GRIP 1 explosie (woonboot, twee zwaargewonden) Dijkzichtweg - Zwolle 13-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 explosie (woonboot, twee zwaargewonden) Dijkzichtweg - Zwolle 13-01-2013  (gelezen 10225 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Sander van den Noort ‏@wa_Zwolle16
#woonboot #ontploft #Zwolle. 2 vissers halen vrouw uit water. #heldendaad. pic.twitter.com/PFru73Fw
Foto link zichtbaar gemaakt.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Stefan Verkerk ‏@Stefanuzz
Grip 1 Zwolle woonboot volledig verwoest door gasexplosie http://twitpic.com/show/large/busu81  
10:23 uur - 13 Jan 13

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
op de foto serie van maarten zie je dat 1 slachtoffer in de politie auto zit. Maar slachtoffers moet je toch nooit in je auto zetten? ivm nek letsel kunnen ze auto toch kapot knippen en dan ben je toch niet verzekerd?

Op een andere foto uit dezelfde serie lijkt het slachtoffer zonder al te veel "problemen" uit de auto wordt gehaald, gezien de restanten van de boot, denk ik dat de slachtoffers navernante verwondingen hebben, en gezien de huidige temperaturen kan onderkoeling daar zeker bij horen.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Mijn fotoserie staat online op: http://www.stefanverkerk.nl/foto/548



www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik ben toch erg benieuwt hoe groot die gastank is geweest die aan boord was. Gezien de algehele verwoesting kan dit haast geen normale gasfles zijn geweest. :-\


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Ik ben toch erg benieuwt hoe groot die gastank is geweest die aan boord was. Gezien de algehele verwoesting kan dit haast geen normale gasfles zijn geweest. :-\

In de regel staan de grotere gastanks bij woonschepen aan de wal met een slang,net zoals bij aardgas, naar het schip.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Ik ben toch erg benieuwt hoe groot die gastank is geweest die aan boord was. Gezien de algehele verwoesting kan dit haast geen normale gasfles zijn geweest. :-\
Op de foto hierboven zie je een gastank op de wal staan. Vraag me dus af of er binnen ook nog een tank was. Wellicht was het een ophoping in de kruipruimte o.i.d.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
In de regel staan de grotere gastanks bij woonschepen aan de wal met een slang,net zoals bij aardgas, naar het schip.
OK, maar dan is het zo vreemd dat de explosie zo alles verwoestend is geweest. Er staat geen muur meer overeind.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Op de foto hierboven zie je een gastank op de wal staan. Vraag me dus af of er binnen ook nog een tank was. Wellicht was het een ophoping in de kruipruimte o.i.d.

Inderdaad de opeenhoping van gas is bepalend voor de ontsteking en de kracht van de daarop volgende explosie.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon