SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit

Auteur Topic: SIGMAlid met ambulancebord achter de voorruit  (gelezen 39448 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

martin vermeer

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 13 december 2005, 11:32:09
O ja, weliswaar een beetje off-topic:


Nog een aantal van mijn egernissen:.......................-Mensen die naar/van hun werk in hun uniform in het openbaar vervoer zitten (aantal malen meegemaakt);...................

Ik snap niet waar dit over gaat hoor :o Iedereen mag toch voor zichzelf weten hoe gekleed hij/zij reist, al is het in het openbaar vervoer of niet!!! :(  Ik zie dit als een reactie van iemand die zich bedreigd voelt :-X ( dit bedoel ik niet persoonlijk, hoor)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #51 Gepost op: 27 december 2005, 08:38:34
O ja, weliswaar een beetje off-topic:


Nog een aantal van mijn egernissen:

-Mensen die naar/van hun werk in hun uniform in de auto zitten;
-Mensen die naar/van hun werk in hun uniform in het openbaar vervoer zitten (aantal malen meegemaakt);
-Mensen die op straat lopen met een key-cord met daaraan hun medewerkerspasje om hun nek;
-Mensen (verpleegkundigen) die met een stethoscoop om hun nek lopen;
-Mensen die tijdens patiëntenzorg horloges en sierraden dragen.

zie verder ziekenhuisforum.nl

Gut gu gut, wat een wereldleed zeg!

Nooit  artsen in een ziekenhuis gezien die hun stethoscoop niet om hadden hangen? Begrijp echt niet wat er nou mis is met het al of niet om je hals hebben hangen van een stethoscoop, hoogstans kan je cervicale wervelkolom wat geluxeerd worden als gevolg an langdurig gebruik  ;D
En mensen die in hun uniform in een auto zitten, hebben daar meestal hun eigen redenen voor, t zijn echt niet allemaal wannabee's of beroepsgedeformeerden, er kunnen ook practische en andere geldige redenen zijn waarom men in uniform in auto of openbaar vervoer reist. Ik irriteer me altijd een beetje aan mensen die zich politiek correct ''ergeren''  , Ooit gehoord van de balk en de splinter??
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #52 Gepost op: 27 december 2005, 08:41:01
BORDJES...? klinkklare onzin!

Zelf ben ik verpleegkundige in een academisch ziekenhuis. Daar werken toch behoorlijk wat artsen en verpleegkundigen.
Als zij toevallig bij een ongeluk op straat komen, toch potentiële -professionele- hulpverleners.

En wat zie ik in de parkeergarage van mijn ziekenhuis: GEEN EEN auto met een bordje waarop staat welke professie of hobby de eigenaar van de auto heeft!

Bordjes in je auto zijn mijns insziens slechts een manier om interessant en belangrijk te doen.
 

Zeker nog nooit een witte sticker met rood esculaapje (arts) gezien op de autos van de al of niet dienstdoende artsen in jouw ziekenhuis??!!, of paste dat niet zo mooi bij de Jaguar, Audi  of BMW etcetera??? En er zijn nog zat verpleegkundigen die zich tooien met allerlei plegen-parafernalia zoals diverse verpleegkundige insignes met ooievaartjes en zwarte B kruizen op het verpleegkundigenspeldje  ;)

Ik heb trouwens een heel mooi rond stickertje met Star of Life achter d evoorruit, altijd handig en professioneel, ik schaam me echt niet voormijn professie..
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


S.I.G.M.A-jan

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 27 december 2005, 10:53:03
beste jofrey ik had geen mooiere/betere reactie kunnen geven.
en het mooiste is dat heel deze ketingreatie is gekomen op de stelling "ambulancebordje achter de voorruit".
inderdaad waar kan iemand zich druk over maken.
maar alles bij elkaar nog een goede jaarwisseling gewenst uit middenlimburg.
groeten van jan
Gut gu gut, wat een wereldleed zeg!

Nooit  artsen in een ziekenhuis gezien die hun stethoscoop niet om hadden hangen? Begrijp echt niet wat er nou mis is met het al of niet om je hals hebben hangen van een stethoscoop, hoogstans kan je cervicale wervelkolom wat geluxeerd worden als gevolg an langdurig gebruik  ;D
En mensen die in hun uniform in een auto zitten, hebben daar meestal hun eigen redenen voor, t zijn echt niet allemaal wannabee's of beroepsgedeformeerden, er kunnen ook practische en andere geldige redenen zijn waarom men in uniform in auto of openbaar vervoer reist. Ik irriteer me altijd een beetje aan mensen die zich politiek correct ''ergeren''  , Ooit gehoord van de balk en de splinter??
Gut gu gut, wat een wereldleed zeg!

Nooit  artsen in een ziekenhuis gezien die hun stethoscoop niet om hadden hangen? Begrijp echt niet wat er nou mis is met het al of niet om je hals hebben hangen van een stethoscoop, hoogstans kan je cervicale wervelkolom wat geluxeerd worden als gevolg an langdurig gebruik  ;D
En mensen die in hun uniform in een auto zitten, hebben daar meestal hun eigen redenen voor, t zijn echt niet allemaal wannabee's of beroepsgedeformeerden, er kunnen ook practische en andere geldige redenen zijn waarom men in uniform in auto of openbaar vervoer reist. Ik irriteer me altijd een beetje aan mensen die zich politiek correct ''ergeren''  , Ooit gehoord van de balk en de splinter??


ariesigma

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 6 januari 2006, 17:37:35
Wat is er eigenlijk mis mee met zo'n bordje te rijden???????????
Bij de vrijwillige brandweer hier in het drp rijden er zoveel meteen bordje.
Ikzelf heb een sigma-bordje.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #55 Gepost op: 6 januari 2006, 17:43:27
Ach, er zijn ergere dingen om je druk over te maken.  ;)
Hier rijdt de brandweer ook met die bordjes rond. Niet dat deze gezien worden als ze naar de kazerne rijden en parkeren? Ze hebben ruime parkeergelegenheid voor de kazerne waar ze elkaar vastzetten.  ;D
Maar een beetje trots mag toch wel?  :)


Karim

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 6 januari 2006, 18:41:48
Soms is 't ook wel handig zo'n bordje.

'k kwam laatst in 'n file terecht en zag dat er niet ver voor me 'n ongeluk gebeurd was, en alleen politie maar nog niks medisch was ter plaatse.
Ben toen de vluchtstrook opgereden om tot aan het omgeval te komen, maar even verderop stond wel 'n agent druk te gebaren dat ik vlak bij hem moest stoppen op de rijbaan (waarschijnlijk om bekeurd te worden) maar toen ik dichterbij was en op m'n ambu bordje wees kon ik gelijk doorrijden tot aan het incident.
Zonder bordje had ik eerst moeten parkeren, vluchtstrook weer vrij maken, naar agent lopen, uitleggen wat mijn functie is, enz enz...
En daarnaast mag je inderdaad best 'n beetje trots zijn op wat je bereikt hebt.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #57 Gepost op: 7 januari 2006, 12:16:48
Maar wie kent er in godsnaam het SIGMA? Ik had er echt nog nooit van gehoord voor ik er aan begon.
Arts  www.alphalog.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #58 Gepost op: 7 januari 2006, 12:39:50
Maar wie kent er in godsnaam het SIGMA? Ik had er echt nog nooit van gehoord voor ik er aan begon.
De SIGMA.... Maar uhhhhhh niemand.....  :-X


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #59 Gepost op: 7 januari 2006, 13:59:06
Het deed mij in eerste instantie ook denken aan een verf- en coatingfabriek....  :-X  ;)

groet,

Michel