Beschikt u als Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar (BOA) over geweldsmiddelen?

Auteur Topic: Beschikt u als Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar (BOA) over geweldsmiddelen?  (gelezen 47001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Citaat van: Maxell01 link=msg=1340580 date=1427788292
Volgende week 9 april 2014 BOA's onderwerp in de commissievergadering Veiligheid en Justitie

http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2015D06933&did=2015D06933

Ik heb net beide stukken doorgelezen, ook het onderzoek. Wat ik daarin lees stelt mij wederom teleur. Zinnen als:
"de boa geeft ons (de politie) alleen maar meer werk, ze zouden uitermate geschikt zijn voor de administratieve afhandeling van ons werk"

"Gemeentelijke BOA's zouden omgeschoold moeten worden tot politie BOA, zodat ze ingezet kunnen worden voor balie diensten, aangiftes en wijktoezicht"

Ik vind het jammer dat er zoveel mensen binnen de politie en de overheid zo neerbuigend denken over gemeentelijke BOA's. Alsof zij niks anders kunnen dan PV's typen en beter niet meer op straat aanwezig moeten zijn.

Jammer dat er zoveel "collega's" zijn die absoluut niet weten wat een gemeentelijke BOA/Handhaver allemaal doet, maar zich wel neerbuigend opstellen
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
wees niet ongerust, ik heb nog nooit eerder een zo slecht onderbouwt "onderzoek" gezien ongefundeerde quotes, slechte bronvermelding, pertinente onwaarheden en vooral heel tendentieus. Dat prul van de SP stelt echt niks voor.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Na het door lezen viel mij dit op:

Politie BOA's kunnen doorstromen naar agent. Maar volgens hun eigen onderzoek verdient een BOA meer dan een agent! Wie gaat er nu een extra opleiding volgen, meer risico's krijgen tijdens je werk om dan met minder salaris afgescheept te worden? mmmmmm


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Het rapport van de SP refereert veel naar : http://www.ikbenboa.nl/fileadmin/files/sites/acp.nl/Documenten/BOA_ACP/Rapport_Politie_Wetenschap.pdf.

Is wel een lap tekst (236 pagina's). Het lijkt mij beter eerst dit onderzoek door te lezen en die van SP waarschijnlijk is het rapport van SP een samenvatting er van.

Maar dit is mijn idee eerst moet ik dat grote rapport maar gaan lezen.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Klopt het dat als je door een gemeente ingehuurd wordt vanuit een extern bedrijf, je geen geweldsmiddelen anders dan transportboeien toegekend kan krijgen?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Correct. Alleen handboeien. Onbezoldigde dienst mag wel geweld gebruiken en evt veiligheidsfouillering. Uiteraard na training en examen
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Citaat van: SpaX link=msg=1348205 date=1430831506
Correct. Alleen handboeien. Onbezoldigde dienst mag wel geweld gebruiken en evt veiligheidsfouillering. Uiteraard na training en examen

Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig ook de reden hierachter?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Citaat van: ronaldod link=msg=1341041 date=1427964698
waarschijnlijk is het rapport van SP een samenvatting er van.

Maar dan wel een "samenvatting" waarbij zij alleen de zaken benoemen die in hun straatje passen!


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Citaat van: scorpio link=msg=1348489 date=1430911946
Maar dan wel een "samenvatting" waarbij zij alleen de zaken benoemen die in hun straatje passen!

Dat moet toch geen verassing zijn in de politiek. Zodra een politieke partij of een lobby invloed wil uit oefenen om zijn macht uit te breiden zal er altijd selectief worden omgegaan de uitkomsten van een onderzoek.
De quote "erger u niet verwonder u slechts" is dus hier weer van toepassing.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Citaat van: Rutger1 link=msg=1348463 date=1430902353
Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig ook de reden hierachter?
De reden waarom dat zo is weet ik niet.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg