Ps ik wist wel wat ik wilde schrijven maar njet hoe ik het moest verwoorden, staat waarschijnlijk een beetje door elkaar, daar mijn excuses voor.
Ik zaag het verhaal wel even voor je doormidden.
Ik zit nu in kader klas vier hierna ga ik een opleiding verpleegkundig volgen nou is mijn vraag of ik ook als hoofd agent kan soliciteren, omdat je voor hoofd agent gemengt theorie nodig heb en ik heb dan kader gedaan. Ik wil eerst de verpleeg kundige opleiding volgen om meer kans te maken bij de politie en als ik zou worden afgewezen zou ik nog in een zieken huis terecht kunnen omdat mij dat ook erg leuk lijkt.
Een goed plan. Ongeveer 1 van de 10 sollicitanten wordt ook maar daadwerkelijk aangenomen. Het is altijd goed om een ander plan achter de hand te hebben. Een verpleegkundige opleiding bevordert of benadeelt je sollicitatie niet direct maar brede ervaring is altijd fijn.
Ook heb ik last van autisme niet heel erg maar een beetje zou ik dan nog kans maken?
Ik ga niet direct roepen dat je geen kans maakt maar autisme belemmert een situatie wel. Het is voor de politie belangrijk dat je assertief bent en dat je goed contact kan maken met mensen. Autisme is heel breed en het is dus niet te zeggen dat je het wel of niet kan.
Maar als ik de opleiding agent/hoofd agent heb gedaan dan wordt ik toch gewoon ingewerkt net als in iederander bedrijf?
De opleiding bij de politie is duaal. Je gaat dus om en om een periode naar de academie en een periode werken op straat. Na de opleiding zal je bovendien nog wat begeleiding krijgen. De een heeft maar een maandje extra begeleiding nodig terwijl de ander gewoon iets langer nodig heeft.
Wat ik mij altijd af vraag zijn twee dingen: ik las een blog van een agent en toen schreef hij iets van we hadden niks meer te doen en toen ging ik met een collega surveilleren mag je dat zelf dan bepaalen? En nog een maar dat is een beetje een rare vraag: als ik een politie auto langs zie rijden zitten er vaak twee agenten in maar is het op rang orde wie rijdt?
Je bepaalt samen met je collega met wie je rijdt. In verband met de planning zit je meestal met één van een aantal collega's op de auto. Vaak rijdt je of een halve dienst, of een hele dienst en dan netjes wisselen. Soms voel ik mij niet helemaal top (in de nachtdienst bv) en dan sta ik gerust mijn beurt af. Dat heeft niets te maken met wie wil rijden maar gaat gewoon in goed overleg.