Niet meteen het Oranje Kruis de schuld ervan geven. De werkgevers en werknemers zelf ziijn namelijk zelf verantwoordelijk voor de vaardigheden en kennis waarover zij dienen te beschikken voor de uitvoering van hun functie. A
Dat schrijf ik ook. Alleen het nemen van de verantwoordelijkheid om EHBO opleidingen te kiezen die aan de eigen gestelde eisen voldoen ontbreekt massaal. Kiezen voor een standaard BHV en EHBO opleiding is de gemakkelijkste weg maar kan absoluut niet voldoen in de werkomgeving.
Alleen wil bedrijven en organisaties op de eerste rang zitten met zo min mogelijk geld voor opleidingen.
Aangezien het OK de scepter zwaait in Nederland aangaande kwaliteit in de EHBO en zoals ze zelf zeggen "de autoriteit" zijn, dan is mijn uitspraak over het OK wel reeel. Zij zijn dan ook daarmee tevens publiekelijk aanspreekbaar op het ontstane lage EHBO opleidingsniveau in Nederland.
Het OK is meegegaan in de wens van bedrijven, organisaties en maatschappij om vooral de EHBO simpel en toegankelijk te maken voor iedereen. Dan moet je consessies doen in zowel niveau als kwaliteit wat ook de afgelopen jaren gebeurt is.
voor de duidelijkheid, alle conducteurs van de
NS zijn gediplomeerd ehbo-er....
verder hebben zij de rest van de BHV gedaan(ontruiming, kleine blusmiddelen)
bron: eigen ervaring, momenteel in opleiding als hoofdconducteur. ....
En de rest van de rail vervoerders, zijn zij ook zo braaf om hun verantwoording richting reizigers te nemen?
Om over na te denken...
Ik denk dat er dagelijks meer EHBO-ers zijn die de trein missen, dan treinen die een EHBO-er missen...
De EHBO-ers die een trein missen vindt je weer terug in de volgende treinen die ook weer te laat zijn. Daarnaast vindt je veel EHBO-ers die over moeten stappen in de bussen !