Mag ik misschien als allerlaatste nog reageren op het onderwerp?
ik vindt dat als mensen met een bordje willen rijden achter de ruit dat dit inderdaad zoals al genoemd een verwachting schept bij anderen. alleen 1 groot probleem, bij de politie op de werkvloer is over het algemeen niet bekend wat sigma is! sterker nog de meeste agenten kennen de GHOR niet eens. dus waar komt het op neer als je uitstapt, "ben ehbo'er" kan ik helpen.
wel is het zo dat de meeste AHVers erg blij zijn als er sigma hulp assisteert, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar dit geldt ook voor sommige sigmaleden die slaan ook door, en ja die zetten de rest ook in een ander daglicht,
ik zie vanuit mijn positie gelukkig beide kanten en bedoel daarmee dat ik kan kijken richting sigma en ambupersoneel, de meeste verdragen mekaar goed maar sommige ook helemaal niet en als ze kunnen (af) zeiken zullen ze het niet nalaten.
wel wil ik een heel mooi voorbeeld geven van hoe het wel kan en ook ging:
op visite bij vrienden kwamen we erachter dat er 2 jonge jongens in de straat op de grondlagen 15 jaar oud beide, bleken en al een 1/2 uur te liggen, alcoholintoxicatie ( bleek later )
wij stappen naar buiten en ook gelijk komt de ambulance, beide mannen kennen ons, 3 sigmaleden en GHOR medewerker, ik vraag of we kunnen helpen en meteen krijgen allemaal een taak om deze jongens te helpen, uiteindelijk wil men dat ik mee rijdt naar het ziekenhuis om evt te reanimeren indien nodig onderweg. zo slecht ging het dus met deze jongens. verdere details zal ik jullie besparen, maar je mag zeker stellen dat met de assisterende hulp van deze sigmaleden die nacht 2 mensenlevens zijn gered, en dan gaat het in zo'n geval zeker om die kleine simpele handelingen en ondersteunende taak van de sigmaleden, ook werden zij nog geprezen voor hun inzet door de bemanning van de ambulance.
en wil ik jullie al het goeds wensen voor 2007
groet
logistiek.