Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42853 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #120 Gepost op: 12 mei 2005, 17:05:04
Inderdaad die brandweer mensen verzetten heel wat werk (op papier ;D ;D :P)

pas op jij he  ;D ;D

Ik heb niet gezegt dat we gaan knippen,maar we willen graag van de medische mensen weten wat we gaan doen  8)
Het redgereedschap ligt inmiddels inzet gereed

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #121 Gepost op: 12 mei 2005, 17:58:16
is het dan niet mogelijk dat een aantal brandweer mannen gaan kijken of de normale weg naar boven vrij is en veilig gebruikt kan worden
Citaat

Dat kan zeker wel, maar je moet er ook rekening mee houden dat de boel gestut is maar niet 100% veilig.
We moeten gelet op de eigen veiligheid zeker ook wel een weg terug hebben en daarom hunnen we beter vanaf het redvoertuig de bovengelegen verdieping betreden dan via de trap.

Laat de brandweer nou maar zijn werk doen, dan leveren we de so bij jou af  :P :P ;)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #122 Gepost op: 12 mei 2005, 23:12:13
De oude man, wil ik op de plank volledig geimobiliseerd vervoeren, mits het bekken stabiel is, logrollen op de plank.
Verder gaat hij geleidend A1 naar een traumacentrum, indien op redelijke afstand.

Bekken is stabiel. (De man heeft al genoeg problemen ;)) Dus vervoersgereed maken kan beginnen. Traumacentrum is op 28 kilometer afstand.

De huilende baby heeft wat mij betreft geen prioriteit, ligt lekker is bed en zal geen letsel hebben. Indien er iemand tijd heeft kan het kind gehaald worden, het is wel zaak om na te gaan of het tweede kind ook boven is.

De groenteboer geeft nog aan dat zijn zoontje in een ledikantje slaapt. Als hij dus zijn middagdutje doet, ligt hij in dat ledikantje. Er is met behulp van de hoogwerker door het slaapkamerraam aan de achterzijde gekeken. Het bedje is leeg!

Goed we kunnen het huis binnen, tijd voor triage van de overige slachtoffer in auto 1 en het slachtoffer liggend voor de auto. Ik denk een paar man nodig te hebben voor manuele CWK immobilisatie, dus of niet alle EHV'ers met de fietser mee willen gaan.

... maar je moet er ook rekening mee houden dat de boel gestut is maar niet 100% veilig.

Met welke mensen ga je naar binnen?

(Wat je daar aantreft hoor je morgen...)

De EHV'er geef ik een mitella voor de fietser.

Ok, de fietser gaat in een politie-auto en onder begeleiding van 1 EHV-er op weg naar de eerste hulppost van het dichtstbijzijnde ziekenhuis!

De persoon in de 2de auto krijgt een verwarmd infuus, een alu-deken tegen verdere afkoeling en pijnmedicatie indien hij stabiel is, fentanyl, en in overleg met de mmt arts, iets meer dan protocolair toegestaan is.

A: vrij
B: 24 p/m, oppervlakkig, normale kleur, ademhaling zeer pijnlijk
C: 90 p/m, normaal voelbaar, regulair, RR 145/85
D: A

Dus: zeg het maar.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #123 Gepost op: 12 mei 2005, 23:39:42
Citaat
De groenteboer geeft nog aan dat zijn zoontje in een ledikantje slaapt. Als hij dus zijn middagdutje doet, ligt hij in dat ledikantje. Er is met behulp van de hoogwerker door het slaapkamerraam aan de achterzijde gekeken. Het bedje is leeg!
Zo snel mogelijk een reddingsploeg van de brandweer om het huis te doorzoeken, indien enigzins veilig mogelijk.

Citaat
Met welke mensen ga je naar binnen?
Met een loodslijn om het middel, helm op gaan de ambupleeg en mmt arts triëren ondersteund door 2 brandweermannen die als extra ogen en oren fungeren (om de veiligheid in de gaten te houden)
Manuele fixatie laten we door omstandigheden even achterwege, indien enigzins mogelijk na de triage van de slachtoffers, het wrak gecontroleerd (lier) uit de woning halen.

Pijnbestrijding, stabiele patient, hoofd is goed benaderbaar, ik zou (iom mmt arts) fentanyl titreren tot de patient pijnvrij is, dit alles onder spo2 controle.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #124 Gepost op: 13 mei 2005, 00:34:47
Het wrak gecontroleerd (lier) uit de woning halen.

Dit doen we zeker niet !!!!!  :-\  :(
Je weet nooit wat de constructie gaat doen, voor je het weet begeeft het gehele gebouw het met alle gevolgen van dien.

We doen een snelle of een gecontroleerde bevrijding (dit op advies van het ambu/mmt team).

Ik zou persoonlijk zeggen een snelle bevrijding want dan kan men sneller boven gaan zoeken naar de vermiste kinderen!
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 13 mei 2005, 08:59:04
De fietser is dus met een politiewagen naar het ziekenhuis gebracht. Dan blijf ik op verzoek van het ambupersoneel nog even beschikbaar als EHV-er. Als ik iets kan doen hoor ik het wel.

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 13 mei 2005, 09:29:27
De huilende baby heeft wat mij betreft geen prioriteit, ligt lekker is bed en zal geen letsel hebben. Indien er iemand tijd heeft kan het kind gehaald worden, het is wel zaak om na te gaan of het tweede kind ook boven is.

Is dat niet wat voorbarig?
Een huilende baby lijkt ABC-stabiel, maar er kan natuurlijk wel sprake van (ernstig) letsel zijn.
Een flinke glasscherf van een van de wand gevallen fotolijstje bijvoorbeeld.
Dus zsm onderzoeken.

Citaat

In ieder geval fijn dat de hoogwerker aan de achterkant kon komen.
Heeft het personeel van de brandweer nog iets op de kamer gezien?
Staat het bedje overeind?
Is de slaapkamerdeur open of dicht.

Nu dus zsm naar de voorkant met die hoogwerker.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #127 Gepost op: 13 mei 2005, 16:32:37
Dit doen we zeker niet !!!!!  :-\  :(
Je weet nooit wat de constructie gaat doen, voor je het weet begeeft het gehele gebouw het met alle gevolgen van dien.

We doen een snelle of een gecontroleerde bevrijding (dit op advies van het ambu/mmt team).

Ik zou persoonlijk zeggen een snelle bevrijding want dan kan men sneller boven gaan zoeken naar de vermiste kinderen!

ik ga met Robert mee,we hebben de boel gestut,dus voorlopig kunnen we redelijk veilig aan het werk

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #128 Gepost op: 13 mei 2005, 19:38:39
Citaat
Is dat niet wat voorbarig?
Een huilende baby lijkt ABC-stabiel, maar er kan natuurlijk wel sprake van (ernstig) letsel zijn.
Een flinke glasscherf van een van de wand gevallen fotolijstje bijvoorbeeld.
Dus zsm onderzoeken.

Heb je helemaal gelijk in, echter als ik een keuze moet maken tussen de slachtoffer in en voor de auto dan gaan die in eerste instantie voor de baby.
Uiteraard moet het kindje goed bekeken worden.

Citaat
Dit doen we zeker niet !!!!!  Undecided  Sad

Oké dus niet middels de lier, maar een snelle bevrijding zal er niet inzitten er zit een iemand bekneld met beide benen onder de passagiersstoel, de bestuurder voelt iets prikken in de buurt van zijn borstkas/buik.  Ik ga er, ongeacht de toestand van de slachtoffer, het eigenlijk onmogelijk is om deze snel te bevrijden.  Maar we zullen zien wat Jorrin bedenkt. ::)

Is er niemand over die naar de kinderen kan gaan zoeken ondertussen??  het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel brandweervoertuigen tp zijn??
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #129 Gepost op: 13 mei 2005, 19:40:57
Nou,wij hebben een middelongeval,dus 2xTS 1x HV en de OVD  ;)