Ben volgens mij een van de weinigen hier die het vest niet draagt tijdens de reguliere dienst.
Uiteraard dient het vest bij de ME, bij daadwerkelijke inzet, gedragen te worden, dat doe ik ook.
Ik heb dit een paar weken geleden ervaren. Was niet heel prettig werken. Het zweet gutste al langs mijn polo voordat ik de bus uit was. En het oprennen van de trappen bij de Arena voelden een stuk zwaarder dan voorheen op de een of andere manier. En we droegen de helm aan de koppel...
Over het water blijven drinken. Bij de ME ben je niet altijd bij een waterbron. Dus het constant water drinken gaat helaas niet altijd op.
Dus ... uiteraard dient het vest gedragen te worden??? Ik snap hem niet (als ex-me-er). Bij een daadwerkelijke inzet, en die zijn er anno 2013 niet veel meer, in of om de Arena ben je totaal afgebrand als je eindelijk je ding kan/moet.mag gaan doen. En er is nog
nooit een me-er geweest die een kogel-steekwerend vest nodig heeft gehad, mogelijk nodig heeft gehad, mogelijke nodig zou hebben gehad of mogelijkerwijs nodig zou kunnen hebben gehad.
Totaal onmenselijk om een Me-er met dit (!) vest omgehangen op te laten treden. Wederom theorie v.s. praktijk.
Net als destijds de VliBri (vliegende Brigade) in uniform te laten surveilleren en in geval van calamiteit om te laten kleden in ME tenue om dan op te laten treden. Met 10 man ME in 1 bus, de vloer lag bezaaid met overhemden en broeken, omhangen als een gek na een niet-inzet omkleden in je vertrapte politie-uniform om met voetstappen op je borst en rug te gaan surveilleren op het Leidseplein
O wat was ik trots