Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42800 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #80 Gepost op: 6 mei 2005, 14:08:18
ik denk het niet radar, de oorzaak van de hartstilstand is niet op straat te verhelpen, en ook in het ziekenhuis kunnen we de schade niet meer herstellen, ongedaan maken.
Helaas denk ik dat we deze mevrouw moeten laten rusten, vervelende beslissing, maar ik zou niets meer doen en me volledig concentreren op haar echtgenoot, die mogelijk wel een kans maakt.

Maar ik ben benieuwd of mijn collega's zich ook kunnen vinden in deze beslissing of dat ze andere ideeën hebben?
We hebben het hier natuurlijk over dingen waar we van kunnen leren?

ik zat nog iets te bedenken, misschien kunnen we via de vrouw achterin de auto, achter de vitale functies van de inzittenden van de eerste auto komen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Elles

• Gast
Reactie #81 Gepost op: 6 mei 2005, 17:52:12

ik zat nog iets te bedenken, misschien kunnen we via de vrouw achterin de auto, achter de vitale functies van de inzittenden van de eerste auto komen

Gelukkig reageert de vrouw op mijn vragen en is ze ons zeer hulpvaardig. Ze vertelt mij wat ze ziet aan de andere inzittenden, wie zij zijn (hoe oud ze zijn)en dat zij wel in de woning kan kijken om te zien of er daar nog iemand ligt. Jorrin, kun jij ons vertellen wat de vrouw precies ziet??

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #82 Gepost op: 6 mei 2005, 17:54:35
Jorrin, kun jij ons vertellen wat de vrouw precies ziet??

Dat kan ik, maar niet nu want dan koken mijn aardappels over. ;D
Jullie horen a.s.a.p. van mij. ;)

Paul SEH

• Gast
Reactie #83 Gepost op: 6 mei 2005, 21:56:51
Sorry mensen, maar ik haak effe af bij deze casus. Halverwege volgende maand ben ik weer van de partij. Ik heb het nu effe te druk met andere bezigheden. Ik zal het tussendoor wel proberen te volgen.  :-[ :'(

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 6 mei 2005, 22:31:46
Paul SEH: jammer dat je d'r niet bij kunt zijn. Maar maak je niet druk, we gaan ons best doen er wat van te maken. Hoop je snel terug te zien. ;)

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 6 mei 2005, 23:16:15
Goed, nog even wat nadere informatie.

De bestuurder van de 2de auto is vooralsnog ABC-stabiel. De keuze voor een gecontroleerde bevrijding lijkt me dus verantwoord. Mensen van de brandweer: u hebt het gehoord. ;)

De fietser die op de buik ligt, geeft zeer veel pijn aan in zijn arm. Het feit dat hij met zijn volle gewicht op die arm ligt maakt dat hij niet zomaar overeind kan komen. EHV-ers, wees creatief en draag eens mogelijke oplossingen aan.

Voor de oude dame is helaas geen behandeling meer mogelijk. Zij wordt T4. Haar lichaam wordt afgedekt met een laken.

De toestand van de oude man is zorgwekkend. Hij heeft een vrije ademweg, een ademhaling van 8 per minuut, diep, cyanotisch uiterlijk. In de C heeft hij een tensie van 90/60, week, een pols van 70, bleek en klam en in de D scoort hij een P.

Dan gaan we naar de auto in het huis. Jullie zijn enthousiast met de dame in paniek aan de praat. Ze is inmiddels zover dat ze gestopt is met schreeuwen, maar ze is nog erg moeilijk te bewegen tot actie. Voor de auto kan ze niet veel zien. Het dak van de auto is aan de voorzijde naar binnen geknikt.
Bij haar in de auto zitten:
* haar vriendin bij haar achterin. Zij is wel bij bewustzijn, maar is akelig stil. Ze bloed uit een grote wond bij haar voorhoofd en ze wil zich niet bewegen omdat haar beide onderbenen en knieen verschrikkelijk zeer doen. Ze zit dan ook met haar benen vast onder de stoel van de bestuurder.
* haar echtgenoot. Hij is de bestuurder van de auto. Als ze hem aanspreekt, geeft hij aan dat hij vast zit en dat er ter hoogte van zijn onderste ribben links 'iets prikt'. Het doet hem genoeg pijn om slechts te willen fluisteren en doodstil te blijven zitten. Hij heeft een snelle oppervlakkige ademhaling en een lichte rochel.
* de vriend van de andere dame in de auto. Hij lijkt bekneld te zitten tussen de stoel en het ingeknikte dak. Ze kan zijn gezicht niet zien, maar hij lijkt wel iets te willen zeggen. Ze kan hem niet verstaan, maar weet niet of dat komt door zijn positie of door eventuele verwondingen.

Zij zelf mankeert volgens eigen zeggen niet zo veel. Ze heeft wat snijwonden hier en daar en haar pols doet erg veel pijn.

De omstander die aan de achterkant is gaan kijken houdt vol dat er echt iemand voor de auto ligt, nu het stof wat neerslaat is het goed te zien. Een politie-agent die het voorbeeld van de man gevolgd heeft bevestigt het verhaal: er ligt inderdaad iemand voor de auto!

De brandweer gaat aan de slag met het stutten van de woning.

De politie heeft van buurtbewoners te horen gekregen dat dit de woning is van de groenteboer die vier blokken verderop zijn winkel heeft. Het gezin bestaat uit man, vrouw en twee kindjes. Wie er op het moment van het ongeval in huis waren weet niemand, maar de winkel is in elk geval gewoon open vandaag.

Inmiddels is ook de 2de ambulance en de OvD-G ter plaatse. MMT is er bijna.

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #86 Gepost op: 6 mei 2005, 23:34:39
Goed, nog even wat nadere informatie.

