Ongeval ambulance en busje 4 gewonden Europaweg Lubeckweg - Groningen 12-01-2013

Auteur Topic: Ongeval ambulance en busje 4 gewonden Europaweg Lubeckweg - Groningen 12-01-2013  (gelezen 9137 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Rotterdam heeft ruim 600.000 inwoners (bron: wikipedia), Amsterdam heeft er net geen 800.000 (bron: wikipedia), en Groningen "slechts" 200.000 (bron: wikipedia).
Er zijn in Rotterdam en Amsterdam dus aanzienlijk meer inwoners dan in Groningen ; daarbij horen ook meer en grotere verkeersproblemen en opstoppingen.
Om deze opstoppingen zo snel mogelijk voorbij te gaan roept de MKA een spoedbegeleiding op. Ik denk dat dit in Groningen een minder groot probleem is.

Bedankt hoefhaan voor het uitgebreid antwoord op mijn vraag over een 2e verpleegkundige.
Is er al iets meer bekend over de (situatie van de) slachtoffers

Dan heb je nog nooit in de buurt van het Julianaplein gereden denk ik, want die geldt samen met de A7/N7 als een van de drukste wegen in Groningen. Tel daarbij op dat ook de sontweg geen makkelijke weg is en je hebt een compleet plaatje.
Ik denk juist dat een begeleiding minder risico's op ongevallen zal hebben in Groningen.
Een vergelijking met Rotterdam gaat in mijn ogen niet geheel op. De wegen zijn daar ook anders dan hier in het noorden.
Een stad met 800.000 inwoners of 200.000 inwoners heeft zijn wegen toch aangepast naar het aantal inwoners/ en doorstromend verkeer?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.




Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Dubbel ongeluk voor overreden man

Door: redactie
14-1-13 - 06:03  bron: Algemeen Dagblad
Nadat een Groningse man eerst was aangereden door een vrachtwagen, kreeg hij daarna een ongeluk met de ambulance.
Eerst overreden worden door een vrachtwagen en daarna in de ambulance opnieuw een ernstig ongeluk krijgen. Het overkwam afgelopen weekeinde een 63-jarige man uit Appelscha.

Hij besloot in de buurt van zijn verzorgingstehuis even een ommetje te maken achter zijn rollator. De wandeling veranderde in een horrorfilm toen een achteruit stekende vrachtwagen hem over het hoofd zag. Hij kwam onder de wielen van de truck terecht en liep zeer zware verwondingen op, schrijft het AD vandaag. Het slachtoffer werd met spoed per ziekenauto naar het ziekenhuis in Groningen gereden.

Opnieuw mis
Onderweg ging het opnieuw vreselijk mis. De ambulancebus werd op 500 meter van het ziekenhuis op een kruising hard geraakt door een personenbusje van vervoerder Qbuzz. De klap was zo hard dat de ambulance met een hoop lawaai op zijn kant tot stilstand kwam. De twee verpleegkundigen en de chauffeur raakten gewond.

Bron: ad.nl


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ja? Komt dat voor?
Bij ons in de regio in ieder geval niet, we hebben ten eerste een Lucas en ten tweede altijd een tweede eenheid (ambulance of RR) ter plaatse voordat tot vervoer wordt over gegaan.

Verbaas je niet maar er zijn regio's die nog geen Lucas hebben. En die qua ambu-bezetting zo uitgedund zijn dat ze graag zien dat er een agent of brandweerman mee gaat zodat de tweede ambu snel weer vrij is!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
GPTV: Ambulance uit Oosterwolde op zijkant in Groningen

GPTV: Ambulance uit Oosterwolde op zijkant in Groningen
GPTVfriesland·    
Gepubliceerd op 14 jan 2013
Citaat
Een ambulance uit Oosterwolde kwam zaterdagmorgen in Groningen in botsing. Vier mensen raakten daarbij gewond. De ziekenauto was onderweg van Oosterwolde naar het UMCG in Groningen. De chauffeur en en twee verpleegkundigen vervoerden een zwaargewond slachtoffer. Door onbekende reden kwam de ambulance op de kruising met de Lubeckweg in botsing met een personenbusje. Door de klap van de aanrijding belandde de ambulance op zijn kant. Het zwaargewonde slachtoffer werd direct met een andere ambulance naar het UMCG gebracht. Ook de beide verpleegkundigen en de chauffeur van de ambulance werden met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd. De politie heeft een rapportage en een analyse van het ongeval gemaakt. De politie onderzoekt hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. Hiervoor moeten eerst de betrokken slachtoffers worden gehoord. Beide zwaar beschadigde voertuigen werden weggesleept.
Samen sterk in de hulpverlening!


andries

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Wat ik gehoord het is het slachtoffer nog niet stabiel, hij is zaterdagavond in iedergeval niet geopereerd aan zijn verwondingen, dit door zijn situatie.

ook heb ik gehoord, (van de 3e hand) dat de mensen hem verplaatst hebben, nadat hij het 1e ongeval had gekregen. maar dat weet ik niet zeker. laten we hopen dat dat niet waar is.