Nieuw uniform Mobiele Eenheid (ME)

Auteur Topic: Nieuw uniform Mobiele Eenheid (ME)  (gelezen 48955 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 20 mei 2013, 22:26:11
Toch is het wel makkelijk als je een paar dagen op oefening gaat om af en toe wat anders aan te doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 21 mei 2013, 20:17:38
Jij maakt een grap, ik ben serieus, van beide 1?  >:D

Ik maak echt geen grap.  :o  Bij de eerste levering zat al een brief dat er nog een pak toegestuurd zou worden alsmede dat de shirts zouden worden aangevuld tot 5 van elk. Dat heb ik dus nu binnen. Ze zijn kennelijk nogal wat van plan met de water-ME...  ???

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 21 mei 2013, 23:33:00
Ik maak echt geen grap.  :o  Bij de eerste levering zat al een brief dat er nog een pak toegestuurd zou worden alsmede dat de shirts zouden worden aangevuld tot 5 van elk. Dat heb ik dus nu binnen. Ze zijn kennelijk nogal wat van plan met de water-ME...  ???
Ik doelde meer op mijn adres dan op het feit dat je er zoveel hebt... ;)

Maar erg verbazend inderdaad... Hoeveel had je van het oude pak?

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 22 mei 2013, 20:43:32
Dat wat een ME lid bootbemanning verstrekt kreeg: 1 jas, 1 broek, 1 helm, 1 paar laarzen, een paar polo's korte- en lange mouw. Dat was het. Daarom verbaasd het me dat we nu volledig uitgerust worden.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #94 Gepost op: 22 mei 2013, 22:03:11
In AA was je hele ME-pak eigenlijk niet van jou. Alleen je kisten, cap en je shirts/polo waren "eigendom"  de rest kon je steeds schoon halen na een inzet, waar jouw pak weer werd ingenomen en na de was weer aan een ander werd verstrekt. Weet niet hoe dat met dit pak gaat.

Iedereen krijgt nu 2 pakken en 10 shirts (5 om 5 lang/kort) en een nieuwe tas. Helm, gasmasker en kisten volgen nog in een later stadium.

Ik heb het zelf nog niet gedragen, de BraTra draagt nog hun "oude" overall in AA, maar heb het nu een paar keer gezien en het smoelt wel. Ook de RBE loopt nu in dit pak (was ME broek en overhemd) en dat zag er van het weekend strak uit. Ik begreep van de collega's dat ze ook veel positieve reacties kregen van het publiek.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 25 mei 2013, 12:30:11
Dat wat een ME lid bootbemanning verstrekt kreeg: 1 jas, 1 broek, 1 helm, 1 paar laarzen, een paar polo's korte- en lange mouw. Dat was het. Daarom verbaasd het me dat we nu volledig uitgerust worden.
Dan is het nogal een verschil inderdaad.  :-X

Iemand een idee waarom de Bratra in Utrecht nog in het oude uniform loopt?

Zie de fotos bij dit nu.nl artikel:
http://www.nu.nl/binnenland/3483215/tien-aanhoudingen-bij-ontruiming-kraakpand-utrecht.html

Heeft dat te maken met de klachten over het nieuwe uniform?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 25 mei 2013, 12:39:38
@Pietjepuk,

Die collega's op de foto zijn van de BraTra en die hebben nog steeds het "oude" overall. Weet trouwens ook niet wanneer hun nieuwe overalls krijgen in de kleurstelling van het huidige pak. Loopt volgens mij geeneens een aanbesteding voor.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #97 Gepost op: 25 mei 2013, 13:16:34
Het BraTra overall is een ander pak dat het oude ME pak, met specifieke eigenschappen voor het BraTra werk, zoals extra bescherming op bepaalde punten. Dat pak wordt niet vervangen door een/het nieuwe ME pak. Niet voor zover ik weet, althans :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 25 mei 2013, 14:46:10
Heren bedankt!

Ik had er niet bij stil gestaan dat zij een overall dragen in plaats van losse broek / jas. Het verbaasd me ergens wel dat dit niet is mee genomen in de aanbesteding, hoewel...  98uiye

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 25 mei 2013, 17:27:49
Nieuwe pak kan de jas en broek ook aanelkaar geritst worden zodat je een overall krijgt  O0