Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42817 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

lopendvuurtje

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2005, 13:31:29
tsja ff denken een 1 Tas en een hv 1  en ovd  verder 2 ambu's en politie terplaatse onder prio 2.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 1 mei 2005, 13:33:54
tsja ff denken een 1 Tas en een hv 1  en ovd  verder 2 ambu's en politie terplaatse onder prio 2.

Ik hoop toch alleen de brandweer onder prior 2 he  ::) :-X

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 1 mei 2005, 13:35:53
Tsja,de OVD mag van mij bouw en woningtoezicht van de gemeente op laten draven.Een beetje meer kennis van zaken wat betreft woningen is wel fijn.
Verder ga ik ff een belletje doen met een kennis van me,die is aannemer en die kan mij snel wat bouwstempels aanleveren waarmee we die hele handel kunnen gaan stutten.
Tot die tijd zeer voorzichtig de woning in (alleen brandweer)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 1 mei 2005, 13:37:42
Hoeveel politie is er aanrijdend? Dit gaat natuurlijk een heel hoop kijkers opleveren.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #14 Gepost op: 1 mei 2005, 14:34:02
aangezien woning door mij niet als veilig kan bestempeld worden, wil ik de brandweer prio 1 deze kant op, als er slachtoffer in liggen moeten die daar asap weg.

maar eerste hulpverleners waar blijven jullie, laat horen wat zou je doen (marco Borsato  ;D)

ik ben benieuwd.

ps. ik snap niet goed waarom de brandweer doet alsof het wel meevalt, we hebben te maken met een ernstig trauma...waar alledrie de disciplines naar mijn mening snel ter plaatse moeten zijn, better safe then sorry
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2005, 14:36:00
Ik maak middel ongeval en wil een spec-bak ter plaatse hebben, Ik zet 1 tas op bevrijding van slachtoffers,  de andere tas zet ik op het stutten van het gebouw. Ook de ovd komt natuurlijk ter plaatse
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2005, 14:41:09
aangezien woning door mij niet als veilig kan bestempeld worden, wil ik de brandweer prio 1 deze kant op, als er slachtoffer in liggen moeten die daar asap weg.

ps. ik snap niet goed waarom de brandweer doet alsof het wel meevalt, we hebben te maken met een ernstig trauma...waar alledrie de disciplines naar mijn mening snel ter plaatse moeten zijn, better safe then sorry
Wij hebben als brandweer nog steeds geen slachtofferindicatie,en voor een woning die op instorten staat gaan wij niet met prio1 rijden zeker niet met de gladde situatie op de weg dus handhaven wij de prio2 dat is al snel zat.

Als de woning echt op in storten staat kun je daar niet naar binnen,moeten we eerste boel gaan stutten en dat duurt wel een poosje eer we de boel redelijk veilig hebben.We gaan geen slachtoffers kweken onder hulpverleners  :-X

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2005, 15:57:39
ja maar ik neem aan dat indien er een auto, slipt en onderweg een echtpaar aanrijdt en een pui van de woning eruit rijdt, je ervan uit mag gaan dat de inzittenden ernstig gewond zijn en mogelijk bekneld zitten.

Ik zet liever hoog in en schaal zonodig af, dan dat ik 20 keer om extra materiaal/mensen moet vragen

De melding die ik van de meldkamer zou krijgen, VKO met waarschijnlijk meerdere slachtoffer, dus hoezo geen slo's indicatie
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #18 Gepost op: 1 mei 2005, 16:49:04
Gezien het ongeval kan er mogelijk sprake zijn van een beknelling.
We rukken dus uit conform kleine HV..dus 1 tas een hv en de ovd onder een prio 1(een gematige prio 1 gezien het weer).

Hoe de woning er aan toe is kan ik nu nog niet zien, dus we wachten nog even met de speciale HA's te laten komen met sutmateriaal en dergelijke!

Wel is het wijselijk om de diverse instanties als bouw en woningtoezicht al vast te laten alarmeren.

......
AC de TS 45.1 uitgerukt over
......

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 1 mei 2005, 18:27:25
Gezien het ongeval kan er mogelijk sprake zijn van een beknelling.
We rukken dus uit conform kleine HV..dus 1 tas een hv en de ovd onder een prio 1(een gematige prio 1 gezien het weer).

Hoe de woning er aan toe is kan ik nu nog niet zien, dus we wachten nog even met de speciale HA's te laten komen met sutmateriaal en dergelijke!

Wel is het wijselijk om de diverse instanties als bouw en woningtoezicht al vast te laten alarmeren.

......
AC de TS 521 uitgerukt over
......

Zo even wat aangepast     ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid