GRIP 1 Zeer grote brand (woningcomplex) Jan van Almondestraat - Poortugaal 09-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (woningcomplex) Jan van Almondestraat - Poortugaal 09-01-2013  (gelezen 12809 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Aart Rietveld

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Ben toch wel benieuwd waarom die brandweerman op de ladder geen helm op heeft?

Ik verbaasde me meer over de ladder zelf als de brandweerman die er op stond.

Ik werk regelmatig met ladders maar heb nog nooit een ladder gezien waarbij het uitgeschoven deel "achter" het onderste deel zit. Het lijkt er dus op dat de ladder verkeerd om staat. Of dit ook met deze specifieke ladder problemen kan geven weet ik niet maar vaak zie je dat de vergrendeling van de onderkant van het uitgeschoven ladderdeel op het onderste ladderdeel los kan schieten als de ladder achterstevoren staat.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Ben toch wel benieuwd waarom die brandweerman op de ladder geen helm op heeft?
Omdat ik gok dat hij de pompbediende op de wagen was. Draagt ook geen blusbroek, wat je wel vaker ziet bij beroepsposten (en misschien ook wel vrijwilligersposten).


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Nou, niet in Haaglanden en Amsterdam, niand stapt daar zonder bluspak/broek in of uit de wagen...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Aanhouding na grote brand in Poortugaal

Aanhouding na grote brand in Poortugaal
rtvrijnmond·      
Gepubliceerd op 10 jan 2013
Citaat
De politie heeft een verdachte opgepakt voor de brand vannacht in een appartementencomplex in Poortugaal. Het gaat om een vrouw van 36. Bij de brand raakten vier mensen gewond. Eén van hen is er ernstig aan toe. Twee gewonden zijn inmiddels weer uit het ziekenhuis.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Verdachte brand Poortugaal langer vast

Verdachte brand Poortugaal langer vast
rtvrijnmond·  
Gepubliceerd op 11 jan 2013
De vrouw die eerder deze week is aangehouden voor een brand in een flat in Poortugaal blijft zeker drie dagen langer vastzitten. Ze wordt verdacht van betrokkenheid bij de brand. Lees meer: Verdachte brand Poortugaal langer vast
Samen sterk in de hulpverlening!