D.J.I voertuigen (boeven transport)

Auteur Topic: D.J.I voertuigen (boeven transport)  (gelezen 10894 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 10 november 2005, 09:02:14
Klopt helemaal; ze zijn geen algemeen opsporingsambtenaar in de zin van art. 142 WvSv. Ik weet niet of ze buitengewoon opsporingsambtenaar zijn, maar ik denk het niet. Als ze dat wel zouden zijn, hebben ze in elk geval geen bevoegdheden op het gebied van de verkeerswetgeving.
greetz,  Enrique

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 10 november 2005, 10:10:07
nu we het er toch over hebben reed er net een mercedes sprinter van justitie met toeters en bellen over de Hoogoorddreef in Amsterdam
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Karim

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 10 november 2005, 13:56:26
Klopt helemaal; ze zijn geen algemeen opsporingsambtenaar in de zin van art. 142 WvSv. Ik weet niet of ze buitengewoon opsporingsambtenaar zijn, maar ik denk het niet. Als ze dat wel zouden zijn, hebben ze in elk geval geen bevoegdheden op het gebied van de verkeerswetgeving.

Zou een van de forumagenten hier dat misschien kunnen bevestigen ?

Ik reed namelijk laatst 's avonds laat op een lange lege 80 km/h weg met doorgetrokken streep en d'r reed zo'n DV&O arrestanten busje voor me, dat de hele tijd zo tussen de 70 en 80 km/h reed en ik had nogal haast. Heb 'm toen uiteindelijk toch maar voorbij geschoten over die doorgetrokken streep en wil eigenlijk daarom wel 's weten of zij je iets kunnen maken dan.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 10 november 2005, 16:04:38
Zou een van de forumagenten hier dat misschien kunnen bevestigen ?

Ik kan er naast zitten, maar volgens mij heb je het tegen een forumagent.  ::)

Karim

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 10 november 2005, 17:00:20
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij heb je het tegen een forumagent.  ::)

Ow, oke, weer wat geleerd.

Maar deze forumagent wist het niet zeker, dus nu zoek ik eentje die dat wel doet  ;D

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 10 november 2005, 19:16:01
Ow, oke, weer wat geleerd.

Maar deze forumagent wist het niet zeker, dus nu zoek ik eentje die dat wel doet  ;D
Ik weet het ook niet zeker.... maar volgens mij ook niet ....heb met sail een aantal keer met een reservist die bij DJI werkt door amsterdam gecrosst, en dat onderdeel van zijn werk is iig niet ter sprake gekomen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 10 november 2005, 22:25:55
Ik wist niet zeker of ze BOA zijn; ik wist en weet nog steeds wel zeker dat ze in elk geval geen algemeen opsporingsambtenaar zijn en dat ze ook geen BOA zijn op het gebied van wegenverkeerswetgeving. Van die jongens hoef je dus geen staatslot in de kleur geel te verwachten. Ook geen stopteken (mag immers alleen op grond van de Wegenverkeerswet).
greetz,  Enrique

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 10 november 2005, 22:38:09
Ik wist niet zeker of ze BOA zijn; ik wist en weet nog steeds wel zeker dat ze in elk geval geen algemeen opsporingsambtenaar zijn en dat ze ook geen BOA zijn op het gebied van wegenverkeerswetgeving. Van die jongens hoef je dus geen staatslot in de kleur geel te verwachten. Ook geen stopteken (mag immers alleen op grond van de Wegenverkeerswet).

Als ze bewapend zijn, zijn ze ook BOA. Alleen zal hun akte toegesplitst zijn op hun werkzaamheden.

Karim

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 10 november 2005, 23:24:16
Van die jongens hoef je dus geen staatslot in de kleur geel te verwachten. Ook geen stopteken (mag immers alleen op grond van de Wegenverkeerswet).

Mooi zo. Kan er dus met gerust hart voorbij scheuren  ;D

Target77

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 14 november 2005, 09:43:19
Als ze bewapend zijn, zijn ze ook BOA. Alleen zal hun akte toegesplitst zijn op hun werkzaamheden.

Is idd correct Palmpje... de bewapende medewerkers van de afdeling Dienst Vervoer & Ondersteuning (DV&O) van het Ministerie van Justitie zijn inderdaad BOA's. Dit schijnt met name te maken te hebben met de regelgeving omtrent hun bewapening (dienstwapen, wapenstok en transportboeien) en het toepassen van die geweldsmiddelen.  ;)