GRIP 3 grootschalig stroomuitval na brand in transformatorhuis Vechtstraat - Enschede 05-01-2013

Auteur Topic: GRIP 3 grootschalig stroomuitval na brand in transformatorhuis Vechtstraat - Enschede 05-01-2013  (gelezen 21368 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kevin R.

• Senior gebruiker
p2kflex
16:26:11 05-01-13-ALPHA-svp MKA bellen voor info omtrent GRIP 2
GRIP 20623850MKA Veiligheidsregio Twente (RGF - Regionaal Geneeskundig Functionaris)

Fireball

• Senior gebruiker
Stroomstoring Enschede door brand

ENSCHEDE - Door een brand in een transformatorhuisje zit een deel van Enschede zaterdagmiddag zonder stroom.

Dat meldt de brandweer. Met name het noordoostelijke deel van de stad heeft geen elektriciteit meer. Om hoeveel huishoudens het precies gaat, is nog niet bekend.
''De storing gaat gepaard met een aantal liftopsluitingen, spoorbomen die dichtblijven en verkeerslichten die het niet meer doen'', aldus een brandweerwoordvoerster.

Netbeheerder Enexis heeft monteurs op pad gestuurd om het probleem te verhelpen. De organisatie durft niet in te schatten wanneer de Enschedeërs weer elektra hebben. Iets voor half 4 ontstond door nog onbekende oorzaak een explosie in een transformatorhuisje in de Vechtstraat. Na de ontploffing brak brand uit. De brandweer is met twee voertuigen ter plaatse om het vuur te bestrijden. Er zijn geen gewonden gevallen.

http://www.nu.nl/binnenland/2997144/stroomstoring-enschede-brand.html

HJ94

• Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
p2kflex
16:55:54 05-01-13GROUP-1PRIO 1 stroomuitval grrotschalig (nog onbekend) (GRIP 3) : VECHTSTRAAT : ENSCHEDE 9091
GRIP 30605181BRW Veiligheidsregio Twente (ROvD) (Alarmcode)
GRIP 30605290BRW Veiligheidsregio Twente (ROvD) (9091RBT)
GRIP 30605310BRW Veiligheidsregio Twente (Monitorcode)

Dimeg

• Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
p2kflex
17:03:16 05-01-13-ALPHA-svp MKA bellen ivm GRIP 3
GRIP 30623850MKA Veiligheidsregio Twente (RGF - Regionaal Geneeskundig Functionaris)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Er is nog niets te vinden op de gemeente website.
Zit het ziekenhuis ook op noodstroom, want het ligt nagenoeg in het centrum.

TV-oost is ook nog niet als rampenzender in de lucht. Zou dat niet moeten bij zo'n Grip 3 calamiteit?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
TV-oost is ook nog niet als rampenzender in de lucht. Zou dat niet moeten bij zo'n Grip 3 calamiteit?
Die discussie is al vaker gevoerd, maar ik vraag me af wat het nut is....
Tenminste, mijn tv werkt op stroom..... ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

lappej

• Forum gebruiker

Radio zou dan meer voor de hand liggen  ;D

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan

Via internet (mobieltjes en I-pads) is het dan wel te volgen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

lappej

• Forum gebruiker
Via internet (mobieltjes en I-pads) is het dan wel te volgen.  ;)
Wifi heeft ook stroom nodig, en zendmasten hebben die dan geen stroom nodig? Of hebben die een back up systeem?

Maylo

• Forum gebruiker
    • 112fotosite.nl
Een groot deel van Enschede en Glanerbrug zit zonder stroom omdat er een brand woedt in een grote schakelinstallatie van Enexis.

Volgens netbeheerder Enexis zitten er 22.000 huishoudens zonder stroom. Het is niet bekend hoelang de storing gaat duren. De monteurs van Enexis kunnen pas in de schakelinstallatie als de brand geblust is.

Ongeregeldheden door storing

Bij de brandweer komen er veel meldingen binnen van mensen die vast zitten in de lift. Ook zijn er veel verkeerslichten en spoorbomen uitgevallen. Veel winkels hebben hun deuren in verband met de storing gesloten.

Explosie

Over de precieze oorzaak van de brand is nog niets bekend. Wel is er volgens de brandweerwoordvoerder een explosie in het huisje gehoord, voordat er brand ontstond.

bron:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=156184