Nieuwe brandweerwagens passen niet in kazernes - Emmeloord 07-01-2013

Auteur Topic: Nieuwe brandweerwagens passen niet in kazernes - Emmeloord 07-01-2013  (gelezen 13076 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouter

• Senior gebruiker
Nieuwe brandweerwagens passen niet in kazernes 07-01-2013

Veertien nieuwe brandweerwagens die de Brandweer Flevoland heeft besteld passen niet in alle kazernes. De tankautospuiten zijn te hoog voor de brandweerposten van 5 dorpen van Noordoostpolder.

Dit was vooraf bekend, maar de brandweer wil de hoge auto's toch hebben omdat er dan in de hele regio met één type auto gewerkt kan worden. De gemeente Noordoostpolder die de kazernes in eigendom heeft, zou de gebouwen nu voor tonnen moeten aanpassen.

Brandweer en gemeente proberen nu een oplossing te vinden voor het probleem.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/98162/nieuwe-brandweerwagens-passen-niet-in-kazernes

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2013, 09:55:43
Daar zal wel weer de inzet van brandweervrijwilligers voor nodig zijn en de hulp van hun werkgevers.

erik 67

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2013, 11:20:56
Nieuwe brandweerwagens te groot voor kazernes

EMMELOORD - De nieuwe brandweerauto's die zijn besteld door het korps in Flevoland passen in veel dorpen in de gemeente Noordoostpolder niet in de kazernes. De 14 nieuwe spuitwagens zijn te hoog, zei een woordvoerder van de brandweer dinsdag.

In vijf van de tien dorpen zijn de deuren van de kazernes te laag. „We hebben een probleem van tussen de 20 en 30 centimeter”, aldus de zegsman. Het probleem was voor de aanschaf al bekend, maar de brandweer koos toch voor dit model omdat het korps in de hele regio met één type wagen wil rijden. Bovendien zou er geen lager model brandweerauto te vinden zijn.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21204004/__Ladderwagen_past_niet__.html

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2013, 12:11:59
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21204004/__Ladderwagen_past_niet__.html

Ladderwagen in de titel? Het gaat gewoon om een TAS.

Ze hebben nu Dennis daar maar die worden niet meer gebouwd dacht ik.
Geen idee of er uberhaupt nog zulke lage voertuigen gebouwd worden tegenwoordig??
De TAS in de dorpen van de NOP zijn trouwens nog niet afgeschreven maar goedkoop inkopen/lage BTW etc heeft voor deze vervroegde aankoop gezorgd.
Vraag me alleen af of de winst niet weg is als je 5 kazernes moet verbouwen.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2013, 12:30:21
Ladderwagen in de titel? Het gaat gewoon om een TAS.

Ze hebben nu Dennis daar maar die worden niet meer gebouwd dacht ik.
Geen idee of er uberhaupt nog zulke lage voertuigen gebouwd worden tegenwoordig??
De TAS in de dorpen van de NOP zijn trouwens nog niet afgeschreven maar goedkoop inkopen/lage BTW etc heeft voor deze vervroegde aankoop gezorgd.
Vraag me alleen af of de winst niet weg is als je 5 kazernes moet verbouwen.

Hoe bedoel je winst weg, ook bij latere vervanging, zouden de posten alsnog verbouwd moeten worden , toch.
En als ze meer als 40 jaar oud zijn zijn ze toch al economisch afgeschreven.

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2013, 12:35:55
Hoe bedoel je winst weg, ook bij latere vervanging, zouden de posten alsnog verbouwd moeten worden , toch.

Daarom was mijn vraag ook, worden er nog zulke lage wagens gebouwd??
Miisschien wordt het probleem namelijk wel enorm opgeblazen. Als er natuurlijk geen lagere auto's te krijgen zijn dan zijn die kazernes gewoon te klein geworden. Die staan er ook al jaren.

Het gaat om 4 van de 5 posten. De veiligheidsregio en de gemeente(eigenaar van de gebouwen) moeten daar toch onderling prima uit kunnen komen.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2013, 13:28:39
De buitenposten van de NOP hadden vroeger allemaal compacte tankautospuiten,dacht de magirus 90-iveco serie.De Dennis was daarmee vergeleken niet veel hoger maar al wel meer een complete ts.

Arnold van Leeuwen

• Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2013, 13:41:08
Er zijn wel lage voertuigen hoor maar die kosten altijd meer dan standaard.

bij ons (de VRU) staan ze in Maarn en in Maarsseveen-Tienhoven (zelfde voertuig)

http://brandweervoertuigen.blogspot.nl/2009/10/nieuwe-lage-ts-voor-de-brandweer-maarn.html

Erikk

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2013, 14:17:30
Weet iemand ook om welke nieuwe voertuigen het gaat?

redder

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2013, 14:28:20
als ik het goed heb moet het om de posten: Nagele, Rutten, Marknesse, Ens en Creil gaan, die korpsen hadden ze ook met een kleine snelle interventie voertuig kunnen uitrusten en dan de versterking vanuit Urk of Emmeloord was na mijn idee goedkoper geweest  e050, maar deze stuurman staat op de kant.