat is ook een probleem met het logo van onze stichting. De Star off life. Veel mensen zijn dat als teken van een Ambu. Vandaar dat er bij ehbo'ers EHBO onderstaat, bij verpleegkundige uiteraard verpleegkundige en bij een arts, je raad het natuurlijk al  arts.  dit ff off topic.....


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #3 Gepost op: 1 april 2005, 17:16:07
ik denk dat je deze bedoeld..

1

2

3

voor een sigma lid vind ik bordje 1 en bordje 3 goed kunnen

op de sigma bus staat ook ambulance...
en daar onder welke eenheid het is...

bordje 2 vind ik niet kunnen...met de SOL
als sigma lid werk je onder de vlag van het NRK


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 1 april 2005, 17:19:24
Hallo,

Ik heb een vraag over het voeren van een bord met de tekst ambulance achter de voorruit.

Mag een sigmalid in zijn burgerauto een geelbord met de tekst AMBULANCE voeren. Daaronder stond de regio van het destbetreffende sigmalid?

Alvast bedankt voor jullie positieve reacties

Tijdens de sigma wedstrijden in rotterdam hebben we met stomme verbazing staan te kijken wat iemand aan hulpverleningsspeelgoed in zijn auto had liggen.

Dus het kan gekker.

Er zijn twee mogelijkheden:
- het stond op het bordje dat het een sigma lid is
- je weet dat het een sigma lid is.

Ik zou hem in het tweede geval vragen waarom hij dat bordje voor zijn raam heeft liggen.

bordje 2 vind ik niet kunnen...met de SOL
als sigma lid werk je onder de vlag van het NRK

Nee hoor, je werkt als RK vrijwilliger onder de vlag van de GHOR.


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #5 Gepost op: 1 april 2005, 17:21:35
Citaat
Nee hoor, je werkt als RK vrijwilliger onder de vlag van de GHOR.

heeee...ik mis een bordje dan... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

maar je hebt gelijk


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 1 april 2005, 17:25:26
Tijdens de sigma wedstrijden in rotterdam hebben we met stomme verbazing staan te kijken wat iemand aan hulpverleningsspeelgoed in zijn auto had liggen.

Dus het kan gekker.

Inderdaad. Ik heb bij sommige mensen in hun auto wel eens mayotube's zien liggen in het EHBO doosje  :-X


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #7 Gepost op: 1 april 2005, 17:29:46
ja....hele gereedschapkoffers...
complete uniformen.... ;D ;D ;D ;D ;D

aHH hier is het vermiste bordje ;D ;D ;D ;D

[verwijderd door de admin]


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #8 Gepost op: 1 april 2005, 18:27:55
Ja zou ook niet weten waarom niet, de groenteboer mag er mee rondrijden en ik mag met een bordje groeteboer of Ajax Of Feijenoord rondrijden terwijl ik het eerste niet ben en bij geen van de laatste twee in dienst ben.

Waar letten we allemaal op ...........
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


sigmash

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 1 april 2005, 23:24:21
Hoi Marco

Was die regio soms Noord- en Midden-Limburg ? Dan hoef je me nog alleen het type auto door te geven en weten we wiens bordje je hebt staan te bewonderen. Als het een zwarte Golf variant was, was het de mijne. Maar dat lijkt met sterk want ik ben afgelopen zaterdag op mijn niet als hulpverleningsvervoermiddel-herkenbare-fiets naar onze gezamelijke hulpverlening gekomen...

Bij ons Sigma-team (Weert) hebben inderdaad een paar mensen de hier afgebeelde gele bordjes van de brandweerwinkel aangeschaf en ik ben er daar dus 1 van. Op het bordje staat precies hetgeen ook op onze voertuigen staat: ambulance en dan voluit: snel inzetbare groep ter medische assistentie. Een bordje moet vooral duidelijk zijn. Een bordje waarop alleen de misterieuze term SIGMA staat werkt dan niet. Dit is als slecht bekent bij insiders in de hulpverlening laat staan bij het grote publiek.

Wat is het practisch doel van een autobordje (dus naast het hier genoemde trots op je club) dat je daarmee hoopt dat je medemensen je niet in-parkeren en dat onze vrienden in het blauw zich niet afvragen wat die auto daar in de berm doet als je bij een ongeval bent gestop om Eerste Hulp te verlenen. Ik (en zover ik weet mijn team genoten ook) weten dondersgoed dat dit geen ontheffing van de RVV is.

Dan met Rode Kruis of SOL: het Rode Kruis is beschermd eigendom van het Rode Kruis en mogen individuele NRK-leden niet gebruiken. De SOL is wettelijk vrij te gebruiken. Bovendien voor de situatie bij SIGMA Weert ben ik daar een van de weinige NRK-leden, de meerderheid is EHBO-vereeninginglid.

Tenslotte het gehobby met voorraden medische artikelen achter in de kofferbak... zo'n mensen ken ik ook en dat moeten ze vooral zelf weten zolang ze maar van mij en mijn familie afblijven met hun tengels! Daar moet je geautoriseerd voor zijn. Dus in mijn kofferbak vindt je een verbandkoffer A en een geel RWS hesje met opschrift EHBO.

m.v.g.

Robin