De bestuurder van de 2de auto is vooralsnog ABC-stabiel. De keuze voor een gecontroleerde bevrijding lijkt me dus verantwoord. Mensen van de brandweer: u hebt het gehoord. ;)

De fietser die op de buik ligt, geeft zeer veel pijn aan in zijn arm. Het feit dat hij met zijn volle gewicht op die arm ligt maakt dat hij niet zomaar overeind kan komen. EHV-ers, wees creatief en draag eens mogelijke oplossingen aan.

Voor de oude dame is helaas geen behandeling meer mogelijk. Zij wordt T4. Haar lichaam wordt afgedekt met een laken.

De toestand van de oude man is zorgwekkend. Hij heeft een vrije ademweg, een ademhaling van 8 per minuut, diep, cyanotisch uiterlijk. In de C heeft hij een tensie van 90/60, week, een pols van 70, bleek en klam en in de D scoort hij een P.

Dan gaan we naar de auto in het huis. Jullie zijn enthousiast met de dame in paniek aan de praat. Ze is inmiddels zover dat ze gestopt is met schreeuwen, maar ze is nog erg moeilijk te bewegen tot actie. Voor de auto kan ze niet veel zien. Het dak van de auto is aan de voorzijde naar binnen geknikt.
Bij haar in de auto zitten:
* haar vriendin bij haar achterin. Zij is wel bij bewustzijn, maar is akelig stil. Ze bloed uit een grote wond bij haar voorhoofd en ze wil zich niet bewegen omdat haar beide onderbenen en knieen verschrikkelijk zeer doen. Ze zit dan ook met haar benen vast onder de stoel van de bestuurder.
* haar echtgenoot. Hij is de bestuurder van de auto. Als ze hem aanspreekt, geeft hij aan dat hij vast zit en dat er ter hoogte van zijn onderste ribben links 'iets prikt'. Het doet hem genoeg pijn om slechts te willen fluisteren en doodstil te blijven zitten. Hij heeft een snelle oppervlakkige ademhaling en een lichte rochel.
* de vriend van de andere dame in de auto. Hij lijkt bekneld te zitten tussen de stoel en het ingeknikte dak. Ze kan zijn gezicht niet zien, maar hij lijkt wel iets te willen zeggen. Ze kan hem niet verstaan, maar weet niet of dat komt door zijn positie of door eventuele verwondingen.

Zij zelf mankeert volgens eigen zeggen niet zo veel. Ze heeft wat snijwonden hier en daar en haar pols doet erg veel pijn.

De omstander die aan de achterkant is gaan kijken houdt vol dat er echt iemand voor de auto ligt, nu het stof wat neerslaat is het goed te zien. Een politie-agent die het voorbeeld van de man gevolgd heeft bevestigt het verhaal: er ligt inderdaad iemand voor de auto!

De brandweer gaat aan de slag met het stutten van de woning.

De politie heeft van buurtbewoners te horen gekregen dat dit de woning is van de groenteboer die vier blokken verderop zijn winkel heeft. Het gezin bestaat uit man, vrouw en twee kindjes. Wie er op het moment van het ongeval in huis waren weet niemand, maar de winkel is in elk geval gewoon open vandaag.

Inmiddels is ook de 2de ambulance en de OvD-G ter plaatse. MMT is er bijna.

De fietser die op zijn buik ligt moet met in ieder geval 2 EHV-ers geprobeerd worden op zijn rug te leggen. De 1e draait hem heel voorzichtig om terwijl de andere zijn arm zal ondersteunen. En het is handig om ook even naar die groentewinkel te gaan om te kijken wie daar zijn en of zij mischien meer weten over waar de bewoners zich bevinden.

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #87 Gepost op: 7 mei 2005, 00:09:43
De brandweer gaat zich nu op de woning en het voertuig dat zich in de woning heeft geboord concentreren.

Eerst gaan er mensen van de politie de eigenaar van het huis zsm tp brengen om uitsluitsel te krijgen hoeveel mensen er vermoedelijk op het tijdstip van het ongeval nog in het huis waren.

De brandweer gaat verder met stutten van de woning, de nuts voorzieningen worden van de woning gehaald en er wordt ruimte gemaakt voor de woning om er een HV-1 neer te zetten voor het gebruik van de lier.

Zodra de woning goed en veilig gestut is dan wordt de haak van de lier aan het voertuig bevestigd, mocht de constructie het onverwachts toch gaan begeven dan wordt het voertuig er gelijk uitgetrokken.

Eerst ff een verdere werkwijze overleggen (iemand suggesties over een te volgen werkwijze)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 7 mei 2005, 14:07:35
Fietser mbv 2 of 3 ehv-ers zo snel mogelijk overeind helpen. Mitella aanleggen en op een warm plekje zetten. Zodra er een ambu of politiewagen vrij is hem naar het ziekenhuis (SEH) brengen. In ieder geval zo snel mogelijk van de straat ivm weersomstandigheden.

Handig dat we al weten wat de so's in de woning/auto hebben. Zelfs voordat de eerste hulpverlener naar binnen gegaan is. ;)  Ambu en MMT kunnen dan al het nodige in stelling brengen.  :D
Obv de info moet de brandweer zo snel mogelijk haar werk doen.

Oh ja, politie moet zsm naar de groenteboer voor het overbrengen van het bericht en voor nadere info. Wellicht dat hij al aan komt rennen, dus een agent moet klaar staan voor opvang van hem.

Elles

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 7 mei 2005, 14:13:58
Aangezien de brandweer mijn taak bij de auto in de woning heeft overgenomen, kan ik nu naar de groenteboer.

Ik hoop dat hij vertelt dat er niemand thuis was....