Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42802 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 11 mei 2005, 12:21:49
Kan niet door middel van een hoogwerker het raam van de babykamer opengebroken worden en op die manier de baby gered worden.
Raam openbreken en met een touw het wiegje naar het raam trekken. Baby er uit en klaar is Kees!  :)
Kan volgens mij met voldoende garantie voor eigen veiligheid.

Ik neem aan dat de hoogwerker op prio 1 tp is of komt.

Als het mogelijk is om met een hoogwerker een verkenning te doen aan de achterzijde van de woning van de bovenverdieping een 2e hoogwerker onder prio1 ter plaatse laten komen. Zo niet dan wellicht mbv een ladder even door de ramen gluren waar het zoontje van 2 zit. Wellicht in zijn bedje stil en wit weggetrokken van de schrik en paniek. Dat hopen we dan maar.

Een baby die huilt is ABC stabiel (waarschijnlijk). De groenteboer zou dolgelukkig zijn als hij zijn dochter in handen heeft.

De oude man kan op een A1 naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis voor verdere stabilisatie of naar een traumacentrum.
Politiebegeleiding is aangevraagd neem ik aan.

Het MMT graag t.p. blijven en niet mee met spoedtransport.
Zolang ze de woning niet in kunnen, kunnen ze een helpende hand bieden bij bevrijding chauffeur 2e auto.
Venflon inbrengen als dat nog niet gebeurd is en wat medicatie tegen de pijn.

Verder kan er zoveel mogelijk gereed gezet worden om zsm tot handelen over te gaan als de woning betreden kan worden.
Ambupleeg en arts-MMT voeren triage uit en geven aan de brandweer de verdere acties door voor bevrijding/redding van so's.

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 11 mei 2005, 14:44:13
Aangezien mijn hulp niet meer nodig is bij de oude vrouw. en er genoeg hulp aanwezig is voor de overige slachtoffers vraag ik aan de aanwezige ambu personeel of ik samen met uppie de fietser naar het ziekenhuis kan brengen met mijn auto.  Heeft de politie alle gegevens genoteerd van de fietser?

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #112 Gepost op: 11 mei 2005, 16:54:19
Kan niet door middel van een hoogwerker het raam van de babykamer opengebroken worden en op die manier de baby gered worden.
Raam openbreken en met een touw het wiegje naar het raam trekken. Baby er uit en klaar is Kees!  :)
Kan volgens mij met voldoende garantie voor eigen veiligheid.

Ik neem aan dat de hoogwerker op prio 1 tp is of komt.

Als het mogelijk is om met een hoogwerker een verkenning te doen aan de achterzijde van de woning van de bovenverdieping een 2e hoogwerker onder prio1 ter plaatse laten komen. Zo niet dan wellicht mbv een ladder even door de ramen gluren waar het zoontje van 2 zit. Wellicht in zijn bedje stil en wit weggetrokken van de schrik en paniek. Dat hopen we dan maar.

Een baby die huilt is ABC stabiel (waarschijnlijk). De groenteboer zou dolgelukkig zijn als hij zijn dochter in handen heeft.

De oude man kan op een A1 naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis voor verdere stabilisatie of naar een traumacentrum.
Politiebegeleiding is aangevraagd neem ik aan.

Het MMT graag t.p. blijven en niet mee met spoedtransport.
Zolang ze de woning niet in kunnen, kunnen ze een helpende hand bieden bij bevrijding chauffeur 2e auto.
Venflon inbrengen als dat nog niet gebeurd is en wat medicatie tegen de pijn.

Verder kan er zoveel mogelijk gereed gezet worden om zsm tot handelen over te gaan als de woning betreden kan worden.
Ambupleeg en arts-MMT voeren triage uit en geven aan de brandweer de verdere acties door voor bevrijding/redding van so's.

Als jullie de prio leggen op de baby halen we die er eerst uit met de hoogwerker  ;)

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #113 Gepost op: 11 mei 2005, 20:19:32
Redvoertuig is prio 1 onderweg...

Zodra het mmt gereed is gaan we beginnen met het HV op het voertuig in de woning..

Peter technisch team??  ;)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #114 Gepost op: 11 mei 2005, 20:24:06
Redvoertuig is prio 1 onderweg...

Zodra het mmt gereed is gaan we beginnen met het HV op het voertuig in de woning..

