Brandweer rukt uit met lege C2000 accu

Auteur Topic: Brandweer rukt uit met lege C2000 accu  (gelezen 3385 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Gepost op: 2 april 2005, 14:58:08
Vanmiddag kwam er op het brandweerkanaal 09 een melding binnen voor de brandweer Balkbrug en Dedemsvaart.
Ze moesten met een prio 2 uitrukken voor een buitenbrand aan de Zuidwolderstraat.
Opeens hoor ik een tooncode over het oude analoge net gaan, ik luister aandachtig : “AC de 547 rukt uit maar gezien onze portofoons weer een keer léég zijn neem ik op deze manier contact met u op”.
Nog géén week geleden las ik in de krant dat C2000 in de regio IJssel-Vecht uitstekend haar werk doet.. Tja alleen nu zijn C2000 portofoons van de brandweer niet meer opgeladen, of ze zijn te snel leeg.. Ja ik weet er eigenlijk ook niets op te zeggen, het zal wel weer een gebruikersfout zijn !?




Gast ( ook maar )

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 april 2005, 15:16:08
Ja en nu ?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 2 april 2005, 15:51:27
Vanmiddag kwam er op het brandweerkanaal 09 een melding binnen voor de brandweer Balkbrug en Dedemsvaart.
Ze moesten met een prio 2 uitrukken voor een buitenbrand aan de Zuidwolderstraat.
Opeens hoor ik een tooncode over het oude analoge net gaan, ik luister aandachtig : “AC de 547 rukt uit maar gezien onze portofoons weer een keer léég zijn neem ik op deze manier contact met u op”.
Nog géén week geleden las ik in de krant dat C2000 in de regio IJssel-Vecht uitstekend haar werk doet.. Tja alleen nu zijn C2000 portofoons van de brandweer niet meer opgeladen, of ze zijn te snel leeg.. Ja ik weet er eigenlijk ook niets op te zeggen, het zal wel weer een gebruikersfout zijn !?

daar zijn nu opladers voor  ::)


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 april 2005, 17:21:04
Hebben ze hier vaak problemen mee, doen die opladers het niet  :(.


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 2 april 2005, 17:35:30
werkt het niet hetzelfde als bij de oude porto's, die wordenn in de wagens gewoon opgeladen, daarvoor zit die stekker in de zijkant van het voertuig. Als je die vergeet zijn ze inderdaad snel leeg denk k

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #5 Gepost op: 2 april 2005, 17:40:52
de C2000 portos zijn voorzien van een ''slime '' lader, deze ontlaad de accu om hem vervolgens op te laden, dit herhaalt hij regelmatig,dit is dus geen bedienfout, maar gewoon een eigenlijk nare eigenschap van de lader, overigens goed bedoeld, want zo gaan de accu's het langst mee, maar zit de porto dus net in de ontlaadcyclus heb je gewoon even pech, het probleem is bekend, en wordt dus ook aan gewerkt, hoe de status momenteel is, is mij niet bekend.
Nemo me impune lacessit


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 2 april 2005, 18:21:26
werkt het niet hetzelfde als bij de oude porto's, die wordenn in de wagens gewoon opgeladen, daarvoor zit die stekker in de zijkant van het voertuig. Als je die vergeet zijn ze inderdaad snel leeg denk k

Gr. Ricardo

''die stekker'' word ook gebruikt voor de victron systeem (oftewel omvormer) om de accus van het voertuig op pijl te houden en om niet te vergeten de motor warm te houden dmv een speciaal systeem
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AJAX

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 april 2005, 20:40:38
Wat ik niet begrijp hebben ze dan Mobie in de wagen zitten  ? En zo niet je kant toch elke porto die je hebt bij ons in Laren zijn dat er 6 per wagen op TMO zetten en in melden bij de AC


Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 april 2005, 11:58:25
En zo niet je kant toch elke porto die je hebt bij ons in Laren zijn dat er 6 per wagen op TMO zetten en in melden bij de AC
Als je batterij leeg is dan gaat je dat ook niet lukken!  ;)

Bart


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 5 april 2005, 12:04:10
Als je batterij leeg is dan gaat je dat ook niet lukken!  ;)

Bart

Van alle zes??  :o

Henk