Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42790 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #90 Gepost op: 7 mei 2005, 14:21:41
Tja,het is een hele klus om de woning gestut te krijgen.
De ploeg binnen pakken de kabel van de lier van het voertuig van Robert aan,en pikken die aan de auto aan.

Inmiddels zijn we al beig geweest om voorzichtig de auto uit te spitten,en vrij te maken van brokstukken.
Zodat we meer werkruimte hebben,en wat mij betreft kan zodra de woning gestut is ambupersoneel komen kijken hoe het met de slachtoffers in de auto is.

En ik denk dat we aan de hand van hun bevindingen plan de campagne moeten maken,hoe we de slachtoffers eruit gaan halen.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 7 mei 2005, 14:26:29
Aangezien de brandweer mijn taak bij de auto in de woning heeft overgenomen, kan ik nu naar de groenteboer.

Ik hoop dat hij vertelt dat er niemand thuis was....

Doe mij dan maar 2 grote bloemkolen... ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #92 Gepost op: 7 mei 2005, 14:45:31
De aangereden man heeft een hoop problemen.
De ademhalingsfrequentie is te laag en hij is cyanotisch, reden om de man bij te beademen, in afwachting van de heli, bij aankomst heli sederen en intuberen, ik onderneem liever op dit moment nog geen pogingen om te intuberen aangezien zijn ICP (de druk in de hersenen) dan gigantisch stijgt, aangezien hij nog op pijn reageert.  Na intubatie op de plank, snelle check van buik en bekken en naar een traumacentrum.  Behoudens het neurotrauma, heeft deze man waarschijnlijk ook een inwendige bloeding (lagere tensie, bleek, klam) de relatief rustige pols kan door medicatie komen die de man gebruikt.
onderweg 2 infusen.  De tweede ambu kan de zorg voor deze man opzich/over nemen.  De OVDG neemt de coordinerende taken over.  In principe wil ik een ambu terplaatse leeg houden totdat het huis is vrijgegeven, zodat deze slachtoffers dan meteen hulp kunnen krijgen.  Mijn voorkeur zou zijn om de persoon in de tweede auto door de 3de ambu te laten behandelen en vervoeren.

Het is nu zaak dat de brandweer het huis zo snel als mogelijk stut en sein veilig geeft, de lier waar jullie het over hebben, hoeveel kracht heeft zo'n ding? en gaat dat met een forse beweging van de auto als je hem gebruikt?

De bestuurder van de eerste auto voelt namelijk iets prikken in zijn buik/borstkas, mocht de auto overhoede bewegingen maken zouden we weleens ernstig letsel kunnen veroorzaken..........

En voor de OVD's ter plaatse lijkt het me een mooi tijdstip om een CTPI te regelen.

goed nu ga ik werken.....anders kom ik te laat
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #93 Gepost op: 7 mei 2005, 14:49:12
met de lier kunnen we de auto redelijk gecontroleerd uit de woning halen,maar die optie wil ik pas gebruiken als de zaak uit de hand gaat lopen.En de boel verder instort ;)

Dus mijn voorkeur gaat gewoon uit om de auto open te knippen in de woning

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #94 Gepost op: 8 mei 2005, 00:19:10
met de lier kunnen we de auto redelijk gecontroleerd uit de woning halen,maar die optie wil ik pas gebruiken als de zaak uit de hand gaat lopen.En de boel verder instort ;)

Dus mijn voorkeur gaat gewoon uit om de auto open te knippen in de woning

Ja dat is ook wel mijn voorkeur, maar dan moeten we toch zeker wel een complete ploeg buiten stand-by hebben staan om gelijk over te nemen, en alleen de hoognodige mensen in de woning.

En wat voor redding heb je in gedachten Peter??

Een snelle redding of een rustige gecontroleerde redding??

Ik zou een snelle redding zeker overwegen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #95 Gepost op: 8 mei 2005, 10:53:31
Ja dat is ook wel mijn voorkeur, maar dan moeten we toch zeker wel een complete ploeg buiten stand-by hebben staan om gelijk over te nemen, en alleen de hoognodige mensen in de woning.

En wat voor redding heb je in gedachten Peter??

Een snelle redding of een rustige gecontroleerde redding??

Ik zou een snelle redding zeker overwegen.
wat voor redding het gaat worden hangt af hoe ""stabiel"we die woning krijgen,lukt dat maar half.Dan gaan we voor de snelle redding,auto openmaken slachtoffer eruit halen en dan kan de ambulancedienst buiten het slachtoffer verzorgen

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #96 Gepost op: 8 mei 2005, 12:37:47
Oke, dan wachten we even af wat het team gaat zeggen die de woning aan het stutten is, en is er als iets meer bekend hoeveel so er eventueel nog in het huis bevinden??

Mochten deze nou boven zitten en de trap is niet meer te gebruiken moet er toch wel onder prio 1 een redvoertuig tp komen.   :)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #97 Gepost op: 8 mei 2005, 20:09:29
Oke, dan wachten we even af wat het team gaat zeggen die de woning aan het stutten is, en is er als iets meer bekend hoeveel so er eventueel nog in het huis bevinden??

Mochten deze nou boven zitten en de trap is niet meer te gebruiken moet er toch wel onder prio 1 een redvoertuig tp komen.   :)
het is inderdaad even wachten ja,kunnen we gaan beginnen aan de verbouwing van de woning misschien  ::) ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #98 Gepost op: 8 mei 2005, 21:59:30
Een kleine update dan maar weer. Het is erg koud, dus laten we maar wat tempo maken.

De EHV-ers slagen er na behoorlijk wat inspanning en overredingskracht in om de fietser overeind te helpen. De arm waarop hij lag, lijkt gebroken en ook is het slachtoffer inmiddels aardig onderkoeld geraakt. Met dit bericht komt een van de EHV-ers bij de OvD-G en hij wil advies.

Het stutten van de woning vordert gestaag, maar heeft nog wel wat voeten in aarde. Het gaat nog eventjes duren voordat ambulancepersoneel de woning kan betreden. De lier is inmiddels aan de auto bevestigd en zal alleen in uiterste noodzaak worden gebruikt.
Inmiddels is ook iemand van bouw- en woningtoezicht ter plaatse met wat adviezen en wordt door het Nutsbedrijf gezorgd voor afsluiting van gas, electra etc.
Ik wil graag - op basis van de gegevens die de dame in de auto heeft verschaft - van het ambulancepersoneel horen of er gecontroleerd kan worden gaan bevrijd (alleen als er na stutten veilig werken mogelijk is) of dat hier haast is geboden.

En het MMT komt nu ter plaatse!

Elles is inmiddels met het lood in haar schoenen richting de groenteboer gelopen (er is immers gezien dat er een slachtoffer voor de auto in de woning ligt) om te zien of ze daar veel wijzer kan worden.
De man had al wel de nodige sirenes gehoord, maar daar verder niet meer op gelet. Elles kiest haar woorden zorgvuldig en zegt hem wat er gebeurd is.
De man raakt hevig overstuur, want niet alleen zijn echtgenote zou zich in huis bevinden... ook hun twee jaar oude zoontje en dochtertje van 7 weken moeten bij haar zijn.

De tweede ambulance heeft de zorg voor de oude man op zich genomen. Zijn toestand is bijzonder zorgwekkend.
Het MMT kan de woning nog niet in, dus zeg het maar:  gaat het MMT naar de oude man of naar de bestuurder van de 2de auto?

Deze laatste blijft stabiel in zijn vitale functies en hij houdt het redelijk vol, zolang hij maar niet beweegt. De pijn op zijn borst blijft.
De brandweer is inmiddels bezig voorbereidingen te treffen om de wagen open te knippen.
Een derde ambulance wordt binnen 2 minuten verwacht.

Nou, zo heel klein was deze update toch eigenlijk weer niet. Ik hoop dat jullie weer even vooruit kunnen. ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #99 Gepost op: 8 mei 2005, 22:17:35
wij kunnen nog even vooruit   ;D