Peter technisch team??  ;)
he oja,we moeten nog gaan knippen  ;D ;D

We zijn klaar met stutten,en we willen inderdaad een aanvang gaan maken met de bevrijdingsactie.
Met het stutten van de woning hebben we ook de auto alvast gestabiliseert (voor wat nog nodig was  :-X )

Dus Robert,ik denk dat we aan onze medische collega,s moeten vragen wat ze willen. Dusssssss,medische boys en girls zeg het maar  ;D

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 11 mei 2005, 22:11:12
Als jullie de prio leggen op de baby halen we die er eerst uit met de hoogwerker ;)

Het één moet niet ten koste gaan van het ander. Een ploeg moet zsm het huis stabiel maken zodat het toegankelijk wordt.
Een hoogwerkerploeg (is maar 2 man voor nodig) moet de baby gaan localiseren en redden.

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 11 mei 2005, 22:14:30
he oja,we moeten nog gaan knippen  ;D ;D

We zijn klaar met stutten,en we willen inderdaad een aanvang gaan maken met de bevrijdingsactie.
Met het stutten van de woning hebben we ook de auto alvast gestabiliseert (voor wat nog nodig was  :-X )

Dus Robert,ik denk dat we aan onze medische collega,s moeten vragen wat ze willen. Dusssssss,medische boys en girls zeg het maar  ;D

MMT-arts en ambupleeg gaan (met helm op) de woning voor triage van de so's.
Ik denk dat Jorrin wet weet wat we aan gaan treffen.
Afhankelijk daarvan gaan we verder actie ondernemen.

Maar leg je gereedschap maar klaar. Ik verwacht dat er nog een auto geknipt moet worden.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #117 Gepost op: 11 mei 2005, 22:18:58
Als ik het goed begrijp heb ik nu een ploeg die de bestuurder uit de tweede auto aan het knippen is, een hoogwerker die bezig is de kinderkamers te checken en een ploeg die bijna gereed is met stutten en nu wil gaan knippen aan de auto. Ik wil graag van de brandweer horen of dit technisch allemaal tegelijk mogelijk is.
En mijn volgende vraag is: is er rekening gehouden met het slachtoffer dat voor de auto ligt?

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #118 Gepost op: 11 mei 2005, 23:22:03
Als ik het goed begrijp heb ik nu een ploeg die de bestuurder uit de tweede auto aan het knippen is, een hoogwerker die bezig is de kinderkamers te checken en een ploeg die bijna gereed is met stutten en nu wil gaan knippen aan de auto. Ik wil graag van de brandweer horen of dit technisch allemaal tegelijk mogelijk is.
En mijn volgende vraag is: is er rekening gehouden met het slachtoffer dat voor de auto ligt?
\

Nee nee, het wordt ff tijd voor een motorkap overleg,

*De ploeg die zich bezig gaat houden met het bevrijden van de slachtoffers uit de auto staat klaar om te beginnen.

*De ploeg van het stutten geeft aan dat de woning stabiel is, en dat de woning voorzichtig betreden kan worden.

*Het redvoertuig voor het zoeken/redden van de kinderen "boven" is nog niet tp.

Zodra de mensen van het Ambuteam/MMT zeggen dat de so uit de auto kunnen worden gehaald en dat het slachtoffer voor de auto weggehaald kan worden  dan beginnen we eraan, eerder niet!!

We moeten wel uitkijken dat er niet te veel mensen in het gevarengebied zijn, alleen de hoognodige zijn tp de rest gaat terug naar veilige afstand.

Dit is de laatste stand van zaken... :)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #119 Gepost op: 12 mei 2005, 16:20:00
Inderdaad die brandweer mensen verzetten heel wat werk (op papier ;D ;D :P)
De oude man, wil ik op de plank volledig geimobiliseerd vervoeren, mits het bekken stabiel is, logrollen op de plank.
Verder gaat hij geleidend A1 naar een traumacentrum, indien op redelijke afstand.

De huilende baby heeft wat mij betreft geen prioriteit, ligt lekker is bed en zal geen letsel hebben.  Indien er iemand tijd heeft kan het kind gehaald worden, het is wel zaak om na te gaan of het tweede kind ook boven is.

Goed we kunnen het huis binnen, tijd voor triage van de overige slachtoffer in auto 1 en het slachtoffer liggend voor de auto.  Ik denk een paar man nodig te hebben voor manuele CWK immobilisatie, dus of niet alle EHV'ers met de fietser mee willen gaan.

De EHV'er geef ik een mitella voor de fietser.

De persoon in de 2de auto krijgt een verwarmd infuus, een alu-deken tegen verdere afkoeling en pijnmedicatie indien hij stabiel is, fentanyl, en in overleg met de mmt arts, iets meer dan protocolair toegestaan is.

Citaat
Maar leg je gereedschap maar klaar. Ik verwacht dat er nog een auto geknipt moet worden.
Ik weet het wel zeker!!!!!

Onderwel de triage wordt uitgevoerd, is het dan niet mogelijk dat een aantal brandweer mannen gaan kijken of de normale weg naar boven vrij is en veilig gebruikt kan worden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan