Wat vinden jullie van het idee van de politie om een donkerblauw motorjack te laten ontwikkelen?
Net nu defensie een partij heeft gevonden voor nieuwe KMAR kleding “zodat het meer overeenkomt met de politie”. De Belgische politie heeft ook duidelijk bij iemand meegekeken.
Met een overdaad aan geel op de weg verliest de gele kleur zijn bijzonderheid en maakt het niet per definitie veiliger (aldus KNMV bij VRO Risico) maar mijn mening is dat het er in ieder geval professioneel uit ziet in geel. Doe blauw maar als onherkenbaar op de motor.
Zelf ben ik van mening dat alle hulpverleningskleding het best als gezamenlijke tender onderzocht kunnen worden. Elke keer dat er een nieuwe motorkledingtender komt krijg je de reactie dat het alleen voor kleine leveranciers interessant is om op die relatief kleine schaal custom motorkleding te ontwikkelen. Zo kwam defensie ook op deze motorsportzaak uit.
Houd eens een gezamenlijke motorkledingtender met defensie, politie, betrek ambu en brandweermotor erbij en stel wat mij betreft de aanmelding dan zelfs open voor gemeenten. Dan kun je misschien op een tenderbedrag uitkomen dat een Rev’it of Alpinestars ook mee wilt doen. Dan kunnen meteen de kleurstelling goed afstemmen. Maar dit zal veel te ingewikkeld zijn om tot 1 eisenpakket te komen.