Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42807 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Marten

• Forum gebruiker
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #50 Gepost op: 3 mei 2005, 16:54:33
Ook maar even een belletje naar gemeente werken of de wegbeheerder voor  extra strooien op af- en aanvoer route's en strooien bij ongevalslocatie.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #51 Gepost op: 3 mei 2005, 17:47:14
Misschien ook vast zorgen voor een berger of een ander voertuig met autokraan. Mocht de auto opgetilt moeten worden, dan heb je die vast achter de hand. (dat zal dan eerder met hydrauliek gebeuren, maar de auto moet toch weg, dus een berger komt niet voor niets)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Paul SEH

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 3 mei 2005, 19:05:21
Wat is de ETA van de eerste ambulance?

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #53 Gepost op: 3 mei 2005, 19:21:28
Wat is de ETA van de eerste ambulance?

3 minuten (in casustijd wellicht vanavond nog, anders first thing tomorrow ;)).

Brandweer 2 minuten.

Elles

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 3 mei 2005, 21:10:22
Het wil met de EHBO-ers nog niet zo lukken. Er staat wel wat volk bij te kijken, maar niemand doet eigenlijk iets.
Er gebeurt ook feitelijk niet zo veel, in huis blijft het stil op het hulpgeroep na, de autodeuren blijven dicht. De bestuurder van de andere auto kan er aan de bestuurderskant niet uit, maar onderneemt blijkbaar zeer pijnlijke pogingen de deur aan de andere zijde te bereiken.
De fietser ligt op de buik op straat, kermt, maar komt niet overeind. En bij het echtpaar is ook geen actie waar te nemen.
Het is vrij duidelijk dat het huis aan de voorzijde betreden niet erg verstandig is.
Uiteindelijk komt er iemand op het idee om het via de achterzijde te proberen. Het huis heeft geen achterom, maar via de achtertuin van de achtergelegen woning kan de achterdeur inderdaad bereikt worden. Is dit een optie?

De eerste politiewagen arriveert op de PI.

Ter plaatse, 1 auto met 2 agenten.
- 1 collega gaat naar de fietser die op straat ligt. In zijn gezichtsveld benaderen, aanspreken, indien reactie op zijn buik laten liggen en blijven praten. Indien geen reactie, controle ademhaling en circulatie. Indien afwezig, aanvang reanimatie
- andere collega gaat naar bejaard echtpaar en voert zelfde controle uit. Hopelijk 'doet' iedereen het nog.

Ondertussen houden we contact met de meldkamer en geven door wat we zien.

Schiet die ambu al een beetje op?

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #55 Gepost op: 3 mei 2005, 21:29:54
we zijn er bijna, op het moment dat de 1ste ambu ter plaatse is, zal deze eerst overleggen met de politie.
Wie is het ernstigste gewond en wie moet als eerste bekeken/behandelt worden.  Afhankelijk van de info van de politie zullen we een triage ronde gaan doen.  er zijn nog ambu rijdende naar pi en mmt vliegt?

mijn collega kan even naar de fietser en naar de bestuurder van de andere auto gaan kijken en zonnodig omstanders/politie inzetten voor manuele fixatie indien nodig.
Ik ga me bezig houden met het echtpaar, helaas is de auto in het huis nog niet (veilig) bereikbaar, hopelijk kunnen we middels roepen vaststellen hoe het met de mensen gaat.

Collega's van de politie kunnen jullie zo zonder wegafzetting veilig werken?????
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 3 mei 2005, 22:06:48
Wat zijn we ongeduldig... ::)
Nou vooruit, hier nog wat informatie.
MMT is aanvliegend, te verwachten aankomsttijd vanaf nu 4 minuten. Verder zijn nog 2 ambulances onderweg. ETA 2 respectievelijk 5 minuten.

De bevindingen van de politie:
- fietser ligt op de buik, is aanspreekbaar.
- automobilist 2de auto is benauwd, maar aanspreekbaar.
- de oude dame is in het geheel niet aanspreekbaar, maar ze ligt in zo'n vreemde houding dat ze er eigenlijk ook verder niet aan durven komen.
- de oude man heeft de ogen wel open, maar reageert niet op aanspreken, heeft wel een trage ademhaling.
- de omstander die via de achterkant heeft getracht binnen te komen beweert in huis wel iemand voor de auto te hebben zien liggen.
- in de auto roept in elk geval iemand om hulp, maar deze dame (rechts achterin) lijkt nu volledig in paniek te zijn en is met de voet tegen de achterruit aan het schoppen, roepend dat zij eruit wil.

Dit is de informatie die de eerste ambulance krijgt van de politie ter plaatse.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #57 Gepost op: 3 mei 2005, 22:37:59
Citaat
Wat zijn we ongeduldig... Roll Eyes

Niet echt ongeduldig maar als eerste hulpverleners geen aktie ondernemen, dan zullen we de proffesionele hulp maar beginnen.....

Ik zal het wat rustiger aan doen..... ;D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 3 mei 2005, 23:01:17
Niet echt ongeduldig maar als eerste hulpverleners geen aktie ondernemen, dan zullen we de proffesionele hulp maar beginnen.....

Ik zal het wat rustiger aan doen..... ;D

Te laat! De politie heeft je nou al gezien... laat ze maar niet langer alleen. ;D

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 4 mei 2005, 13:11:27
Ships, ben ik net op weg naar een hulpverlening in mijn rode kruis kloffie. Kan het nu niet maken om stiekem door te lopen. ;)

Afgaande op de informatie ga ik maar eerst naar de bejaarde vrouw. die lijkt me er  het ergste aan toe. Eerst maar de vitale functies controleren. Ligt ze op de buik? Dan graag wat hulp om haar zo voorzichtig mogelijk op de rug te draaien.
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er