Mooi, we zij ter plaatse.
Natuurlijk zullen we eerst moeten trieeren, we beginnen bij het echtpaar wat geschept is.
zoals de toestand van mevrouw wordt beschreven, zie ik het somber in, circulatiestilstand tgv een trauma, daarnaast hebben we te maken met een groot aantal slachtoffer, deze mevrouw zou ik niet behandelen, T4
De echtgenoot van mevrouw, wordt gecontroleerd via de abcd methodiek, en manuele CWK fixatie, vermoedelijk een neurotrauma met een trage ademhaling, indien onder de 10 dan bijbeademen, eventueel na sedatie van MMT.
kortom T1
De fietser, moet even nagekeken worden maar de prioriteit ligt daar nu niet, dus mogelijk dat een aantal ehv'ers meneer kunnen helpen opstaan, ik of een van mijn collega's zullen meneer straks uitgebreid bekijken. als de toestand verandert hoor ik het graag.
de bestuurder 2de auto, is benauwd en pijn op de borst, hij zit niet bekneld maar kan door de pijn zijn auto niet uit. Geen pijn nek en wervelkolom, wel een hoog energetisch ongeval. Indien het slo zo benauwd is dan hij B instabiel is dan moet hij zsm uit de auto, is hij op dit moment stabiel dan kunnen we overwegen om hem toch gecontroleerd te bevrijden (knippen dus) en preventief spine-in-line te houden.
De auto in het huis is voor ons niet veilig benaderbaar, indien ik tijd heb zal ik trachten mevrouw uit te vragen maar dat is denk ik gezien de tijdsspanne handiger dat de politie dat doet.
Blijkbaar zijn de overige inzittenden van de auto niet bji kennis, die horen we in ieder geval niet roepen, dus potentieel nog 2 ernstig gewonden, er waren 3 ambu's aanrijdende samen met MMT en OVD, ik stel voor om in ieder geval nog 2 ambu deze kant op te krijgen.