Mei 2005 - Slippartij

Auteur Topic: Mei 2005 - Slippartij  (gelezen 42781 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #140 Gepost op: 14 mei 2005, 15:27:22
De OVD is terplaatse,die heeft een warmtebeeldcamera,dus die zullen we inzetten  ;)

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #141 Gepost op: 14 mei 2005, 17:52:46
Moeder, deels onder de auto >> T1 in B/C en D
bestuurder auto >> T1 in B
Bijrijder auto voorin >> T1 in A
Beknelde passagier achterin >> T1 in C
Dame achterin >> T2-T3

De moeder deels onder de auto heeft wat mij betreft hoogste prioriteit, zo snel mogelijk wil ik haar vitale functies in kaart brengen en behandeling opstarten, de vraag is of dat kan, kunnen we de auto liften zodat de slachtoffers in de auto veilig blijven, zo niet is het de vraag of we gezien de vitale functies een amputatie moeten overwegen???????  

Oke, we hebben nu wel al zo'n beetje mogelijke bevrijdingen en de volgorde ervan besproken en nu wordt het toch echt tijd voor snelle actie!!
*De temperatuur is laag
*De so worden er niet beter van als we er uren over aan het praten zijn dacht ik zo  :-\ :)

We gaan volgens de aanwijzingen van Paul beginnen met de bevrijding van de moeder, we moeten wel een aantal dingen in het oog houden, de auto kan niet naar boven want dan komen andere so in direct gevaar!

Ik zou toch aan het mmt willen vragen, zijn de benen van de moeder nog te redden? ?

Gezien de duur van de HV "binnen" een 2e team stand-by om over te nemen mocht dat nodig zijn.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #142 Gepost op: 14 mei 2005, 17:59:02
Citaat
Ik zou toch aan het mmt willen vragen, zijn de benen van de moeder nog te redden? ?

Oké JorrinMMT, hoe is het gesteld met het been van mevrouw??  Is het legitiem om een amputatie uit te voeren?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #143 Gepost op: 15 mei 2005, 00:42:47
Oké JorrinMMT, hoe is het gesteld met het been van mevrouw??  Is het legitiem om een amputatie uit te voeren?

Nee, verder (zo kort mogelijk) overleg is in dit geval geboden. Het onderbeen van de moeder heeft maar een tikkie ruimte nodig om los te komen.
Groter probleem wordt het ventje dat door de warmtebeeldcamera is gelokaliseerd onder de voorzijde van de auto, dus voor het been van de moeder. :-\

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #144 Gepost op: 15 mei 2005, 10:05:51
Goed, prioriteit ligt nu bij het controleren van het kindje onder de auto, maar hoe kunnen we dit doen?

Ik denk dat de brandweer een plan moet maken, hier heb ik een beetje te weinig verstand van....... :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #145 Gepost op: 15 mei 2005, 10:42:28
we halen de moeder onder de auto vandaan,door de daardoor ontstane ruimte kunnen we mogelijk bij het kindje komen.En hoop ik dat we het kind er zo voorzichtig eronder uit kunnen halen.

Ik denk dat we nu spijkers metkoppen moeten gaan slaan,de bevrijding van de mensen moet doorgaan.En tegelijker tijd moet er geprobeert worden om die kleine onder de auto vandaan te halen.Het is even niet volgens boekje,maar we moeten wat improviseren en laat dat maar aan ons over  8)

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #146 Gepost op: 15 mei 2005, 13:59:34
we halen de moeder onder de auto vandaan,door de daardoor ontstane ruimte kunnen we mogelijk bij het kindje komen.En hoop ik dat we het kind er zo voorzichtig eronder uit kunnen halen.

Ik denk dat we nu spijkers metkoppen moeten gaan slaan,de bevrijding van de mensen moet doorgaan.En tegelijker tijd moet er geprobeert worden om die kleine onder de auto vandaan te halen.Het is even niet volgens boekje,maar we moeten wat improviseren en laat dat maar aan ons over  8)

Een cursus ICET komt hier goed van pas  ;D ;)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #147 Gepost op: 15 mei 2005, 14:03:36
Een cursus ICET komt hier goed van pas  ;D ;)
jah,ff wachten mensen we gaan eerst even een cursusje ICET doen,we zijn zo terug  :-X ;D

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #148 Gepost op: 15 mei 2005, 19:58:59
oke aan de slag, met welke middelen en hoe gaan we de auto liften?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #149 Gepost op: 15 mei 2005, 20:02:49
Ik wilde de hoge druk hefkussens in gaan zetten,daarmee kunnen we zeer gecontroleerd de auto heffen.Met het heffen meteen stophout er tussen,om te voorkomen dat de auto weer naar beneden valt mocht er iets gebeuren.
En zo kunnen we veilig het slachtoffertje eronderuit halen  ;)