GRIP 1 explosie (woonboot, twee zwaargewonden) Dijkzichtweg - Zwolle 13-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 explosie (woonboot, twee zwaargewonden) Dijkzichtweg - Zwolle 13-01-2013  (gelezen 10227 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
p2kflex
10:13:57 13-01-13-ALPHA-Graag contact MON.
0612043BRW Veiligheidsregio IJsselland (?)

Deze hoort er ook nog bij, dezelfde capcode staat ook in de GRIP1-melding.

Dit is de OVD-Bevolkingszorg Zwolle-Kampen


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Woonboot ontploft in Zwolle

Een woonboot in Zwolle is zondagochtend in de Berkumerkolk bij de Dijkzichtweg ontploft. Volgens de politie is er sprake van meerdere slachtoffers.

Minstens één persoon zou in het water terecht zijn gekomen. Over de toestand van de slachtoffers is nog niets bekend. De ontploffing vond rond tien voor tien plaats en was in de wijde omtrek te horen. De woonboot is totaal vernield.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=156616


MaartenSipma

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Fotograaf MaartenSipma.nl / HVZwolle.nl
    • MaartenSipma.nl
Volg mij ook via twitter: @MaartenSipma


Edwin112

  • ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 328
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
op de foto serie van maarten zie je dat 1 slachtoffer in de politie auto zit. Maar slachtoffers moet je toch nooit in je auto zetten? ivm nek letsel kunnen ze auto toch kapot knippen en dan ben je toch niet verzekerd?
Volg me ook op twitter @112mani


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
op de foto serie van maarten zie je dat 1 slachtoffer in de politie auto zit. Maar slachtoffers moet je toch nooit in je auto zetten? ivm nek letsel kunnen ze auto toch kapot knippen en dan ben je toch niet verzekerd?
Het is altijd kiezen uit twee kwaden  
ik kan mij voorstellen dat het so in deze situatie zeiknat is, nou dan kan je kiezen niet in de auto zetten en lekker laten onderkoelen of de auto in en redelijk warm maken

Maarja ik was er ook  niet bij en de keuze zal bewust zijn gemaakt  O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
op de foto serie van maarten zie je dat 1 slachtoffer in de politie auto zit. Maar slachtoffers moet je toch nooit in je auto zetten? ivm nek letsel kunnen ze auto toch kapot knippen en dan ben je toch niet verzekerd?
Na een ongeval is het inderdaad niet verstandig om een slachtoffer in je eigen auto neer te zetten. In dit geval hoeft het niet direct een probleem te geven. Wellicht heeft het persoon in het water gelegen, en met deze buitentemperaturen kun je die niet lang in de open lucht laten. Onderkoeling gaat nu razendsnel.


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Sander van den Noort ‏@wa_Zwolle16
#woonboot #ontploft #Zwolle. 2 vissers halen vrouw uit water. #heldendaad. pic.twitter.com/PFru73Fw
Volg me ook op twitter @112mani


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Moet echt een enorme klap zijn geweest, ik zit zelf op 't werk, maar bij mij thuis in Hasselt (hemelsbreed zo'n 8 km) was de klap te horen!
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Woonboot ontploft in Zwolle: twee zwaargewonden
zondag 13 januari 2013 | 10:20
Laatst bijgewerkt:13-1-2013 | 11:36  

Een woonboot in Zwolle is zondagochtend in de Berkumerkolk bij de Dijkzichtweg ontploft. De bewoners van de woonboot, een man en een vrouw, raakten zwaargewond. De vrouw kwam door de ontploffing in het water terecht. Na tien tot vijftien minuten werd ze er door twee vissers en de brandweer uitgehaald. De man lag na de ontploffing op de kade. Beide zijn naar het ziekenhuis gebracht, de man wordt mogelijk naar een brandwondencentrum gebracht.
De ontploffing vond om acht minuten voor tien plaats. De knal was in de wijde omtrek te horen. Veel mensen hoorden de klap die leek op een zware vuurwerkbom. De woonboot is totaal vernield. De brokstukken liggen over een grote afstand verspreid

Radioverslag en 2 foto's op http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=156616
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter