Inderdaad die brandweer mensen verzetten heel wat werk (op papier
)
De oude man, wil ik op de plank volledig geimobiliseerd vervoeren, mits het bekken stabiel is, logrollen op de plank.
Verder gaat hij geleidend A1 naar een traumacentrum, indien op redelijke afstand.
De huilende baby heeft wat mij betreft geen prioriteit, ligt lekker is bed en zal geen letsel hebben. Indien er iemand tijd heeft kan het kind gehaald worden, het is wel zaak om na te gaan of het tweede kind ook boven is.
Goed we kunnen het huis binnen, tijd voor triage van de overige slachtoffer in auto 1 en het slachtoffer liggend voor de auto. Ik denk een paar man nodig te hebben voor manuele CWK immobilisatie, dus of niet alle EHV'ers met de fietser mee willen gaan.
De EHV'er geef ik een mitella voor de fietser.
De persoon in de 2de auto krijgt een verwarmd infuus, een alu-deken tegen verdere afkoeling en pijnmedicatie indien hij stabiel is, fentanyl, en in overleg met de mmt arts, iets meer dan protocolair toegestaan is.
Maar leg je gereedschap maar klaar. Ik verwacht dat er nog een auto geknipt moet worden.
Ik weet het wel zeker!!!!!
Onderwel de triage wordt uitgevoerd, is het dan niet mogelijk dat een aantal brandweer mannen gaan kijken of de normale weg naar boven vrij is en veilig gebruikt kan worden