Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42768 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Elles

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 2 mei 2005, 01:41:15
Straat is aan beide zijden afgesloten, er komt geen publiek meer door.

OVD komt TP, evenals de VOA.

Voor de traumaheli creeeren we een landingsplek op een kruispunt.

Verder gaan we op zoek naar getuigen die ons meer over de toedracht kunnen vertellen.

Paul SEH

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 2 mei 2005, 01:48:31
Gezien het ongevals mechanisme en aantal SO's laat ik 3 ambulance A1 rijden en de OVD-G erbij.
Belletje naar de brandweer voor assistentie prio 1 dus om in jullie termen te blijven. Verder graag politie assistentie voor de situatie ter plekke te regelen.
Dan ben ik benieuwd wat voor letsels we gaan aan treffen.  ;)

fireman77

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 2 mei 2005, 10:42:49
Het is een beetje een vreemde eerste reactie van een aantal om de brandweer onder een prio 2 naar het incident toe te laten rijden bij de eerst gemaakte melding. Dit is natuurlijk een prio 1 melding, daar bestaat geen enkele twijfel over.

Gezien de omvang van dit incident wordt er bij de eerst gedane melding direct middel hulpverlening gemaakt. Aangevuld met een Haakarm met het materiaal voor grootschalige hulpverlening, waar onder andere ook stutmateriaal inzit.

Ambulance en politie terplaatse, maar deze worden direct met de brandweer geallarmeert, maar toch maar even voor de zekerheid even navragen bij de AC of alle disciplines aanrijdend zijn.

guest1564

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 2 mei 2005, 11:30:35
Hoeveel politie is er aanrijdend? Dit gaat natuurlijk een heel hoop kijkers opleveren.
Ik zou 5 wagens met prio 1 sturen, twee wagens voor afzetting( ik weet niet hoe het zit met zijstraatjes), dan 2 wagens die getuigen horen en mensen tijdelijk ergens anders onderbrengen en slachtofferhulp oid regelen. En dan nog 1 wagen om het plubliek op afstand te houden.
Ook zou ik de chef van dienst tp laten komen

Elles

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 2 mei 2005, 16:20:53
Ik zou 5 wagens met prio 1 sturen, twee wagens voor afzetting( ik weet niet hoe het zit met zijstraatjes), dan 2 wagens die getuigen horen en mensen tijdelijk ergens anders onderbrengen en slachtofferhulp oid regelen. En dan nog 1 wagen om het plubliek op afstand te houden.
Ook zou ik de chef van dienst tp laten komen

Dit vind ik persoonlijk wat veel. In 1 auto zitten 2 dienders, ik zou het zo doen:

- 1 auto regelt afzetting aan beide zijden van de straat (op ieder uiteinde 1 collega)
- 1 auto in de straat voor zoeken naar getuigen
- 1 auto regelt landingsplek voor heli
- OVD + VOA op PD

De straat is afgezet, wat betekent dat alle nieuwsgierigen uit de straat verwijderd zijn en achter de afzetting op de straathoeken staan.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 2 mei 2005, 16:31:50
De heli regelt altijd ZELF zijn landingsplek. Niet de politie  ::)

guest1564

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 2 mei 2005, 16:32:28
Vind ik een beetje onveilig, het is veiliger ( omdat het een drukke straat is) een auto met zwaailampen achter je te hebben staan, valt beter op

7194

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 2 mei 2005, 16:58:07
Vind ik een beetje onveilig, het is veiliger ( omdat het een drukke straat is) een auto met zwaailampen achter je te hebben staan, valt beter op
Daar gaat het niet om. Het is niet aan de politie om een landingplek te regelen. Dat doen ze van de traumaheli zelf!!!

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #38 Gepost op: 2 mei 2005, 17:02:34

Dit vind ik persoonlijk wat veel. In 1 auto zitten 2 dienders, ik zou het zo doen:

- 1 auto regelt afzetting aan beide zijden van de straat (op ieder uiteinde 1 collega)
- 1 auto in de straat voor zoeken naar getuigen
- 1 auto regelt landingsplek voor heli
- OVD + VOA op PD

De straat is afgezet, wat betekent dat alle nieuwsgierigen uit de straat verwijderd zijn en achter de afzetting op de straathoeken staan.

Denk dat het in mijn werkgebied nog wel drukker zou worden ::) Zal iig 1 auto idd opvang traumaheli moeten doen, en het MMT naar de lokatie brengen/ bij de heli blijven
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Elles

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 2 mei 2005, 17:46:22
De heli regelt altijd ZELF zijn landingsplek. Niet de politie  ::)

Maar die plek zal wel beveiligd moeten worden.......